Skocz do zawartości

Rachunek za prąd i grzałka elektryczna


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Za 2 miesiące rachunek za prąd wyniósł ~700zł. Korzystam z grzałki elektrycznej ustawionej na 40 stopni. Mógłby ktoś oszacować zużycie prądu biorąc prysznic (nie lejąc wody cały czas), a biorąc kąpiel?

Bojler 80l.

Drugie pytanie, czy bardziej opłaca się wyłączać grzałkę na noc czy podgrzewać tylko przed prysznicem wodę?

Pozdrawiam

Napisano

Jest to praktycznie niemożliwe ale nie wiadomo jaką masz taryfę i czy to jest domek czy mieszkanie. Znajomy posiada domek nowo wybudowany, płyta indukcyjna i bojler 140 l ogrzewany latem grzałką elektryczną i za prąd płaci za miesiąc niecałe lub około 150 zł w zależności od miesiąca, u niego jest ZE Tauron.

Napisano
7 godzin temu, DeVel napisał:

Dom 2 piętrowy. Też tauron... Nie mam pojęcia o co chodzi

Prąd masz budowlany czy już stałą taryfę? Sprawdź jeszcze z ostatnich miesięcy z faktury jakie miałeś zużycie kW, jeżeli użytkujesz cały czas w miarę jednakowo to błąd może leżeć po stronie ZE, może jakieś prognozy zużycia, może niedopłata za ostatnie miesiące albo coś tam jeszcze innego wymyślili. 

Znajomy ma domek z użytkowym poddaszem 130 m2 p.u. i trzy osoby użytkują/zamieszkują.

Napisano

ja też grzeję wodę całe lato prądem, w okresie letnim za 2 miesiące mam zużycie 800 - 900 kWh (zużycie na wsio, nie tylko na CWU), co daje przy taryfie weekendowej kwotę 430 - 480 zł/2miesiące (PGE Łódź teren)

zimą zużywam około 750 - 800 kWh (CWU z kotła)

zbiornik CWU 140 litrów, 4 osoby w tym 3 kobity, indukcja, dwie lodówki, i pozostały sprzęt AGD pewnie jak u każdego

Czyli coś u Ciebie dużo, albo jakaś droga taryfa, podaj lepiej zużycie, będzie lepiej porównać

Napisano

Bez podania ilości zużytych w tym okresie kwh jak zrobił Tinek, to możemy co najwyżej zrobić mądre miny, usmiechnąć się dwuznacznie i....co tam jeszcze chcecie...

 

Tinek - właśnie patrzę na swoją letnią fakturę (grzanie CWU przez PC+taryfa weekendowa, 5 osób w domu, wszystko w domu na prąd-indukcja,lodówka,zamrażarka,rekuperator i pozostały agd)

Patrzę na ostatnie faktury - 17.05-9.07

dystrybucja - 141,33, energia=226,34, czyli całość=367,67 (285 kwh w taryfie dziennej i 514w taryfie nocnej, czyli w sume 799kwh)

rok temu w okresie 28.04-6.07 było za dystrybucję 179zł i za energię 266,20zł czyli całość=445,20 (318kwh w drogiej taryfie i 699 w taniej taryfie czyli w sumie 1017kwh)

Z kolei w zeszłym roku za okres 6.07-19.09 było:dystrybucja=158,63 i energia=261,25, czyli suma=419,88zł (337kwh w drogiej taryfie i 598kwh w taniej taryfie, w sumie 935kwh)

Niestety, te okresy nie są identyczne, to dodatkowo utrudnia porównania...biorąc pod uwagę te różnice w okresach rozliczeniowych, to wychodzi u mnie podobnie jak u Tinka jednak mimo wszystko. 150zł/miesiąc za prąd to takie zużycie bardzo skrajnie niskie IMHO i tak szczerze niewiele mówi, bo tutaj trzeba operować kwh...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...