Skocz do zawartości

Jak ocieplic podloge na belkach - poddasze


Recommended Posts

Napisano

W tej chwili mam na stropie belki drewniane 22x20. Na to od gory na poddaszu sa przybite plyty OSB. Chce dac 15 cm wolny miedzy belkami. Ale welna musi byc montowana od dolu. Belka bedzie wowczas widoczna tylko kilka cm bo oprocz welny bedzie tez podbitka z desek - takze miedzy belkami. Nie wiem czy to ma sens. Moze lepiej dac prosty sufit z plyt i schowac te belki. Albo moze na gorze dac ocieplenie. Troche wowczas strace na wysokosci strychu uzytkowego. Nie bardzo wiem co z tym zrobic. Czy ktos robic cos takiego? 

Napisano

A jak montowac podbitke? Jest gdzies jakis rysunek moze? Czy podbitke przybijac do jakis listew na bokach belek czy sa inne metody. Chetnie bym zobaczyl jakis rysunek.

Napisano (edytowany)

No coz, musisz zrobic jakis ruszt.

Wezmiesz kantowki i przykrecisz wzdluz belek. Wlozysz pomiędzy welne, przychwycisz sznurkiem.

Potem do tych kantowek przymocujesz folię a na to podbitke.

 

Tylko wg. mnie niedobrze jesli zamkniesz to od gory szczelnie płytami osb. Plyty powinny byc na jakichś dystansach 2-3cm

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano

Dziekuje za porady. Dokladnie od gory to ja mam na belkach laty, przybite prostopadle do belek. Na to mam przybite plyty OSB, ktore sa podkladem do podlogi na poddaszu. Sa wypoziomowane. Dach spadzisty mam ocieplony welna. Ale narazie poddasza nie bede ogrzewal. Czy wiec na stropie folia paroizolacyjna bedzie wlasciwa? Jesli na parterze bede mial cieplo a na poddaszu zimno to nie bedzie mi sie skraplala para na tej folii? oczywiscie dam tak jak wyzej mi doradzono - tzn od gory OSB, laty, belki - welna miedzy belki , folia miedzy belki i podbitka. I jeszcze pytanie, czy podbitke przybijac/przykrecac od dolu? Bedzie widac gwozdzie lub sruby, czy to brzydko nie wyglada? Tak sie to robi?

Napisano

Te blaszki dobierasz do rozmiaru wpustu w boazerii.

Gdybys chciał ich użyć, spróbuj środkiem między belkami wstawić trzecią kantowkę/łatę żeby złapać dechy w trzech punktach.

u mnie wygląda to tak

 

IMG_20181105_065125.jpg

IMG_20181105_065110.jpg

Napisano

Wow, dziekuje. To mi sie podoba. Tak zrobie. Czy napewno ma byc folia paroizolacyjna? Na dachu pod dachowka mam paroprzepuszczalna. Dlaczego niby para nie moze "dyfundowac" przez sufit na poddasze i trzeba ja izolowac?

Napisano
43 minuty temu, JSLE napisał:

"dyfundowac" przez sufit na poddasze

Przez płytę osb :icon_eek: ?

Napisano

OK, wszystkim bardzo dziekuje za porady. Duzo mi sie wyjasnilo i juz wiem jak to powinno wygladac. Ciesze sie ze znalazlem ten portal. Dziekuje. Napewno jeszcze tu zagladne w trakcie postepow w wykanczaniu domku.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...