Skocz do zawartości

Domyślnie Połączenie 160 ze 110 z dwóch poziomów


dedert

Recommended Posts

Witam.
Buduję dom podpiwniczony. Mam w piwnicy w chudziaku położoną kanalizację. Rury są częściowo wkopane w piasek a połową są zalane w chudziaku. Pierwsze pytanie czy to poprawnie, czy nie lepiej jakby były całością w piachu? Hydraulik zrobił tak z uwagi na uzyskanie spadku do studzienki oddalonej o 11m, gdyby dał za nisko to spadek byłby mniejszy (rury leżą ok 150 czy 170 cm poniżej gruntu). Czy w miejscu gdzie rura styka się z betonem nie powinno być owinięte pianką dylatacyjna?

eab46d4df1680489gen.jpg


Ale do sedna. Oprócz tego że mam kanalizację w podłodze piwnicy to wyprowadzony będzie osobny pion z parteru, który będzie wpinał się za budynkiem do 160tki. To takie zabezpieczenie w razie cofki, mam zamiar zamontować zawór zwrotny w piwnicy odcinający kanalizację w podłodze piwnicy ale by nie blokować odejścia z parteru. W związku z czym mam teraz dwa wyjścia rur na zewnątrz. To wyżej z parteru jest obecnie w formie przepustu z rury 160mm, i w to musiałbym teraz wprowadzić rurę 110. 


785039f388edab7cgen.jpg


Miało by to łączyć się ze 160 ale pod jakim kątem? Z tego co widzę to trójniki 160/110 maja tylko albo aż 45 st. Czy spadek nie powinien być łagodniejszy? Chciałbym już nie czekać na hydraulika, który jest bardzo zajęty i spróbować to zrobić samemu. Może mi ktoś pomóc i podpowiedzieć jak miałbym to zrobić? Czy zrobić łagodny spadek wykorzystując kolanka 15 st jak tu (przyznam że trochę to dziwnie wygląda)

f1da06fcc18109b4gen.jpg


Czy może od razu zejść ostro i później łagodnie w taki sposób?

ec84a936a5c4c687gen.jpg

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Obecnie przymierzyłem rury i wyszło mi takie coś.

 

007f8031b21f3605gen.jpg

 

d51ed45e09150008gen.jpg

 

 

Kąt dość łagodny, dodatkowo obróciłem trójnik w lewo żeby nieczystości wślizgiwały się łagodnie do 160:

 

ce72457ba7bc897fgen.jpg

 

 

Mam jednak zagwozdkę odnośnie rur wewnątrz. Czy jest sens ukrywać rurę 110 w bruzdzie w ścianie z bloczka. Czy to nie osłabi ściany? Bruzda była by wycięta na głębokość na 5 lub 10 cm, bloczek ma 24cm. A pod sufitem rury by szły już normalnie. Gdyby przepust był w narożniku to bym się nie przejmował. A tak jest w 1/3 środka pralni:

ba9597d1d257f36dgen.jpg

7966b897a74a6fbegen.jpg

 

 

 73e4c8a602df42a2gen.jpg

 

Link do komentarza

Dlaczego chcesz zrobić bruzdę? Na moje oko z tego co widzę to źle przyciąłeś/wymierzyłeś rury, te które idą wyżej i dlatego kolano wyszło Ci za blisko ściany fundamentowej. Wystarczy jak jeden odcinek rury dasz dłuższy około 10-15 cm, tym zabiegiem nie będziesz musiał robić bruzdy bo rura pionowa w środku będzie odsadzona od ściany o te 10-15 cm. Do łączenia nie musisz marnować nowej rury, wystarczy jak kupisz mufę i za pomocą niej połączysz dwie rury. Przy takim odsadzeniu rury pionowej od ściany fundamentowej będziesz miał łatwiej zamocować obejmę jedną lub dwie która usztywni rurę a uważam że takie coś musi być.

