Skocz do zawartości

posadzka na izolacji


Recommended Posts

cześć mam pytanie. Ciężko opisać sytuację więc daje w załączniku rysunek.

Niestety prace wykonałem nie po kolei. Mam taką sytuację że krawędzi tarasu do 20 cm styropianu, a na styropianie to wiadomo barierki nie przyczepię.

 

Wydumałem sposób naprawy ale nie wiem cy to ma sens, proszę o podpowiedz. Może ktoś miał podobny problem.

 

Chodzi również o to, abym miał możliwość wykonania balustrady, bo w systuacji gdy mam styropian 20 cm, to powstała by opaska o tej szerokości przed tarasem. 

 

Dodam jeszcze że rok temu na taras położyłem papę która jest szczelna, ale obróbka blacharska na tak szerokiej izolacji, niczym nie przymocowana powoduje przecieki. więc obecna izolacja do usunięcia.

 

 

taras, szczegóły v2-A4 (8).pdf

Edytowano przez Pi Mac (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Barierkę najlepiej umocować do ściany/wieńca stropu. Płaszczyzny pionowej, a nie poziomej. Wtedy nie przebijamy z takim trudem wykonanej izolacji tarasu.

W opisanej sytuacji można przedłużyć płytę tworzącą wylewkę na tarasie. Jednak zakończyłbym ja przynajmniej 3 cm poza licem ściany, łatwiej będzie ukształtować dobry kapinos, tak żeby woda nie zalewała ściany. jeżeli taras jest duży lepiej przewidzieć rynnę na jego krawędzi.

Link do komentarza

Stabilne osadzenie barierki najlepiej zrobić w konstrukcji stropowej, ale wymaga to użycia diamentowego wiertła koronowego.  Słupek barierki osadza się w otworze na cement montażowy, a w warstwie styro i podłogi uszczelnia np. pianką i masa bitumiczną, silikonem.  Montaż pd frontu na ocieplonej ścianie i w domyśle z bloczków betony komórkowego może nie zapewnić  wystarczającej  stabilności zamocowania - np. potrzebne będą zastrzały mocowane do powierzchni tarasu.

Link do komentarza

dziękuję za odpowiedzi

 

pod tarasem jest siłownia, taka mała, osobista, ale pomieszczenie ma ogrzewanie

 

Rozumiem że montaż barierki do boku tarasu zmniejszy prawdopodobieństwo przecieku, ale nie chcę naruszać elewacji

 

Najbardziej mnie interesuje czy wydłużenie płyty posadzki tarasu jest wykonalne i sensowne jak na rysunku powyżej.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...