Skocz do zawartości

Historia edycji

bobiczek

bobiczek

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

A jak została ta rura położona niezgodnie z przepisami? To tez inwestor ma ponosić koszty?

Dla przykładu podam ułożenie przewodów prądowych, na mapie były ale powinny być na głębokości 0,8 m a były ledwo 40 cm no i przy kopaniu zostały przerwane, kto zapłacił? na pewno nie inwestor.

Myślę o tym samym.

Nie mamy na razie jasności, czy Cis zmienił wykonanymi przez siebie pracami ziemnymi ich zagłębienie czy nie.

Jeśli to zrobił, musi niestety ponieść konsekwencje (czytaj - obniżyć poziom zakopanych rur we własnym zakresie)

Natomiast jeśli budując podjazd, zebrał niewielką warstwę ziemi i pokazały się rury, które powinny znajdować się zdecydowanie głębiej - myślę że ma szanse zmusić właściciela instalacji aby to poprawił.

Jest jeszcze jedna istotna rzecz w sprawie.

Kto na dzień dzisiejszy jest właścicielem odcinka o którym piszemy.

Jeśli został kiedyś wybudowany przez niego, a nie został przekazany w żaden sposób, bądź odsprzedany, będzie i tak na nim ciążył omawiany zakres prac i koszty z tym związane

bobiczek

bobiczek

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

A jak została ta rura położona niezgodnie z przepisami? To tez inwestor ma ponosić koszty?

Dla przykładu podam ułożenie przewodów prądowych, na mapie były ale powinny być na głębokości 0,8 m a były ledwo 40 cm no i przy kopaniu zostały przerwane, kto zapłacił? na pewno nie inwestor.

Myślę o tym samym.

Nie mamy na razie jasności, czy Cis zmienił wykonanymi przez siebie pracami ziemnymi ich zagłębienie czy nie.

Jeśli to zrobił, musi niestety ponieść konsekwencje (czytaj - obniżyć poziom zakopanych rur we własnym zakresie)

Natomiast jeśli budując podjazd, zebrał niewielką warstwę ziemi i pokazały się rury, które powinny znajdować się zdecydowanie głębiej - myślę że ma szanse zmusić właściciela instalacji aby to poprawił.

Jest jeszcze jedna istotna rzecz w sprawie.

Ko na dzień dzisiejszy jest właścicielem odcinka o którym piszemy.

Jeśli został kiedyś wybudowany przez niego, a nie został przekazany w żaden sposób, będzie i tak na nim ciążył omawiany zakres prac i koszty z tym związane

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...