Skocz do zawartości

płynna folia


Kierownik

Recommended Posts

Napisano
Planuje w łazience uszczelnić podłogę tzw. płynna folią. Mam dość sporą łazienkę więc koszt „obłożenia” folią byłby spory. Mam więc trochę pytań:
Czy jest jakiś sposób żeby tylko te najbardziej strategiczne miejsca zafoliować?
Jak gruba ma być ta warstwa?
Jak przygotować podłoże pod płynną folię?
Jakim klejem i po jakim czasie można układać płytki?
Napisano
witam
płynną folię należy nanosić trzy krotnie pędzlem w odstępach jak na ulotce przeciętnie co 12do24godz. kolejna warstwa, na suchej wolnej od pyłu i pęknięć szlichcie zalecane jest malować 10 cm ściany. folia powinna być na całej pow. łazienki.Klej po 12 godz. ogólnie dostępny do klejenia tego rodzaju okładziny jaka będzie używana, glazura, terakota, gres, kamień. pozdr. piotrekk
Napisano
Płynna folia zastępuje tradycyjne izolacje przeciwwodne, a jej główna zaletą jest możliwość bezpośredniego przyklejania płytek ceramicznych. Natomiast izolacje z pap i folii wymagają ułożenia na nich betonowej warstwy dociskowej grubości przynajmniej 3,5 cm. Jeśli zatem w łazience nie ma ułożonej izolacji pod jastrychem konieczne będzie nałożenie płynnej folii na całej powierzchni.

Grubość nałożonych warstw izolacyjnych określa producent zależnie od wymaganej ochrony podłoża przed wilgocią. Również w instrukcji użycia podany jest czas schnięcia. Do mocowania płytek można użyć dowolnych zapraw klejowych.
Napisano
Witam

z tą folią to zgadzam się z poprzednikiem z jednym wyjątkiem:
robiliśmy łazienkę u siebie i malowaliśmy tylko przy prysznicu(wanny nie posiadamy) i jakieś 20cm poza nim-oczywiście podłoga i ściany. Nie malowaliśmy całej łazienki.Łazienkę (z racji takiej że nie mam na całej wys ścian płytek)pomalowaliśmy farbą do łazienek i kuchni odporną na wilgoć , grzyby i z możliwością mycia (bez obaw nie wygląda jak olejna).Sprawdza się znakomicie.Mamy tak 5 lat i nie widać śladu zużycia.Nigdy nie wystąpiły grzyby.A wszelkie plamy naprawdę łatwo zmyć. (nie tak jak przy tych szorowalnych z dekorala że kolor schodzi).pozdrawiam

Powyższy post odnosił się do wypowiedzi Piotrka K
Napisano
Cytat

Planuje w łazience uszczelnić podłogę tzw. płynna folią. Mam dość sporą łazienkę więc koszt „obłożenia” folią byłby spory. Mam więc trochę pytań:
Czy jest jakiś sposób żeby tylko te najbardziej strategiczne miejsca zafoliować?
Jak gruba ma być ta warstwa?
Jak przygotować podłoże pod płynną folię?
Jakim klejem i po jakim czasie można układać płytki?


Siemka.Tak sobie myślę że chcesz przedobrzyć icon_smile.gif ,wystarczy pomalować wokół ściany przy wannie i prysznicu ,generalnie tam gdzie jest kontakt z wodą a nie ewentualna wilgoć bo od tego jest wentylacja.Mam doświadczenia z folią mapegum firmy mapei i polecam.Na pytania odpowie instrukcja na opakowaniu.Całuski.
Napisano
Nasuwa się pytanie??po co sami utrudniamy sobie życie??Zatrówanie sobie głowy płynną folią etc jest bez sensu.
łazienka to nie pralnia za gomułki- wiec woda sie nie leje po ścianach anie nie stoi na podłodze. Połóż dobrze płytki, zadbaj o wentylacje a fugi przy wannie lub prysznicu zasilikonuj- i to wszystko.Mieszkam od 6 lat i jeszcze nawet plamki nie było
  • 2 lata temu...
Napisano
odkopuje wątek, bo być może zdecyduję się na płynna folię

zastanawiam się tylko jak wykończyć połączanie podłogi ze ścianą jeżeli występuje w tym miejscu dylatacja?
Napisano
Cytat

odkopuje wątek, bo być może zdecyduję się na płynna folię

zastanawiam się tylko jak wykończyć połączanie podłogi ze ścianą jeżeli występuje w tym miejscu dylatacja?


Do izolacji w narożach, na dylatacjach z użyciem płynnej folii używa się specjalnych taśm "wtapianych" w tą folię.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W jakich warunkach mierzone? Przecież te wartości są zmienne, zależą chociażby od warunków atmosferycznych i nawet pory dnia. W normalnych warunkach, tym bardziej za lasem, tam winien być najwyżej dochodzący pomruk, do którego organizm ludzi szybko się przyzwyczaja i po kilkunastu minutach przestaje słyszeć i reagować. 
    • Cześć Wszystkim! Znalazłem idealny dom dla mnie, ale jest problem z hałasem, jakieś 150 metrów od domu za lasem (las zaznaczony na zielono) jest droga powiatowa. W domu jest w porządku, ale na działce, szczególnie od strony lasu, gdzie jest taras, kiedy przejeżdża głośniejszy samochód np. tir, hałas dochodzi do 57dB (35 kiedy nic nie jedzie - mierzone apką w telefonie) i to jest za dużo tzn. ten dzwięk mocno zakłóca spokój i irytuje. Na załączonym rysunku widać granicę działki, na której można postawić ogrodzenie. Jak widać z zaznaczonych punktów wysokościowych teren działki jest w wyrównany do około 10m za domem, po czym zaczyna się las i spadek, tzn. granica działki od strony hałaśliwej drogi (50m od domu) jest już 3 m poniżej poziomu domu, a sama droga 7m poniżej poziomu domu.   Zastanawiam się, czy i jaka jest możliwość wyciszenia go na własną rękę. Powiedzcie proszę, czy da się (przynajmniej mniej więcej) policzyć, jak wysokie miałoby być to ogrodzenie i o ile wygłuszyłoby działkę?
    • Najlepiej zwrócić się w tej sprawie do producentów styropapy. Oni mają takie tematy rozpracowane. Ja kiedyś miałem styczność z producentem płyty warstwowej i oni nawet w folderach reklamowych wyjaśniali takie różne niuanse, jak montaż okien, drzwi, rynien i wszelkich takich detali. Dlatego myślę, że u innych będzie podobnie.
    • Zgadza się, kierownik ma to wszystko nadzorować. I bierze za to odpowiedzialność.  Pytanie, od którego zaczął się cały wątek, zrozumiałem tak, że autor pytał jakie są możliwości wykonania szalunku w takiej sytuacji. Chodziło mi o pokazanie, że nie musi to być nic przesadnie trudnego. Osobiście skłaniałbym się właśnie ku podwieszeniu deskowania do belek i podparciu go stemplami. Pod względem wykonawczym nie jest to trudne. Ale całość prac ma z założenia nadzorować fachowiec na miejscu. 
    • Zdecydowanie. Wszystkie węglowodory gaszą styropian, z tego powodu przecież niedopuszczalne jest klejenie styropianu klejami zawierającymi węglowodory. Taki butapren na przykład absolutnie się do styropianu nie nadaje. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...