Skocz do zawartości

odleglosci od granic i pozwolenia


Recommended Posts

Napisano
WItam wszystkich serdecznie.

Juz wszysko mi sie powoli miesza od czytania wszystkich tematow. Prosze o wytlumaczenie paru spraw.

Zaczne od tego ze zamierzam postawic dom pietroz poddaszem uzytkowym razem ok 120 m2.
Budawac chce z firma ES polska, wybralem nawet projekt.

Problem jest taki ze moja dzialka jest "dziwna" ma nietypowe wymairy tzn 11,6 m szerokosci na ponad 46 m długosci.

Budynek ktory chce posawic ma 7 m szerokosci? co zrobic? nie dam rady zachowac okreslonych prawnie odstepow od granicy dzialki? z Lewej strony dzialki w samej granicy stoi dom wojka - sciana bez otworow okiennych.

Z tego co wyczytalem na forum powinienem dostac decyzje zeby odsunac dom 1,5 m od sciany domu wojka??
wtedy zostana mi 3 metry do drugiej granic ale wolal bym postawic dom na srodku dzialki czyli po mniej wiecej 2 m od kazdej z granic czy to sie uda??

Dowiedzialem sie ze nie ma tam miejscowego planu zagospodarowania przesterzennego ( jakos tak to sie nazywa)
Musze wystapic w takim razie o warunki zabudowy tak?

Do warunkow zabudowy potrzebne mi beda mapki zasadniczej miasta w skali 1:500 i co jeszcze??
Cos mowili o przyłaczach?

DO czego i bedzie potrzebna mapka do celow projektowych? kosztuje ok 1000 zł

Pozniej co mam wystapic z jakims kolejnym wnioskiem o pozwolenie na budowe blizej granic??

Prosze o wytlumaczenie mi po kolei co i gdzie mam zrobic bo juz naprawde wszystki mi sie miesza a jestem w tym zielony.



POZDRAWIAM
Napisano
Aby postawić dom na środku powienieneś dostać od obu sąsiadów oświadczenie, że zgadzają się na to aby twój dom stał 2 metry od ich granicy działki . I te oświadczenia dołączyć do dokumentów, które będziesz składał do gminy.
"Dowiedzialem sie ze nie ma tam miejscowego planu zagospodarowania przesterzennego" - w takim wypadku wszystkie formalności będą trwały bardzo długo - my czekalismy prawie 6 miesięcy.
Napisano
W systucji gdy brak jest aktualnych planów zagospodarowania przestrzennego, przed wystapieniem o pozwolenie na budowę inwestor musi najpierw uzyskać decyzję o warunkach zabudowyi zagospodarowania terenu. Aby uzyskać pozytywną decyzję musisz wykazać, że w sąsiedztwie znajduje siędziałka zabudowana w podobny sposób, że działka ma dostęp do drogi publicznej. A gdy działka jest nieuzbrojona powinieneś przedstawic zobowiązania/umowy,że odpowiednie jednostki wykonają stosowną infrastrukturę np.: umowę z zakładem elektrycznym, że doprowadzi linie energetyczną do danej nieruchomości.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
    • U góry w lewym rogu, to styk ze ścianą zewnętrzną? Gdzie podziała się folia, czy tam jest pustka, słabo ekran przylega do jastrychu? 
    • Jeżeli jest tam papa w ścianie to masa KMB też może być.   Mas KMB nie można kleić na mokro, przed nałożeniem wymagają czystego i suchego podłoża, dla ATK 812 nie ma to znaczenia.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...