Skocz do zawartości

Chciałbym wstawić drzwi oddzielające te pomieszczenia. Szukam pomysłu


Recommended Posts

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Witam! W moim mieszkaniu salon jest połączony z korytarzem, chciałbym wstawić drzwi oddzielające te pomieszczenia. Wysokość przejścia wynosi 2,6 m a szerokość 1,1 m. Z jednej strony wystaje płyta gipsowa więc drzwi przesuwne odpadają. Z drugiej strony jest szafa z drzwiami przesuwnymi. Myślałem o wstawieniu słupka, który by zostawił szczelinę, aby drzwi od szafy się przesuwały, i do słupka przymocować drzwi, ale nie wiem co zrobić z resztą przestrzeni w przejściu oraz jakie drzwi oraz jaka firma by coś takiego zrobiła. A może mają Państwo lepszy pomysł? Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam

IMG_3793.jpg

Link do komentarza
15 godzin temu, Pomocnik napisał:

Z jednej strony wystaje płyta gipsowa więc drzwi przesuwne odpadają.

Jak mam rozumieć to "wystawanie płyty gipsowej"? Narożnik naprzeciwko szafy jest z płyty gipsowej?

Jaka jest długość tej ścianki (prostopadłej do drzwi szafy) którą widać na wprost z prawej strony zdjęcia? Nie można podwiesić na szynie na suficie " drzwi" z płyty meblowej? Sufit jest podwieszany z płyty gk?

Narysuj układ podłogi tego pomieszczenia w okolicy szafy z wymiarami.

Link do komentarza
Dnia 3.09.2018 o 15:53, Pomocnik napisał:

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Witam! W moim mieszkaniu salon jest połączony z korytarzem, chciałbym wstawić drzwi oddzielające te pomieszczenia. Wysokość przejścia wynosi 2,6 m a szerokość 1,1 m.

2,6m to nie problem.

Od jakiegoś czasu pojawiła się moda we wnętrzach nowoczesnych na tak zwane "drzwi wysokie".

Mogą by wysokie na 240, 260, 270 a nawet 300 cm, choć tych najwyższych zdaje się nie można zamówić ze szkła.
Dodatkowym atutem są kryte zawiasy przez co drzwi na ścianie mogą być z nią z licowane.
W Twoim przypadku to akurat niema znaczenia, niemniej jednak...

industrial.jpg

 

drzwi_wysokie-2.jpg

Co do firm które coś takiego wykonują... w 'googlarce' wpisz frazę "drzwi wysokie"... i do dzieła. Co wybierzesz to Twoje.

Link do komentarza

Ok, Jani, tylko te drzwi trzeba DO CZEGOŚ przymocować... z jednej strony szafa, z drugiej ściana z g/k, mocowanych  nie wiadomo na czym i jak... Jedynym stałym elementem jest podłoga i - może - sufit, jeśli nie jest podwieszany...

Link do komentarza
11 godzin temu, Jani_63 napisał:

2,6m to nie problem.

Od jakiegoś czasu pojawiła się moda we wnętrzach nowoczesnych na tak zwane "drzwi wysokie".

Mogą by wysokie na 240, 260, 270 a nawet 300 cm, choć tych najwyższych zdaje się nie można zamówić ze szkła.
Dodatkowym atutem są kryte zawiasy przez co drzwi na ścianie mogą być z nią z licowane.
W Twoim przypadku to akurat niema znaczenia, niemniej jednak...

Ofertę akurat tej firmy z Ząbek znam, ale oni zdaje się robią skrzydła o szerokości maks. 90 cm, z ościeżnicą wpuszczaną w ściany. Miałem na myśli to, że ciężko znaleźć coś "masowego". Wszak na zamówienie, za odpowiednie pieniądze, można zrobić prawie wszystko:) Tak czy siak, w tym przypadku problemem jest ich zamocowanie.

Link do komentarza
16 godzin temu, uroboros napisał:

Ok, Jani, tylko te drzwi trzeba DO CZEGOŚ przymocować... z jednej strony szafa, z drugiej ściana z g/k, mocowanych  nie wiadomo na czym i jak... Jedynym stałym elementem jest podłoga i - może - sufit, jeśli nie jest podwieszany...

Rozwiązaniem może być słup nośny z drewna po stronie ściany umocowany do podłogi, ściany i sufitu, który finalnie zakryje ościeżnica

i np. zawiasy pozwalające stabilizować drzwi w pozycji zamkniętej lub drzwi/ ściana ruchoma z przesuniętą osią obrotu unocowane do podłogi i sufitu.
Ale żeby cokolwiek ustalić potrzeba znacznie więcej danych... a tych brakuje.
Umiejscowienie drzwi w tym miejscu przy zachowaniu dostępu do szafy i tak zapewne nie zapewni szczelnego odcięcia jednej części pomieszczenia od drugiej.

 

Ogólnie chodziło mi o wskazanie/zasugerowanie rozwiązania drzwi na całą wysokość przejścia.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...