Skocz do zawartości

Chciałbym wstawić drzwi oddzielające te pomieszczenia. Szukam pomysłu


Recommended Posts

Napisano

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Witam! W moim mieszkaniu salon jest połączony z korytarzem, chciałbym wstawić drzwi oddzielające te pomieszczenia. Wysokość przejścia wynosi 2,6 m a szerokość 1,1 m. Z jednej strony wystaje płyta gipsowa więc drzwi przesuwne odpadają. Z drugiej strony jest szafa z drzwiami przesuwnymi. Myślałem o wstawieniu słupka, który by zostawił szczelinę, aby drzwi od szafy się przesuwały, i do słupka przymocować drzwi, ale nie wiem co zrobić z resztą przestrzeni w przejściu oraz jakie drzwi oraz jaka firma by coś takiego zrobiła. A może mają Państwo lepszy pomysł? Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam

IMG_3793.jpg

Napisano
  Dnia 3.09.2018 o 13:53, Pomocnik napisał:

Z jednej strony wystaje płyta gipsowa więc drzwi przesuwne odpadają.

Rozwiń  

Jak mam rozumieć to "wystawanie płyty gipsowej"? Narożnik naprzeciwko szafy jest z płyty gipsowej?

Jaka jest długość tej ścianki (prostopadłej do drzwi szafy) którą widać na wprost z prawej strony zdjęcia? Nie można podwiesić na szynie na suficie " drzwi" z płyty meblowej? Sufit jest podwieszany z płyty gk?

Narysuj układ podłogi tego pomieszczenia w okolicy szafy z wymiarami.

Napisano
  Dnia 3.09.2018 o 13:53, Pomocnik napisał:

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Witam! W moim mieszkaniu salon jest połączony z korytarzem, chciałbym wstawić drzwi oddzielające te pomieszczenia. Wysokość przejścia wynosi 2,6 m a szerokość 1,1 m.

Rozwiń  

2,6m to nie problem.

Od jakiegoś czasu pojawiła się moda we wnętrzach nowoczesnych na tak zwane "drzwi wysokie".

Mogą by wysokie na 240, 260, 270 a nawet 300 cm, choć tych najwyższych zdaje się nie można zamówić ze szkła.
Dodatkowym atutem są kryte zawiasy przez co drzwi na ścianie mogą być z nią z licowane.
W Twoim przypadku to akurat niema znaczenia, niemniej jednak...

industrial.jpg

 

drzwi_wysokie-2.jpg

Co do firm które coś takiego wykonują... w 'googlarce' wpisz frazę "drzwi wysokie"... i do dzieła. Co wybierzesz to Twoje.

Napisano

Ok, Jani, tylko te drzwi trzeba DO CZEGOŚ przymocować... z jednej strony szafa, z drugiej ściana z g/k, mocowanych  nie wiadomo na czym i jak... Jedynym stałym elementem jest podłoga i - może - sufit, jeśli nie jest podwieszany...

Napisano
  Dnia 4.09.2018 o 21:55, Jani_63 napisał:

2,6m to nie problem.

Od jakiegoś czasu pojawiła się moda we wnętrzach nowoczesnych na tak zwane "drzwi wysokie".

Mogą by wysokie na 240, 260, 270 a nawet 300 cm, choć tych najwyższych zdaje się nie można zamówić ze szkła.
Dodatkowym atutem są kryte zawiasy przez co drzwi na ścianie mogą być z nią z licowane.
W Twoim przypadku to akurat niema znaczenia, niemniej jednak...

Rozwiń  

Ofertę akurat tej firmy z Ząbek znam, ale oni zdaje się robią skrzydła o szerokości maks. 90 cm, z ościeżnicą wpuszczaną w ściany. Miałem na myśli to, że ciężko znaleźć coś "masowego". Wszak na zamówienie, za odpowiednie pieniądze, można zrobić prawie wszystko:) Tak czy siak, w tym przypadku problemem jest ich zamocowanie.

Napisano
  Dnia 5.09.2018 o 06:34, uroboros napisał:

Ok, Jani, tylko te drzwi trzeba DO CZEGOŚ przymocować... z jednej strony szafa, z drugiej ściana z g/k, mocowanych  nie wiadomo na czym i jak... Jedynym stałym elementem jest podłoga i - może - sufit, jeśli nie jest podwieszany...

Rozwiń  

Rozwiązaniem może być słup nośny z drewna po stronie ściany umocowany do podłogi, ściany i sufitu, który finalnie zakryje ościeżnica

i np. zawiasy pozwalające stabilizować drzwi w pozycji zamkniętej lub drzwi/ ściana ruchoma z przesuniętą osią obrotu unocowane do podłogi i sufitu.
Ale żeby cokolwiek ustalić potrzeba znacznie więcej danych... a tych brakuje.
Umiejscowienie drzwi w tym miejscu przy zachowaniu dostępu do szafy i tak zapewne nie zapewni szczelnego odcięcia jednej części pomieszczenia od drugiej.

 

Ogólnie chodziło mi o wskazanie/zasugerowanie rozwiązania drzwi na całą wysokość przejścia.

Napisano
  Dnia 3.09.2018 o 13:53, Pomocnik napisał:

Czekam na odpowiedź.

Rozwiń  

A my czekamy na jakąkolwiek reakcję...

 

Gadamy do obrazu, a on do nas ani razu :bezradny:

Jakby zero zainteresowania....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...