Skocz do zawartości

Długie biurko z blatu kuchennego 3050mm x 800mm x 38mm


krzysiek050

Recommended Posts

Napisano

Hej,

Mam na poddaszu swój kącik i obecnie 2 "biurka" ikeowskie z płyt z 4 nogami. Problem w tym, że te płyty nie są w środku pełne, tylko mają jakiś kartonowy wypełniacz. Sprawia to że są lekkie, ale niestety pojawił się problem przy zamontowaniu uchwytu do monitora o wadze 9kg. Uchwyt zwyczajnie wygina blat i jest mocno pod kątem. Niepewna konstrukcja i wygląda źle, więc chciałem zrobić alternatywę z blatu 3050mm x 800mm x 38mm. Długość dosłownie na styk. Widziałby to tak że blat miałby 6 nóg, czyli na końcach i mniej więcej po środku, czyli od podpory do podpory byłoby ~150cm. 

Pytanie, czy taki blat wytrzyma to spokojnie, czy musiałbym kombinować z jakimiś wspornikami? W kuchni blat podparty jest przez szafki i nie wiem czy gdy się oprę to nie będzie się uginał i finalnie się nie złamie. Macie jakieś dane ile takie blaty mogą wytrzymać nacisku? 

Napisano

Na tak zaplanowanym stole mógłbyś postawić i małego fiata, oczywiście przy odpowiednio mocnych nogach, tylko jak na poddasze wnieść malucha :icon_mrgreen:...

Weź pod uwagę fakt, że takie typowe blaty produkowane są w szerokościach 60 i 120 cm, w niektórych marketach 65cm. Twoje oczekiwane 80 cm mógłbyś uzyskać przez odcięcie z tego szerszego. Z reszty możesz zrobić ławę :).

Przy tak długim blacie dokładnie wymierz, czy dasz radę wnieść go do swojego królestwa, bo będzie on długi i ciężki. Może lepiej będzie zrobić z dwóch części, podobnie jak masz z tymi obecnymi biurkami.

Napisano
3 godziny temu, krzysiek050 napisał:

  Macie jakieś dane ile takie blaty mogą wytrzymać nacisku? 

A z czego ten blat? To ten z Ikei? Nie masz lepszego materiału np. zwykłej płyty paździerzowej?

Albo z desek, przecież to nie majątek.

Napisano

@uroboros Na taką pozytywną odpowiedź w duchu liczyłem ;). Malucha nie chcę wprawdzie stawiać, ale prędzej czy później któreś dziecko mi tu wejdzie i sprawdzi jak się na nim siedzi. 

Obecne biurko ma 75cm i te dodatkowe 5cm by się przydało, dlatego akurat 80cm sobie wymyśliłem. Chciałem kupić na https://juan.pl/oferta/blaty-parapety/cenniki/ i według cennika są, pytanie czy nie będzie trzeba poczekać. Osobiście podjadę w tygodniu i spytam. 


@retrofood

To jest właśnie płyta paździerzowa. Brałem tam blat do kuchni, ale 28mm i właściwie jestem zadowolony, no ale tam co parę centymetrów jest podparcie. 

Napisano
2 minuty temu, krzysiek050 napisał:

To jest właśnie płyta paździerzowa. Brałem tam blat do kuchni, ale 28mm i właściwie jestem zadowolony, no ale tam co parę centymetrów jest podparcie. 

Z opisu jaki dałeś w pierwszym poście wnioskuje że jest to płyta ze sklejki z wypełnieniem plastra miodu, gdyby była paździerzowa nie wyginała by się.

Możesz dać od spodu wspornik w postaci arkusza blachy o odpowiedniej powierzchni od spodu blatu aby usztywnić obecny blat od biurka przewiercając go i skręcając wraz z uchwytem do monitora.

Napisano

@mhtyl

Może źle się wyraziłem. To co mam obecnie, to faktycznie są blaty z IKEI i są one częściowo puste w środku, dlatego się wyginają. To jest powód dlaczego szukam czegoś innego. Chcę je wywalić zostawiając nogi i w ich miejsce wstawić blat z pełnej płyty wiórowej. 

Napisano
Dnia 30.09.2019 o 19:50, krzysiek050 napisał:

 

To jest właśnie płyta paździerzowa. Brałem tam blat do kuchni, ale 28mm i właściwie jestem zadowolony, no ale tam co parę centymetrów jest podparcie. 

Nie ma bata, to nie może być płyta paździerzowa twarda. Mam z takiej szafę od podłogi do sufitu, czyli 2,65 metra. Nie wygina się.

Dnia 30.09.2019 o 20:31, krzysiek050 napisał:

@mhtyl

Może źle się wyraziłem. To co mam obecnie, to faktycznie są blaty z IKEI i są one częściowo puste w środku, dlatego się wyginają. To jest powód dlaczego szukam czegoś innego. Chcę je wywalić zostawiając nogi i w ich miejsce wstawić blat z pełnej płyty wiórowej. 

No i spoko. Jeśli podeprzesz w środku to wytrzyma.

Napisano (edytowany)

A ja radził bym Ci pozostawić na tych nogach ikeowskie blaty, a na wierzch, po taniości położyć płytę meblową 18 mm o szerokości 80 cm i też otrzymasz biurko o wystarczającej wytrzymałości.

Edytowano przez Gość
literówka (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
    • Zgadzam się, zgodnie ze sztuką  najprawdopodobniej jest postawiona konstrukcja dachowa ale ocieplenie poddasza to inna para kaloszy. Ja wspomniałem o: czyli szczelinie umiejscowionej po dolnej stronie ("poniżej") membrany dachowej a powyżej warstwy wełny. Tu podaje fotkę jak wygląda ta szczelina przed położeniem pierwszej warstwy wełny.   Na zdjęciu zamiast membrany jest deskowanie ale ale to jest bez znaczenia. Wełna od góry opiera się na sznurkowaniu i powyżej powstaje szczelina, gdzie mówiąc krótko hula powietrze i wyciąga wilgoć z wełny mineralnej.  Ta szczelina "musi" mieć otwarte na zewnątrz wlot i wylot na dole i powyżej ocieplenia.   Nie o tym pisałem. To całkiem inna wentylacja.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...