Skocz do zawartości

płynna folia


Kierownik

Recommended Posts

Napisano
Planuje w łazience uszczelnić podłogę tzw. płynna folią. Mam dość sporą łazienkę więc koszt „obłożenia” folią byłby spory. Mam więc trochę pytań:
Czy jest jakiś sposób żeby tylko te najbardziej strategiczne miejsca zafoliować?
Jak gruba ma być ta warstwa?
Jak przygotować podłoże pod płynną folię?
Jakim klejem i po jakim czasie można układać płytki?
Napisano
witam
płynną folię należy nanosić trzy krotnie pędzlem w odstępach jak na ulotce przeciętnie co 12do24godz. kolejna warstwa, na suchej wolnej od pyłu i pęknięć szlichcie zalecane jest malować 10 cm ściany. folia powinna być na całej pow. łazienki.Klej po 12 godz. ogólnie dostępny do klejenia tego rodzaju okładziny jaka będzie używana, glazura, terakota, gres, kamień. pozdr. piotrekk
Napisano
Płynna folia zastępuje tradycyjne izolacje przeciwwodne, a jej główna zaletą jest możliwość bezpośredniego przyklejania płytek ceramicznych. Natomiast izolacje z pap i folii wymagają ułożenia na nich betonowej warstwy dociskowej grubości przynajmniej 3,5 cm. Jeśli zatem w łazience nie ma ułożonej izolacji pod jastrychem konieczne będzie nałożenie płynnej folii na całej powierzchni.

Grubość nałożonych warstw izolacyjnych określa producent zależnie od wymaganej ochrony podłoża przed wilgocią. Również w instrukcji użycia podany jest czas schnięcia. Do mocowania płytek można użyć dowolnych zapraw klejowych.
Napisano
Witam

z tą folią to zgadzam się z poprzednikiem z jednym wyjątkiem:
robiliśmy łazienkę u siebie i malowaliśmy tylko przy prysznicu(wanny nie posiadamy) i jakieś 20cm poza nim-oczywiście podłoga i ściany. Nie malowaliśmy całej łazienki.Łazienkę (z racji takiej że nie mam na całej wys ścian płytek)pomalowaliśmy farbą do łazienek i kuchni odporną na wilgoć , grzyby i z możliwością mycia (bez obaw nie wygląda jak olejna).Sprawdza się znakomicie.Mamy tak 5 lat i nie widać śladu zużycia.Nigdy nie wystąpiły grzyby.A wszelkie plamy naprawdę łatwo zmyć. (nie tak jak przy tych szorowalnych z dekorala że kolor schodzi).pozdrawiam

Powyższy post odnosił się do wypowiedzi Piotrka K
Napisano
Cytat

Planuje w łazience uszczelnić podłogę tzw. płynna folią. Mam dość sporą łazienkę więc koszt „obłożenia” folią byłby spory. Mam więc trochę pytań:
Czy jest jakiś sposób żeby tylko te najbardziej strategiczne miejsca zafoliować?
Jak gruba ma być ta warstwa?
Jak przygotować podłoże pod płynną folię?
Jakim klejem i po jakim czasie można układać płytki?


Siemka.Tak sobie myślę że chcesz przedobrzyć icon_smile.gif ,wystarczy pomalować wokół ściany przy wannie i prysznicu ,generalnie tam gdzie jest kontakt z wodą a nie ewentualna wilgoć bo od tego jest wentylacja.Mam doświadczenia z folią mapegum firmy mapei i polecam.Na pytania odpowie instrukcja na opakowaniu.Całuski.
Napisano
Nasuwa się pytanie??po co sami utrudniamy sobie życie??Zatrówanie sobie głowy płynną folią etc jest bez sensu.
łazienka to nie pralnia za gomułki- wiec woda sie nie leje po ścianach anie nie stoi na podłodze. Połóż dobrze płytki, zadbaj o wentylacje a fugi przy wannie lub prysznicu zasilikonuj- i to wszystko.Mieszkam od 6 lat i jeszcze nawet plamki nie było
  • 2 lata temu...
Napisano
odkopuje wątek, bo być może zdecyduję się na płynna folię

zastanawiam się tylko jak wykończyć połączanie podłogi ze ścianą jeżeli występuje w tym miejscu dylatacja?
Napisano
Cytat

odkopuje wątek, bo być może zdecyduję się na płynna folię

zastanawiam się tylko jak wykończyć połączanie podłogi ze ścianą jeżeli występuje w tym miejscu dylatacja?


Do izolacji w narożach, na dylatacjach z użyciem płynnej folii używa się specjalnych taśm "wtapianych" w tą folię.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
    • A coś tam żeby w te szpary dać nie mam już pomysłów ,od nowa nie wchodzi to w grę żeby dawać .Jakaś masę szpachlowa ,malutkie jakieś deseczki w te szpary ?
    • Cześć! Mam u siebie sufity napinane od ponad roku i muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolony. Montaż przebiegł bardzo szybko i czysto, a efekt jest naprawdę świetny – gładka powierzchnia i elegancki wygląd. Jeśli chcesz poczytać więcej albo zobaczyć przykłady realizacji, to polecam stronę: sufity napinane warszawa. Tam znajdziesz sporo inspiracji i informacji, co może się przydać przy wyborze. 😊  
    • Cześć! Zastanawiam się nad montażem sufitów napinanych w salonie. Czy ktoś z Was ma takie rozwiązanie u siebie i może podzielić się opinią? Jak to wygląda w praktyce – warto, czy może lepiej inne wykończenie?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...