Skocz do zawartości

Historia edycji

Bogdan1973

Bogdan1973

Witam może ktoś z forumowiczów miał podobny problem tj. od  lipca 2019r posiadam piec gazowy VITODENS 100W B1HC z pogodówką i czujnikiem pokojowym temperatury (pakiet vitoconnect OT2) .Temperaturę reguluję przez aplikację vitocare lub na czujniku pokojowym. Ogrzewam tylko wodę w kaloryferach w sumie 140 żeberek po 0,3 litraw każdym. Od połowy lipca 2018r. miałem cały czas właczony piec i ustawiony na 18 stopni temperatury powietrza więc  praktycznie cały czas był na czuwaniu i nie włączał pompy ani palników gdyż temperatura powietrza była wysoka. N.admienaim,iż zaraz po instalacji pieca robiliśmy testy z instalatorem i piec po osiągnięciu odpowiedniej temperatury wyłaczał palniki i pompe. ( po około 2-3 minutach) .W dniu 18 września 2019r  o godz. 6.00 .podniosłem temperaturę załaczania pieca na aplikacji vitocare do 22 stopni i piec załaczył się i po około 30 minutach wyłaczył osiągając temperature 22 stopni w pomieszczeniu gdzie posiadam czujnik temperatury.( piec wyłaczył palniki i pompę) .Nastepnie po kilku godzinach obniżyłem temperaturę załaczania na czujniku pokojowym do 21.5 stopnia (automatycznie wskaoczylą mi taka sama temperatura na aplikacji vitocare w telefonie).I tu zaczęly się problemy tzn. piec po osiągnieciu tejże temperatury wyłacza tylko palniki natomiast pompa chodzi non stop i piec chuczy ;-(. Po kilku godzinach pracy pompy (bez palników) zaczałem szukać przyczyny tego stanu rzeczy . Zadzwoniłem więc do serwisanta ,ktory kazał wyłaczyć mi pogodówke (mam taką mozliwość gdyz posiadam wyłacznik na kablu)  i odłaczyć piec od zasilania . Zrobiłem to i faktycznie po ponownym właczeniu piec nie właczał pompy (temperatura na czujniku 21,5 stopnia)Tak było prze około 3 godziny . (już się cieszyłem że wszystko ok) .Nastepnie po spadku temperatury piec ponownie uruchomił się i po 15 minutach gdy uzyskał wskazaną temperatuerę -nie wyłaczył  pompy która chodzi non stop od ponad 30 godzin ;_( .Obecnie jest weekend serwis nie pracuje ;-( . N a różnych forach wyczytałem ,że jest to jakiś bład w logice pompy, jej złym podłaczeniu do płyty głownej lub złych ustawieniach w trybie serwisowym, awarii termostatu itp. ale nic konkretnego na temat rozwiązania tego problemu ;-( Może ktoś z Was miał podobny problem i go rozwiązał ? lub może pomoże mi specjalista z Viessmana? pozdrawiam

Bogdan1973

Bogdan1973

Witam może ktoś z forumowiczów miał podobny problem tj. od  lipca 2019r posiadam piec gazowy VITODENS 100W B1HC z pogodówką i czujnikiem pokojowym temperatury (pakiet vitoconnect OT2) .Temperaturę reguluję przez aplikację vitocare lub na czujniku pokojowym. Ogrzewam tylko wodę w kaloryferach w sumie 140 żeberek po 0,3 litraw każdym. Od połowy lipca 2018r. miałem cały czas właczony piec i ustawiony na 18 stopni temperatury powietrza więc  praktycznie cały czas był na czuwaniu i nie włączał pompy ani palników gdyż temperatura powietrza była wysoka. N.admienaim,iż zaraz po instalacji pieca robiliśmy testy z instalatorem i piec po osiągnięciu odpowiedniej temperatury wyłaczał palniki i pompe. ( po około 2-3 minutach) .W dniu 18 września 2019r  o godz. 6.00 .podniosłem temperaturę załaczania pieca na aplikacji vitocare do 22 stopni i piec załaczył się i po około 30 minutach wyłaczył osiągając temperature 22 stopni w pomieszczeniu gdzie posiadam czujnik temperatury.( piec wyłaczył palniki i pompę) .Nastepnie po kilku godzinach obniżyłem temperaturę załaczania na czujniku pokojowym do 21.5 stopnia (automatycznie wskaoczylą mi taka sama temperatura na aplikacji vitocare w telefonie).I tu zaczęly się problemy tzn. piec po osiągnieciu tejże temperatury wyłacza tylko palniki natomiast pompa chodzi non stop i piec chuczy ;-(. Po kilku godzinach pracy pompy (bez palników) zaczałem szukać przyczyny tego stanu rzeczy . Zadzwoniłem więc do serwisanta ,ktory kazał wyłaczyć mi pogodówke (mam taką mozliwość gdyz posiadam wyłacznik na kablu)  i odłaczyć piec od zasilania . Zrobiłem to i faktycznie po ponownym właczeniu piec nie właczał pompy (temperatura na czujniku 21,5 stopnia)Tak było prze około 3 godziny . (już się cieszyłem że wszystko ok) .Nastepnie po spadku temperatury piec ponownie uruchomił się i po 15 minutach gdy uzyskał wskazaną temperatuezył pompy która chodzi non stop od ponad 30 godzin ;_( .Obecnie jest weekend serwis nie pracuje ;-( . N a różnych forach wyczytałem ,że jest to jakiś bład w logice pompy, jej złym podłaczeniu do płyty głownej lub złych ustawieniach w trybie serwisowym, awarii termostatu itp. ale nic konkretnego na temat rozwiązania tego problemu ;-( Może ktoś z Was miał podobny problem i go rozwiązał ? lub może pomoże mi specjalista z Viessmana? pozdrawiam

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...