Skocz do zawartości

Jak ocieplic podloge na belkach - poddasze


Recommended Posts

Napisano

W tej chwili mam na stropie belki drewniane 22x20. Na to od gory na poddaszu sa przybite plyty OSB. Chce dac 15 cm wolny miedzy belkami. Ale welna musi byc montowana od dolu. Belka bedzie wowczas widoczna tylko kilka cm bo oprocz welny bedzie tez podbitka z desek - takze miedzy belkami. Nie wiem czy to ma sens. Moze lepiej dac prosty sufit z plyt i schowac te belki. Albo moze na gorze dac ocieplenie. Troche wowczas strace na wysokosci strychu uzytkowego. Nie bardzo wiem co z tym zrobic. Czy ktos robic cos takiego? 

Napisano

A jak montowac podbitke? Jest gdzies jakis rysunek moze? Czy podbitke przybijac do jakis listew na bokach belek czy sa inne metody. Chetnie bym zobaczyl jakis rysunek.

Napisano (edytowany)

No coz, musisz zrobic jakis ruszt.

Wezmiesz kantowki i przykrecisz wzdluz belek. Wlozysz pomiędzy welne, przychwycisz sznurkiem.

Potem do tych kantowek przymocujesz folię a na to podbitke.

 

Tylko wg. mnie niedobrze jesli zamkniesz to od gory szczelnie płytami osb. Plyty powinny byc na jakichś dystansach 2-3cm

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano

Dziekuje za porady. Dokladnie od gory to ja mam na belkach laty, przybite prostopadle do belek. Na to mam przybite plyty OSB, ktore sa podkladem do podlogi na poddaszu. Sa wypoziomowane. Dach spadzisty mam ocieplony welna. Ale narazie poddasza nie bede ogrzewal. Czy wiec na stropie folia paroizolacyjna bedzie wlasciwa? Jesli na parterze bede mial cieplo a na poddaszu zimno to nie bedzie mi sie skraplala para na tej folii? oczywiscie dam tak jak wyzej mi doradzono - tzn od gory OSB, laty, belki - welna miedzy belki , folia miedzy belki i podbitka. I jeszcze pytanie, czy podbitke przybijac/przykrecac od dolu? Bedzie widac gwozdzie lub sruby, czy to brzydko nie wyglada? Tak sie to robi?

Napisano

Te blaszki dobierasz do rozmiaru wpustu w boazerii.

Gdybys chciał ich użyć, spróbuj środkiem między belkami wstawić trzecią kantowkę/łatę żeby złapać dechy w trzech punktach.

u mnie wygląda to tak

 

IMG_20181105_065125.jpg

IMG_20181105_065110.jpg

Napisano

Wow, dziekuje. To mi sie podoba. Tak zrobie. Czy napewno ma byc folia paroizolacyjna? Na dachu pod dachowka mam paroprzepuszczalna. Dlaczego niby para nie moze "dyfundowac" przez sufit na poddasze i trzeba ja izolowac?

Napisano
43 minuty temu, JSLE napisał:

"dyfundowac" przez sufit na poddasze

Przez płytę osb :icon_eek: ?

Napisano

OK, wszystkim bardzo dziekuje za porady. Duzo mi sie wyjasnilo i juz wiem jak to powinno wygladac. Ciesze sie ze znalazlem ten portal. Dziekuje. Napewno jeszcze tu zagladne w trakcie postepow w wykanczaniu domku.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
    • Jakieś podpowiedzi propo ewentualnego wypełnienia? Ściany mają około 3cm odchyłu od pionu
    • Cześć wszystkim Zastanawiam się nad klimatyzacją do mieszkania i trochę się gubię w tych wszystkich modelach, mocach, funkcjach itd. Mieszkanie ma około 50 m², ale wiadomo — są ściany, różne pokoje, kuchnia otwarta na salon itd.   Macie może jakieś doświadczenia z doborem klimatyzacji? Czy np. lepiej dać jedną mocniejszą jednostkę w salonie, czy osobno do każdego pomieszczenia? No i czy warto dopłacać do jakichś „bajerów” typu WiFi, jonizacja, itp., czy to tylko marketing?   Znalazłem też stronę z paroma fajnie opisanymi rzeczami (jak dobrać moc do metrażu itd.), może komuś się przyda: https://airflowklima.pl   Chętnie poznam Wasze opinie, bo temat niby prosty, ale im więcej czytam, tym bardziej się zastanawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...