Skocz do zawartości

Nawiewniki okienne pomoc.


Recommended Posts

Napisano

Panowie pierwszy raz spotkałem się z taka metodą montowania nawiewnikow że nawiewnik jest montowany w górnej części skrzydła a okap nawiewnika w dolnej części ramy okna według Pana który tak montuje jest to lepsze rozwiązania ponieważ podczas wietrznych dni nie czuć tak silnych powiewow przy oknie a przepustowość powiwtrza jest podobno tska sama co wy na taki sposób montowania?

20190906_190453.jpg

20190906_190435.jpg

Napisano

Musi to być jakiś specjalny nawiewnik pozwalający na taki sposób montowania i jakiś nowy profil okienny bo nawiewniki jakie znam nie pozwalają na inny sposób jak tylko na przestrzał okna aby działały prawidłowo. Więc albo to jakiś nowy rodzaj nawiewnika albo inwencja twórcza wykonawcy która nie ma się nijak do prawidłowego działania.

W profilu okiennym jest zbyt mała szczelina aby była dobra wymiana powietrza. Jakiego typu są te okna?

Ja bym temu fachowcowi podziękował i okien w takim wykonaniu bym nie montował u siebie w domu.

15 minut temu, Matmar8226 napisał:

że nawiewnik jest montowany w górnej części skrzydła a okap nawiewnika w dolnej części ramy okna

Sorki, wróć to wcześniej napisałem odnośnie malej przepustowości szczeliny w profilu.

Przecież to nie może działać!!!!!!!!!!!!!!! Masz "dziurę" w skrzydle okna a drugą w ramie więc nie jest to jeden profil tylko dwa odrębne nie połączone ze sobą.

Dwie pierwsze fotki mi się nie otwierają, nie wiem co zawierają.

Napisano
20 minut temu, Matmar8226 napisał:

Jutro wrzucę więcej fotek jak to dokładnie wygląda.

Ok.

Jeszcze małe sprostowanie bo pisałem w pośpiechu, pisałem że nawiewniki montuje się na przestrzał ramy okiennej ale nie we wszystkich tylko w drewnianych, w pcv montuje sie nawiew w ramie a wywiew w skrzydle.

Jakiego rodzaju są te okna?

Napisano

Plastikowe czerpnia jest zamontowane w dolnej części ramy okna pod uszczelka a nawietrznik w górnej części skrzydła. Czy to ma prawo dobrze działać? Czy w ogóle spotkaliscie  się z takim montażem?

20190907_124702.jpg

20190907_124711.jpg

20190907_124729.jpg

20190907_124609.jpg

Napisano
2 godziny temu, Matmar8226 napisał:

Plastikowe czerpnia jest zamontowane w dolnej części ramy okna pod uszczelka a nawietrznik w górnej części skrzydła. Czy to ma prawo dobrze działać? Czy w ogóle spotkaliscie  się z takim montażem?

Teoretycznie przepływ powietrza jest, ale praktyce może być utrudniony/przydławiony napływ powietrza i bardziej wychładzać będzie zima okno bo powietrze zimne będzie w całym obwodzie okna.

Ja jeszcze nie spotkałem się z takim montażem. Widzę że okna masz już zamontowane więc nic nie zdziałasz, znaczy się czerpnię możesz przełożyć na górę ale w dolnej ramie będzie pozostanie ślad.

Możesz w prosty sposób sprawdzić czy nawiewnik działa przykładając zapalona zapałkę lub zapalniczkę i do wywiewu wewnątrz i zobaczysz czy płomień się wychyla.

  • 3 lata temu...
Napisano (edytowany)

Mam taki sam przypadek jak użytkownik "Matmar8226", czyli ościeżnice okien za głęboko osadzone w murze po położeniu styropianu i pucu. Czy taki sposób zamontowania nawietrznika zdał u Pana @Matmar8226 egzamin?

Edytowano przez Mirek74 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...