Skocz do zawartości

ściany zewnętrzne i wewnętrzne z różnych materiałów


Recommended Posts

Napisano
witam

przede mną podjęcie decyzji co do materiału z jakiego wzniosę ściany.
moje pytanie jest takie - czy budowanie ścian zewnętrznych i wewnętrznych z różnych materiałów to a) ogólnie przyjęta praktyka, b) dobry pomysł ?
co do ścian zewnętrznych nie mam wątpliwości - zdecydowałem się na ceramikę. z informacji, które zebrałem wynika jednak, że jeśli chodzi o ściany wewnętrzne lepszym pomysłem będzie silikat. wszystkie jego zalety na czele z dużą dźwiękoszczelnością przemawiają do mnie. załózmy, że niższej ceny silikatu nie bierzemy pod uwagę.

pomożecie? icon_biggrin.gif
Napisano
O gustach się nie dyskutuje.

Buduję z silikatów. Nośna grubość 24 cm, długość 25 (wybrałbym teraz może długość 50 cm i na pionowe i poziome spoiny - mniejsze szpary na łączeniach).

Działówki silikat grubości 12 cm (8 cm. za wiotkie) na pionowe i poziome spoiny.

Dodam 1-2 cm. więcej ocieplenia i będę miał ciepło jak przy ceramice.

Pozdrawiam,

Jarek
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

witam

przede mną podjęcie decyzji co do materiału z jakiego wzniosę ściany.
moje pytanie jest takie - czy budowanie ścian zewnętrznych i wewnętrznych z różnych materiałów to a) ogólnie przyjęta praktyka, b) dobry pomysł ?
co do ścian zewnętrznych nie mam wątpliwości - zdecydowałem się na ceramikę. z informacji, które zebrałem wynika jednak, że jeśli chodzi o ściany wewnętrzne lepszym pomysłem będzie silikat. wszystkie jego zalety na czele z dużą dźwiękoszczelnością przemawiają do mnie. załózmy, że niższej ceny silikatu nie bierzemy pod uwagę.

pomożecie? icon_biggrin.gif


Połaczenie tych dwoch rodzajow mat jest bardzo dobre. Od zew zapewniona dobra izolacyjnosc cieplna, od srodka sylikacik - dzwiekochlonnosc. Zastanow sie jak chcesz polaczyc oba te mat w narozach, czy przez zastosowanie strzępi od sciany zew czy przez wpuszczenie co drugiej warstwy sciany wew w zew. ponadto jednak aspekt finansowy. powodzenia
Napisano
a nie można nawiercić otworów w ścianie zewnętrznej, wprowadzić i zabetonować zbrojenie które następnie umieszczamy w śnianie wewnętrznej? to pozwoli na dowolne kształowanie wnętrza po wybudowaniu murów zewnętrznych. Czasem nie wszystko można zaplanować na etapie projektu (choć wiem że to najlepsze rozwiązanie)
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...