Skocz do zawartości

Pompa ciepła powietrze / woda


Recommended Posts

Napisano

Witam temat jest dla Ludzi którzy mają taką pompe

Zastanawiam się nad pompa ciepła powietrze woda + rekuperacja

pytanie moje to jak się sprawdza w zimie?

oraz czy faktycznie chłodzi latem?

Dlaczego wybraliście firmę X a nie Y???

Koszty serwisowania, oraz wydajności po latach pytanie tych co mają pompę po gwarancji?

czy przy rekuperacji warto instalować dolne źródło?? czy strata kasy??

 

 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Podpowiem tylko, mimo, że nie posiadam, że tu na forum jest kilku Forumowiczów, którzy użytkują i mogą dużo na ten temat powiedzieć.

Mogę też dodać, że Ekspert Viessmann zamieszczał liki do aplikacji online, która "na żywo" monitorowała parametry pracy instalacji z pompą ciepła + rekuperator.

Także temat zapowiada się ciekawie.

 

W oczekiwaniu na relacje użytkowników zapraszam na krótki film z portfolio TV BudujemyDom

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Witam, 

Dobrze dobrana powietrzna pompa ciepła bez problemu sprawdza się do ogrzania budynku w sezonie grzewczym. Koszty serwisowania pompy ciepła są na niewiele wyższym poziomie jak koszt wykonania serwisu kotła. Zastosowanie rekuperacji pozwoli na dodatkowe obniżenie zapotrzebowania na ciepło budynku więc obydwa rodzaje pompy ciepła będą odpowiednie. Najważniejszą zaletą pracy pompy ciepła są niskie roczne koszty ogrzewania oraz całkowicie bezobsługowa i ekologiczna praca. Niskie koszty ogrzewania pozwolą na zwrot wyższych kosztów inwestycyjnych na przestrzeni kilku sezonów grzewczych. Kolejną zaletą pompy ciepła jest możliwość wykorzystania jej do chłodzenia budynku w sezonie letnim. Podsumowując wszystkie wyżej wymienione możliwości urządzenia - inwestycja w pompę ciepła jest bardzo korzystna i przyszłościowa. 
Bardziej szczegółowe informacje o pompach ciepła z rodziny Logatherm można znaleźć na stronie internetowej: http://www.buderus.pl/produkty/kategorie-produktow/pompy-ciepla/
Chętnie odpowiem na ewentualne pytania. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant Buderus
 

Napisano
Dnia 28.04.2019 o 09:44, Rafal Sam napisał:

Witam temat jest dla Ludzi którzy mają taką pompe

Zastanawiam się nad pompa ciepła powietrze woda + rekuperacja

pytanie moje to jak się sprawdza w zimie?

oraz czy faktycznie chłodzi latem?

Dlaczego wybraliście firmę X a nie Y???

Koszty serwisowania, oraz wydajności po latach pytanie tych co mają pompę po gwarancji?

czy przy rekuperacji warto instalować dolne źródło?? czy strata kasy??

 

 

Jeśli miałbym zrobić ranking najbardziej trafnych decyzji podjętych podczas budowy domu to wyglądałoby to mniej więcej tak

1 - zdecydowanie się na wentylację mechaniczną z rekuperatorem

2 - wybranie ogrzewania podłogowego po całości

3 - wybranie pompy ciepła zamiast eko-groszku (inne opcje nie były brane pod uwagę - było to prawie 10 lat temu!)

gdzie kolejność jest umowna....

ale odpowiadając konkretnie na pytania - mimo że mam pompę gruntową a nie powietrze-woda, to

- teoretycznie można chłodzić PC, ale nie znam nikogo kto tak ma. W gruntówce też mógłbym to zrobić, ale dodatkowe koszty to raz, a dwa, to mam za wysokie temperatury DZ u siebie, żeby to miało sens. Niedługo będę montować klimatyzację....Jeśli w pytaniu chodziło ci o wentylację, to tak, jak masz szczelny dom i rolety, to da się UTRZYMAĆ komfortową temperaturę, ale nie będzie to łatwe. GWC (gruntowy wymiennik ciepła) niewiele tu pomoże. Zamiast ładować pieniądze w to, olbrzymia większość ludzi montuje jednak klimatyzacje.