Link do komentarza

Rury nie są jeszcze zapiankowane, tylko przymierzam i zastanawiam się czy ta mniejszą 110 dać głębiej dla przyszłej bruzdy. Ale nawet jak dam za głęboko i rozmyśle się co do bruzdy to dodam łącznik/mufe itp. A co do bruzdy to zastanawiał mnie wpływ na wytrzymałość ścian bo jak widać naporu ziemi będzie tylko do 5 bloczku licząc od ziemi. 

Link do komentarza

Witam. Hmm Kolano 87 stopni od razu przy wyjściu nie najlepszy pomysł, chyba ze dasz do niego czyszczak.  co do pomarańczowej jaka jest sztywnosc obwodowa SN ?? Stanowczo za dużo kolan.

 

Co do bruzdy, rura po klielichu ma okolo 13 cm. A dodatkowo nie proponowalbym przebijac sie przez belkę tylko puścić po górze i przebijać się w stropie . 

Link do komentarza

A jakie kolanko powinno być? Celowo jest skierowanej w bok żeby było łagodniej. Co do pomarańczowe 110 to nie wiem jaka jest sztywność. Dolna 160 wiem że jest grubsza niż inne. A kolan jest tyle żeby było łagodniej, uważacie ze poprzednia wersja hydraulika od razu 45st w dół była lepsza? 

Link do komentarza
Dnia 19.11.2019 o 22:42, Sharius napisał:

o do pomarańczowej jaka jest sztywnosc obwodowa SN ??

Nie wiem, ale napisane jest coś takiego:

 

2cf30af874ad8099gen.jpg

 

A co ma to za znaczenie? Rura zaczynać się będzie 70 cm pod ziemią i wchodzi w dół do 160mm na jakieś 150 cm od ziemią.

Dnia 19.11.2019 o 22:05, mhtyl napisał:

Nie rozumiem, po co chcesz robić tę bruzdę? Chcesz uszczęśliwić się na siłę?

bruzda żeby ukryć rurę w ścianie chociaż w połowie by móc to kiedyś ładnie zabudować.

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
18 godzin temu, dedert napisał:

A w przypadku takiej ilości kolan co może się stać? 

Nic złego się nie stanie pod warunkiem że osadzenie rur w kolanach zostało wykonane prawidłowo.

1 godzinę temu, dedert napisał:

bruzda żeby ukryć rurę w ścianie chociaż w połowie by móc to kiedyś ładnie zabudować.

Są mniej inwazyjne sposoby aby zamaskować rurę. To nic Ci nie da bo całej rury nie schowasz.

Link do komentarza
5 godzin temu, mhtyl napisał:

Nic złego się nie stanie pod warunkiem że osadzenie rur w kolanach zostało wykonane prawidłowo.

 

A można to wykonać nieprawidłowo? Pytam poważnie, bo może jest coś o czym nie wiem. Nie mam zamiaru wzywać hydraulika do tej czynności. Uszczelki smarować na płyn do naczyń, i dopchnąć rurę do końca i to wszystko? Wcześniej zamontować bez uszczelki i zaznaczyć pisakiem miejsce gdzie dojdzie rura do końca. Coś tu można zepsuć? Kupiłem w każdym bądź razie 2m jednym odcinku i pokombinuje, może uda się usunąć kilka kolanek. Tą dolną rurę planuje położyć tak że wpierw zaznaczyć sznurkiem na kijkach równy poziom, a na końcu rury która ma 2 m (czyli przy trójniku) opuścić od sznurka o jakieś... no właśnie ile? 2% czyli 0,4 cm na 2 metrach? Czyli tyle co nic.

Link do komentarza
13 minut temu, dedert napisał:

A można to wykonać nieprawidłowo?

Wszystko można spieprzyć :) 

Można źle zrobić wkładając rurę nie do końca kielicha rury, złączki kolana czy mufy przez co połączenie będzie mniej stabilne.

17 minut temu, dedert napisał:

Uszczelki smarować na płyn do naczyń, i dopchnąć rurę do końca i to wszystko? Wcześniej zamontować bez uszczelki i zaznaczyć pisakiem miejsce gdzie dojdzie rura do końca.

Dokładnie tak jak piszesz.

