Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze POMPY


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry

Chciałbym poradzić się was w sprawie ostatecznego wyboru pompy ciepła. Drogą dedukcji zostały tylko dwie. Według was która z nich jest lepszym wyborem:

1. BUDERUS WLW196i-8AR E / IVT AIR X 409 [monoblok] - 30 000zł  (zasobnik na ciepłą wodę 190L - wbudowany) - montaż firma GHS z Rudy Śląskiej

2. SAUNIER DUVAL split HA10-5OS [split] - 29 500zł (zasobnik na ciepłą wodę 300L - osobny)

Która według was będzie lepszym wyborem

I czy ktoś z was miał już doświadczenia z firmą GHS z Rudy śląskiej

Dom:

We wszystkich pomieszczeniach ogrzewanie podłogowe

powierzchnia użytkowa 160m2

ocieplenie budynku styropian 20cm

okna 3 szybowe

ocieplenie dachu wełna 30cm wełna knauffa - 0,033

 Z góry dziękuję za pomoc :)

:D

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Witam, 

Zdecydowanie polecam wybór powietrznej pompy ciepła Logatherm WLW196i, która cechuje się wysokim standardem wykonania oraz wysoką efektywnością pracy. Współczynnik COP wynosi ponad 4,0, przy temperaturze zewnętrznej wynoszącej 2 stopnie, co gwarantuje niskie koszty eksploatacyjne przez cały sezon grzewczy. Jednostka wewnętrzna pokryta jest specjalnym szkłem tytanowym, dostępnym w dwóch kolorach. Dzięki modulacji mocy grzewczej niewymagane jest stosowanie bufora. Pompa cechuje się cichą pracą poniżej 40dB(A). 
Bardziej szczegółowe informacje o pompie ciepłą dostępne są na stronie internetowej: http://www.buderus.pl/produkty/kategorie-produktow/pompy-ciepla/powietrzne/logatherm-wlw196i-ar.html
W razie pytań chętnie pomogę. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant Buderus 
 

Napisano

a jak można się z państwem z kontaktować w sprawie wyceny takiej pompy???

23 godziny temu, Eksperci Buderus - technika grzewcza napisał:

Witam, 

Zdecydowanie polecam wybór powietrznej pompy ciepła Logatherm WLW196i, która cechuje się wysokim standardem wykonania oraz wysoką efektywnością pracy. Współczynnik COP wynosi ponad 4,0, przy temperaturze zewnętrznej wynoszącej 2 stopnie, co gwarantuje niskie koszty eksploatacyjne przez cały sezon grzewczy. Jednostka wewnętrzna pokryta jest specjalnym szkłem tytanowym, dostępnym w dwóch kolorach. Dzięki modulacji mocy grzewczej niewymagane jest stosowanie bufora. Pompa cechuje się cichą pracą poniżej 40dB(A). 
Bardziej szczegółowe informacje o pompie ciepłą dostępne są na stronie internetowej: http://www.buderus.pl/produkty/kategorie-produktow/pompy-ciepla/powietrzne/logatherm-wlw196i-ar.html
W razie pytań chętnie pomogę. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant Buderus 
 

a jak można się z państwem z kontaktować w sprawie wyceny takiej pompy???

  • 1 rok temu...
Napisano

Witam

Na początek, Cześć wszystkim, bo to mój pierwszy post i podepnę go pod ten temat żeby nie śmiecić.

 

Planuję zmienić kocioł węglowy na pompę ciepła PW, w domu głównie podłogówka+1grzejnik garaż, 1grzejnik pomieszczenie w piwnicy, 2grzejniki na strychu, po jednym grzejniku w dwóch łazienkach które chciałbym żeby zostały i chociaż trochę grzały, pozostałe grzejniki raczej zmienię na coś co bardziej odpowiada pompie. Więcej danych: https://cieplowlasciwie.pl/wynik/8ctz

 

Chcę zrobić OZC, ale na śląsku chyba brakuje firm, bo nie mogę nikogo znaleźć, jeśli macie kogoś zaufanego od OZC to chętnie poznam.
Pytania:

- czy pompa ciepła 14kW sugerowana przez ciepłowłaściwie będzie dobrym wyborem ?

- jakiej marki pompę wybrać?

- jak przerobić instalację żeby pompa dała radę też tym grzejnikom w łazienkach


Z góry dzięki za pomoc.

Napisano

Witaj!

W pierwszej kolejności mogę Cię odesłać do naszej sieci sprzedaży https://www.viessmann.com.pl/ss/ss.php

Po wpisaniu adresu lub kodu pocztowego wyświetlą się nasze firmy partnerskie, które znajdują się w Twojej okolicy. Możesz też złożyć bezpłatne, niezobowiązujące zapytanie ofertowe https://www.viessmann.pl/pl/uslugi/zapytanie-ofertowe.html i nasi specjaliści przygotują wycenę specjalnie dobraną do Twojego domu. 

 

Do grzejników często wystarczy dołożyć głowice termostatyczne.

Radzę jednak skontaktować się z którymś z naszych certyfikowanych instalatorów, którzy bezpośrednio po konsultacji z Tobą dobiorą urządzenia i przygotują wycenę

Napisano

Tak jak pisałem, polecam wykonać projekt domu przez projektanta z uprawnieniami. Narzędzia w stylu strony: http://cieplowlasciwie.pl/ są tylko szacunkowe. Lepiej dobrać projekt bezpośrednio do konkretnego przypadku w oparciu o konkretne rozwiązania

  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...