Skocz do zawartości

Chciałbym wstawić drzwi oddzielające te pomieszczenia. Szukam pomysłu


Recommended Posts

Napisano

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Witam! W moim mieszkaniu salon jest połączony z korytarzem, chciałbym wstawić drzwi oddzielające te pomieszczenia. Wysokość przejścia wynosi 2,6 m a szerokość 1,1 m. Z jednej strony wystaje płyta gipsowa więc drzwi przesuwne odpadają. Z drugiej strony jest szafa z drzwiami przesuwnymi. Myślałem o wstawieniu słupka, który by zostawił szczelinę, aby drzwi od szafy się przesuwały, i do słupka przymocować drzwi, ale nie wiem co zrobić z resztą przestrzeni w przejściu oraz jakie drzwi oraz jaka firma by coś takiego zrobiła. A może mają Państwo lepszy pomysł? Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam

IMG_3793.jpg

Napisano
15 godzin temu, Pomocnik napisał:

Z jednej strony wystaje płyta gipsowa więc drzwi przesuwne odpadają.

Jak mam rozumieć to "wystawanie płyty gipsowej"? Narożnik naprzeciwko szafy jest z płyty gipsowej?

Jaka jest długość tej ścianki (prostopadłej do drzwi szafy) którą widać na wprost z prawej strony zdjęcia? Nie można podwiesić na szynie na suficie " drzwi" z płyty meblowej? Sufit jest podwieszany z płyty gk?

Narysuj układ podłogi tego pomieszczenia w okolicy szafy z wymiarami.

Napisano
Dnia 3.09.2018 o 15:53, Pomocnik napisał:

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Witam! W moim mieszkaniu salon jest połączony z korytarzem, chciałbym wstawić drzwi oddzielające te pomieszczenia. Wysokość przejścia wynosi 2,6 m a szerokość 1,1 m.

2,6m to nie problem.

Od jakiegoś czasu pojawiła się moda we wnętrzach nowoczesnych na tak zwane "drzwi wysokie".

Mogą by wysokie na 240, 260, 270 a nawet 300 cm, choć tych najwyższych zdaje się nie można zamówić ze szkła.
Dodatkowym atutem są kryte zawiasy przez co drzwi na ścianie mogą być z nią z licowane.
W Twoim przypadku to akurat niema znaczenia, niemniej jednak...

industrial.jpg

 

drzwi_wysokie-2.jpg

Co do firm które coś takiego wykonują... w 'googlarce' wpisz frazę "drzwi wysokie"... i do dzieła. Co wybierzesz to Twoje.

Napisano

Ok, Jani, tylko te drzwi trzeba DO CZEGOŚ przymocować... z jednej strony szafa, z drugiej ściana z g/k, mocowanych  nie wiadomo na czym i jak... Jedynym stałym elementem jest podłoga i - może - sufit, jeśli nie jest podwieszany...

Napisano
11 godzin temu, Jani_63 napisał:

2,6m to nie problem.

Od jakiegoś czasu pojawiła się moda we wnętrzach nowoczesnych na tak zwane "drzwi wysokie".

Mogą by wysokie na 240, 260, 270 a nawet 300 cm, choć tych najwyższych zdaje się nie można zamówić ze szkła.
Dodatkowym atutem są kryte zawiasy przez co drzwi na ścianie mogą być z nią z licowane.
W Twoim przypadku to akurat niema znaczenia, niemniej jednak...

Ofertę akurat tej firmy z Ząbek znam, ale oni zdaje się robią skrzydła o szerokości maks. 90 cm, z ościeżnicą wpuszczaną w ściany. Miałem na myśli to, że ciężko znaleźć coś "masowego". Wszak na zamówienie, za odpowiednie pieniądze, można zrobić prawie wszystko:) Tak czy siak, w tym przypadku problemem jest ich zamocowanie.

Napisano
16 godzin temu, uroboros napisał:

Ok, Jani, tylko te drzwi trzeba DO CZEGOŚ przymocować... z jednej strony szafa, z drugiej ściana z g/k, mocowanych  nie wiadomo na czym i jak... Jedynym stałym elementem jest podłoga i - może - sufit, jeśli nie jest podwieszany...

Rozwiązaniem może być słup nośny z drewna po stronie ściany umocowany do podłogi, ściany i sufitu, który finalnie zakryje ościeżnica

i np. zawiasy pozwalające stabilizować drzwi w pozycji zamkniętej lub drzwi/ ściana ruchoma z przesuniętą osią obrotu unocowane do podłogi i sufitu.
Ale żeby cokolwiek ustalić potrzeba znacznie więcej danych... a tych brakuje.
Umiejscowienie drzwi w tym miejscu przy zachowaniu dostępu do szafy i tak zapewne nie zapewni szczelnego odcięcia jednej części pomieszczenia od drugiej.

 

Ogólnie chodziło mi o wskazanie/zasugerowanie rozwiązania drzwi na całą wysokość przejścia.

Napisano
Dnia 3.09.2018 o 15:53, Pomocnik napisał:

Czekam na odpowiedź.

A my czekamy na jakąkolwiek reakcję...

 

Gadamy do obrazu, a on do nas ani razu :bezradny:

Jakby zero zainteresowania....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...