Skocz do zawartości

Powierzchnia biologicznie czynna


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry. Z racji takiej, że mam kupionego bliźniaka na osiedlu, sprawa wygląda następująco. Jest działka, na niej dwa domy dwulokalowe (czyli 4 mieszkania). Każdy ma zrobiony szkielet pergoli. Ja chciałbym zrobić z tego garaż tj. powiększyć, zrobić ściany, dach, bramę garażową itp. Jest jednak problem z racji prawnej - minimalna powierzchnia biologiczna czynna w stosunku do działki wynosi 60%.

Dla mnie oznacza to tyle, że nie mogę powiększyć tyle ile bym chciał, bo dostanę odmowę od zgłoszenia do urzędu - wyślę zgłoszenie chęci budowy garażu do 35m a urząd da sprzeciw.

I teraz pytanie, da się to jakoś prawnie obejść? Mam na myśli może jakaś nawierzchnia czynna biologicznie czy coś? Priorytetem jest zadaszenie i ściany oraz brama garażowa. Z wylewki betonowej mogę już zrezygnować. Jest jakaś nadzieja? 

Napisano

Może zielony dach nad garażem z jakimiś krzaczkami i trawą...

Może garaż podziemny - może do połowy wkopany, na nim dach zielony...

 

Jak dużą powierzchnię mają działki?

Napisano (edytowany)

Garaż podziemny odpada. 

Zielony dach owszem ale wolałbym w ostateczności. 

A co jeśli połowę bym zostawił jak jest, połowę bym zabudował scianami, dał wylewkę betonową i wtedy na całość bym dał dach? Wtedy liczyliby tylko tą część zabudowaną? Czy dalej całość jest brana pod uwagę? 

 

Cała działka pod 2 blizniaki wychodzi gdzieś 900m2, gdzie moja własność tj. ogródek ma gdzieś 100m2. Z tej części ogródka chcę wziąć na dobudowanie garażu. 

Edytowano przez Tomek Kolorowy
Zapomniałem dopisać (zobacz historię edycji)
Napisano
3 godziny temu, Tomek Kolorowy napisał:

Jest jednak problem z racji prawnej - minimalna powierzchnia biologiczna czynna w stosunku do działki wynosi 60%.

Dla mnie oznacza to tyle, że nie mogę powiększyć tyle ile bym chciał, bo dostanę odmowę od zgłoszenia do urzędu - wyślę zgłoszenie chęci budowy garażu do 35m a urząd da sprzeciw. 

A po co masz to nazywać "garaż"? Zgłoś budowę pergoli ozdobnej, a pod nią zawsze się da zaparkować. 

Napisano
43 minuty temu, retrofood napisał:

A po co masz to nazywać "garaż"? Zgłoś budowę pergoli ozdobnej, a pod nią zawsze się da zaparkować. 

Widziałeś pergole ze scianami i bramą garażową? 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...