Skocz do zawartości

płynna folia


Kierownik

Recommended Posts

Napisano
Planuje w łazience uszczelnić podłogę tzw. płynna folią. Mam dość sporą łazienkę więc koszt „obłożenia” folią byłby spory. Mam więc trochę pytań:
Czy jest jakiś sposób żeby tylko te najbardziej strategiczne miejsca zafoliować?
Jak gruba ma być ta warstwa?
Jak przygotować podłoże pod płynną folię?
Jakim klejem i po jakim czasie można układać płytki?
Napisano
witam
płynną folię należy nanosić trzy krotnie pędzlem w odstępach jak na ulotce przeciętnie co 12do24godz. kolejna warstwa, na suchej wolnej od pyłu i pęknięć szlichcie zalecane jest malować 10 cm ściany. folia powinna być na całej pow. łazienki.Klej po 12 godz. ogólnie dostępny do klejenia tego rodzaju okładziny jaka będzie używana, glazura, terakota, gres, kamień. pozdr. piotrekk
Napisano
Płynna folia zastępuje tradycyjne izolacje przeciwwodne, a jej główna zaletą jest możliwość bezpośredniego przyklejania płytek ceramicznych. Natomiast izolacje z pap i folii wymagają ułożenia na nich betonowej warstwy dociskowej grubości przynajmniej 3,5 cm. Jeśli zatem w łazience nie ma ułożonej izolacji pod jastrychem konieczne będzie nałożenie płynnej folii na całej powierzchni.

Grubość nałożonych warstw izolacyjnych określa producent zależnie od wymaganej ochrony podłoża przed wilgocią. Również w instrukcji użycia podany jest czas schnięcia. Do mocowania płytek można użyć dowolnych zapraw klejowych.
Napisano
Witam

z tą folią to zgadzam się z poprzednikiem z jednym wyjątkiem:
robiliśmy łazienkę u siebie i malowaliśmy tylko przy prysznicu(wanny nie posiadamy) i jakieś 20cm poza nim-oczywiście podłoga i ściany. Nie malowaliśmy całej łazienki.Łazienkę (z racji takiej że nie mam na całej wys ścian płytek)pomalowaliśmy farbą do łazienek i kuchni odporną na wilgoć , grzyby i z możliwością mycia (bez obaw nie wygląda jak olejna).Sprawdza się znakomicie.Mamy tak 5 lat i nie widać śladu zużycia.Nigdy nie wystąpiły grzyby.A wszelkie plamy naprawdę łatwo zmyć. (nie tak jak przy tych szorowalnych z dekorala że kolor schodzi).pozdrawiam

Powyższy post odnosił się do wypowiedzi Piotrka K
Napisano
Cytat

Planuje w łazience uszczelnić podłogę tzw. płynna folią. Mam dość sporą łazienkę więc koszt „obłożenia” folią byłby spory. Mam więc trochę pytań:
Czy jest jakiś sposób żeby tylko te najbardziej strategiczne miejsca zafoliować?
Jak gruba ma być ta warstwa?
Jak przygotować podłoże pod płynną folię?
Jakim klejem i po jakim czasie można układać płytki?


Siemka.Tak sobie myślę że chcesz przedobrzyć icon_smile.gif ,wystarczy pomalować wokół ściany przy wannie i prysznicu ,generalnie tam gdzie jest kontakt z wodą a nie ewentualna wilgoć bo od tego jest wentylacja.Mam doświadczenia z folią mapegum firmy mapei i polecam.Na pytania odpowie instrukcja na opakowaniu.Całuski.
Napisano
Nasuwa się pytanie??po co sami utrudniamy sobie życie??Zatrówanie sobie głowy płynną folią etc jest bez sensu.
łazienka to nie pralnia za gomułki- wiec woda sie nie leje po ścianach anie nie stoi na podłodze. Połóż dobrze płytki, zadbaj o wentylacje a fugi przy wannie lub prysznicu zasilikonuj- i to wszystko.Mieszkam od 6 lat i jeszcze nawet plamki nie było
  • 2 lata temu...
Napisano
odkopuje wątek, bo być może zdecyduję się na płynna folię

zastanawiam się tylko jak wykończyć połączanie podłogi ze ścianą jeżeli występuje w tym miejscu dylatacja?
Napisano
Cytat

odkopuje wątek, bo być może zdecyduję się na płynna folię

zastanawiam się tylko jak wykończyć połączanie podłogi ze ścianą jeżeli występuje w tym miejscu dylatacja?


Do izolacji w narożach, na dylatacjach z użyciem płynnej folii używa się specjalnych taśm "wtapianych" w tą folię.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...