- wybór pomiędzy firmami - rozesłałem ponad 20 wycen i czytałem co ludzie piszą. Propozycja montażu PC o mocy 2x większej dyskwalifikowała oferenta. Zostało kilka ofert, które wyglądały dobrze - tak merytorycznie jak i cenowo, wybrałem tę a nie inną, bo znajomy od roku używał ten sam sprzęt i był bardzo zadowolony i polecał producenta. Sam z czystym sumieniem robię dalej to samo. No i to się wiąże z następną kwestią - po tylu latach od montażu, jak zaczął mi świrować czujnik DZ, to po telefonie do producenta, posłał mi na własny koszt 2 czujniki...akurat gruntówek nie ma potrzeby serwisować, wydajność bez zmian, przez te lata były tylko drobne usterki - padł czujnik zaniku fazy - producent posłał za free(sam wymieniłem), padł zawór zwrotny - wymienił hydraulik, no i teraz ten czujnik DZ - też sam go będę wymieniać...

mam nadzieję że pomogłem :)

  • 3 tygodnie temu...
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy przy ścianie nośnej powinna być belka stropowa patrząc na plan 
    • Szalunki gotowe więc pora na kręcenie zbrojenia i wrzucenie wszystkiego na górę. Belki swoje ważą więc lekko nie ma. W pojedynkę praca ta nie byłaby możliwa.  
    • Dziękuję za odpowiedź, zawsze to jakiś krok do przodu. Teraz moje pytanie, co najlepiej zrobić, żeby ten problem usunąć? Mostek cieplny przy drzwiach balkonowych, czyli to jest kwestia ich wymiany? A jeśli chodzi o wentylację, co można zrobić, żeby ją usprawnić? Przy tej ścianie jest zasłona, czy ona może powodować, że ta ściana jest w gorszej kondycji? Jakieś rady jak się zabrać do tego, żeby ten problem tej ściany usunąć ?
    • Dzień dobry, W mieszkaniu chciałbym przenieść ściany działowe. Dla uproszczenia niech będzie to tylko jedna ściana działowa, dołączyłem grafikę. Prace chciałbym komuś zlecić, bo się na tym nie znam, ale samemu najpierw chciałbym zrozumieć problemy. Proszę o pomoc. W standardzie deweloperskim wykonano: - ściany działowe z bloczków gipsowych (multigips) 8 cm. Są one już oszpachlowane (do poprawy). Nie trzeba było ich tynkować. - jastrych cementowy zatarty na gładko. Jeden poziom w całym mieszkaniu. Zapewne są dylatacje obwodowe w każdym pomieszczeniu i inne dylatacje techniczne (np. salon jest długi więc pewnie będzie przecięty w połowie itp.). - tynki gipsowe maszynowe na żelbetowych ścianach zewnętrznych mieszkania oraz na suficie. Z tego co rozumiem, po usunięciu ściany działowej, powstaną pasy: - Bez jastrychu pod ścianą, - Bez tynku nad, - Bez tynku na zewnętrznej ścianie żelbetowej. Oprócz tych pasów, jeszcze może się okazać, że pomieszczenia A i B mają różne głębokości tynków na ścianach/stropie. Posadzka powinna być niby taka sama. Tynki: Jak sobie poradzić z uzupełnieniem tynku na suficie i ścianach? Jakiego materiału użyć? Jak się postępuje w przypadku wyrównania grubości tynków pomiędzy pomieszczeniami? Może lepiej wyjdzie ten sufit zabudować płytami GM (nie robię obniżanego sufitu)? Jastrych: Czym uzupełnić pas pod ścianą działową? Czy ta łata powinna mieć dylatacje obwodową? Czy jak jastrych już wyschnie, to może go zszyć razem z posadzką pomieszczenia A? A może trzeba skuć całą posadzkę i na nowo zrobić? Docelowo planuję klejoną deskę. Nowa ściana multigips lub GK: Nie mogę jej stawiać bezpośrednio na jastrychu, bo akustyka będzie kiepska i się drgania będą przenosiły pomiędzy pomieszczeniami. Trzeba skuć pas pod ścianę, postawić ścianę, a później poprawić posadzkę? Dzięki za zerknięcie na to!
    • Wydaje mi się, że materiałowo tam ta przestrzeń może być z pewnych względów uzasadniona.      Jednak u mnie też wyjdzie bez szczeliny w tym miejscu. Jednak nie jest to według źródeł jakoś krytyczne.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...