Link do komentarza

Dobre rury. ilosc kolan ma znaczenie tylko takie ze jak bedzie zle obsypana albo przy ubijaniu moze pozmieniac kąty a nawet sie rozłączyć, widzialem taki przypadek. 

Cytat

Tą dolną rurę planuje położyć tak że wpierw zaznaczyć sznurkiem na kijkach równy poziom, a na końcu rury która ma 2 m (czyli przy trójniku) opuścić od sznurka o jakieś... no właśnie ile? 2% czyli 0,4 cm na 2 metrach? Czyli tyle co nic.

Powinno sie udac a 2% to jest minimum czyli 2 cm na metrze ;)

Edytowano przez Sharius (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Poczytaj:   Niby nie nośna i przeznaczona do "bezpiecznego" wyburzenia, okazała się niewyburzalna... Odkrywki nie do końca przesądzają o tym, czy ściana jest nośna... Oglądał to jakiś budowlaniec, czy projektant( z uprawnieniami)?   Czyja to opinia?     piętro??? Jaki ma być dach? Jest już projekt rozbudowy?    
    • Dzień dobry,   Chciałbym zapytać o opinię odnośnie wyburzenia ściany działowej. Chodzi o ścianę która znajduje się na pierwszym piętrze domu jednorodzinnego. Parter oraz pierwsze piętro postawione na początku lat 60' obiegłego wieku, drugie piętro dobudowane z dachem 30 lat temu. W piwnicy pod tą ścianą nic się nie znajduje (strop w piwnicy jest równy), żadnej ściany tam nie ma. Na pierwszym piętrze jest ściana 12 cm (na planie błędnie oznaczona jako 30), ale była mierzona raz jeszcze i po skuciu tynku jest 12 cm i to jest ta feralna ściana o którą się tutaj rozchodzi. Na niebiesko zaznaczyłem ściany nosne, dłuższa 30cm i krótsza 45 cm. Na przecięciu tej ściany do zburzenia i ściany nośnej będzie wstawiana belka konstrukcyjna jeśli będzie możliwe wyburzenie tej przylegającej ściany. Dodatkowe informacje odnośnie tego piętra: wcześniej była tam podłoga na legarach zasypana pomiędzy legarami gruzem, wszystko zostało wywalone do posadzki, odzyskane 12cm wysokości i odelżone o dobre kilka/kilkanaście ton, zajęło to 1,5 konternera 10m^3. Posadzka/wylewka 120cm w "górę" (patrząc na rzut piętra ) od tej ściany do wyburzenia ma równoległe pęknięcie w tym pomieszeniu od ściany zewnętrznej do nośnej. Na drugim piętrze znajduję się ściana 12 cm+tynk, ale jest ona przesunięta o 10-15 centymetrów w "górę" patrząc na plan.  Stropy są wykonane z ackermanów. Zbrojenie/strop ułożone jest równolegle do tej ściany, która bym chciał wyburzyć, czyli prostopadle na tej dłuższej ścianie nośnej. Poniżej rzutów pięter wrzucam zdjęcia odkrywek tynku przy samym stropie na tym pierwszym piętrze. Odkrywi wykonane przy ścianie nośnej. Zrobiłem też odkrywki na środku tej ściany do wyburzenia i wygląda tam to bardzo podobnie, ale zdjęcia wrzucę później gdyż nie mam ich przy sobie. Chciałbym zaciągnąc kilku opinii i dowiedzieć się więcej o możliwości wyburzenia bądź niemożności wyburzenia tej feralnej ścinay.  Uprzedając komentarze, tak wiem, że pomieszenie będzie prostokątem, ale dom będzie rozbudowany o drugie i to pomieszenie już jest rozplanowe sensownie pod zagospodarowanie go.  Z góry dziękuje za wszelkie informację i udzielanie się w wątku.  
    • Witam. Moje pytanie dotyczy oznaczenia w MPZP w postaci „66MNR” (chodzi o działkę w miejscowości Wilkowiecko, gm. Opatów, pow. Kłobucki, woj. Śląskie, ul Polna). Co te oznaczenie… oznacza? Czy na takiej działce można budować dom, tak jak na działce budowlanej?    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i Państwa pomoc.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...