Skocz do zawartości

wypełnienie bruzd po podłączeniu klimatyzacji


Recommended Posts

Napisano

Witam!

Dziś zamontowali mi klimę w mieszkaniu w którym już mieszkam i mam bruzdy w pomalowanej ścianie. W jaki sposób je załatać żebym potem mógł ścianę pomalować? Czytałem że szczeliny wypełnić klejem gipsowym, potem nałożyć siatkę, tak żeby wystawało poza obrys bruzdy i potem zaszpachlować. Ale czy jak nałożę tą siatkę i potem zaszpachluje to ta cała bruzda nie będzie "wybrzuszona" względem reszty ściany?

Na zdjęciu jest pokazane jak wyglądają te bruzdy

klima.jpg

Napisano (edytowany)

Dziękuję za odpowiedź, a czy jest jakaś opcja żeby zrobić to bez płyty gk? Czy to będzie najlepsze rozwiązanie? Jeśli tak to jakiego kleju użyć do wklejenia płyty i jakiej szpachli do szczelin? Najlepiej żeby (klej i szpachla) były gotowcami. Aha i co z takimi większymi "odpryskami"?
 

dz1.jpg

dz2.jpg

Edytowano przez ciupakabrans (zobacz historię edycji)
Napisano

Można oczywiście bawić się w nałożenie np. tynku gipsowego na siatce , ale powstanie wypukłość wymagająca wyrównania całej ściany. w przypadku płyt praktycznie uzyskuje się równa powierzchnię, a do klejenia i szpachlowania można wykorzystać zaprawę gipsową. Inna sprawa do izolacja cieplna rur  - na zdjęciu widać, że poprowadzone są dość płytko, co może skutkować wykraplaniem się pary wodnej i po wypełnieniu bruzdy na ścianie widoczny będzie ich przebieg.

Napisano

Zamiast pianki można było wypełnić te bruzdy dedykowaną zaprawą naprawczą. Wpisz w wyszukiwarce - Zaprawa do zadań specjalnych :) lub coś podobnego

https://www.kreisel.pl/PRODUKTY/SYSTEM-NAPRAWY-BETONU

Możliwe, ze takie zaprawy mają w składzie włókna, które minimalizują skurcz i wpływają korzystnie na sam sposób wiązania i efekt końcowy. Potem wykończyć na cito. Ta pianka to nie jest dobry pomysł.

Napisano (edytowany)

Pianką zrobili to już fachowcy od montażu klimatyzacji. Nie za bardzo widzi mi się teraz tą całą piankę "demontować", może spróbuje to zrobić tak jak pisał Pan Cezary J, tylko jeśli chodzi o to skraplanie, to czy mogę to jakoś zabezpieczyć na ten moment? I czy przy klejeniu tych płyt mam zagruntować tą piankę, czy tylko miejsca przy otworach? Jeszcze co do tych rur, to wystają one tylko na ścianie przy balkonie która jest ogólnie praktycznie nie widoczna, bo są tam zasłony i fieranki

Edytowano przez ciupakabrans (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Czy mam tą płytę przykleić czymś takim? 
https://www.castorama.pl/klej-gipsowy-dolina-nidy-10-kg-id-15357.html

Pod "zaprawą gipsową" w google widzę głównie zaprawy do wykańczania ścian, dlatego pytam

czy może takie coś? https://www.castorama.pl/zaprawa-naprawcza-mapei-planitop-5-kg-id-15378.html#product_review

Edytowano przez ciupakabrans (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...