Skocz do zawartości

odleglosci od granic i pozwolenia


Recommended Posts

Napisano
WItam wszystkich serdecznie.

Juz wszysko mi sie powoli miesza od czytania wszystkich tematow. Prosze o wytlumaczenie paru spraw.

Zaczne od tego ze zamierzam postawic dom pietroz poddaszem uzytkowym razem ok 120 m2.
Budawac chce z firma ES polska, wybralem nawet projekt.

Problem jest taki ze moja dzialka jest "dziwna" ma nietypowe wymairy tzn 11,6 m szerokosci na ponad 46 m długosci.

Budynek ktory chce posawic ma 7 m szerokosci? co zrobic? nie dam rady zachowac okreslonych prawnie odstepow od granicy dzialki? z Lewej strony dzialki w samej granicy stoi dom wojka - sciana bez otworow okiennych.

Z tego co wyczytalem na forum powinienem dostac decyzje zeby odsunac dom 1,5 m od sciany domu wojka??
wtedy zostana mi 3 metry do drugiej granic ale wolal bym postawic dom na srodku dzialki czyli po mniej wiecej 2 m od kazdej z granic czy to sie uda??

Dowiedzialem sie ze nie ma tam miejscowego planu zagospodarowania przesterzennego ( jakos tak to sie nazywa)
Musze wystapic w takim razie o warunki zabudowy tak?

Do warunkow zabudowy potrzebne mi beda mapki zasadniczej miasta w skali 1:500 i co jeszcze??
Cos mowili o przyłaczach?

DO czego i bedzie potrzebna mapka do celow projektowych? kosztuje ok 1000 zł

Pozniej co mam wystapic z jakims kolejnym wnioskiem o pozwolenie na budowe blizej granic??

Prosze o wytlumaczenie mi po kolei co i gdzie mam zrobic bo juz naprawde wszystki mi sie miesza a jestem w tym zielony.



POZDRAWIAM
Napisano
Aby postawić dom na środku powienieneś dostać od obu sąsiadów oświadczenie, że zgadzają się na to aby twój dom stał 2 metry od ich granicy działki . I te oświadczenia dołączyć do dokumentów, które będziesz składał do gminy.
"Dowiedzialem sie ze nie ma tam miejscowego planu zagospodarowania przesterzennego" - w takim wypadku wszystkie formalności będą trwały bardzo długo - my czekalismy prawie 6 miesięcy.
Napisano
W systucji gdy brak jest aktualnych planów zagospodarowania przestrzennego, przed wystapieniem o pozwolenie na budowę inwestor musi najpierw uzyskać decyzję o warunkach zabudowyi zagospodarowania terenu. Aby uzyskać pozytywną decyzję musisz wykazać, że w sąsiedztwie znajduje siędziałka zabudowana w podobny sposób, że działka ma dostęp do drogi publicznej. A gdy działka jest nieuzbrojona powinieneś przedstawic zobowiązania/umowy,że odpowiednie jednostki wykonają stosowną infrastrukturę np.: umowę z zakładem elektrycznym, że doprowadzi linie energetyczną do danej nieruchomości.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...