Skocz do zawartości

Wycena SSO murator c444u


Recommended Posts

Napisano

Witam serdecznie, 

Chciałbym zamieścić do oceny jedną z ofert jakie otrzymaliśmy od wykonawcy i poprosić o opinię oraz zadać kilka pytań.

1. Czy został w niej uwzględniony zakres wszystkich prac składający się na SSO + pokrycie dachowe? Chodzi mi o to żeby uniknąć sytuacji, że na etapie budowy pojawią się jakieś dodatkowe koszty.

2. Czy możliwe jest wykonanie takiego zakresu prac od września do końca roku?
Czy jest to bezpieczne, bo słyszałem kiedyś takie opinie, że fundamenty powinny odstać.

3. Jak z reguły wygląda rozliczanie się z wykonawcą w sytuacji gdy kupno materiału leży po jego stronie? Jeśli mamy czas się tym zająć to może bezpieczniej szukać kogoś kto wyceni samą robociznę? Ile +/- w przypadku takiego projektu można by zaoszczędzić?

Projekt:

https://projekty.muratordom.pl/projekt_czterolistna-koniczyna-wariant-xviii,3404,0%2C0.htm#materialy


Koszt stanu surowego otwartego : 185.000zł brutto
( materiał, robocizna, sprzęt)

Powierzchnia użytkowa budynku z garażem: 139 m2 

STAN SUROWY OTWARTY 
ETAP 1 Przygotowanie placu budowy i roboty ziemne 
1,1 Przygotowanie zaplecza socjalnego w postaci kontenerów budowlanych 
1,2 Kabiny zaplecza sanitarnego 
1,3 Kontenery do wywozu gruzu oraz odpadów materiałowych po budowie 
1,4 Przygotowanie tablicy informacyjnej, dziennika budowy 
1,5 Nadzór techniczny kierownika budowy na wszystkich etapach inwestycji 
1,6 Tyczenie geodezyjne wykopu i poziomu zero, tyczenie geodezyjne osi konstrukcyjnych 
Obiektu wraz z wpisem do dziennika budowy 
1,7 Usunięcie warstwy ziemi, humusu i roślinności na powierzchni zabudowy i w sąsiedztwie w zakresie niezbędnym do prowadzenia prac budowlanych 
1,8 Wykopy mechaniczne w obrysie fundamentów 
1,9 Wykopy ręczne, dokładne ław fundamentowych wg projektu 



ETAP 2 Roboty fundamentowe 
2,1 Przygotowanie i montaż stali zbrojeniowej do robót fundamentowych 
2,2 Wylanie podkładu betonowego betonem B10 pod zbrojenie 
2,3 Wylane ław fundamentowych betonem B25 o wodoszczelności W8 
2,3 Izolacja przeciwwilgociowa pozioma ław fundamentowych folią fundamentową 0,5 mm 
2,4 Wykonanie ścian fundamentowych nośnych z bloczków betonowych 24 cm 
2,5 Wykonanie żelb. słupów fundamentowych w ścianach murowanych 
2,6 Izolacja przeciwwilgociowa pionowa WSZYSTKICH ścian fundamentowych i 
słupów fundamentowych po stronie zewnętrznej oraz wewnętrznej poprzez 
dwukrotne smarowanie emulsją 2x DYSPERBIT 
2,7 Izolacja termiczna pionowa ścian fundamentowych zewnętrznych styropianem 
fundamentowym np. XPS gr. 12cm kubełkowa do poziomu gruntu 
2,8 Zasypanie wykopów w obrębie budynku gruntem rodzimym z ukopu z 
zagęszczeniem , w przypadku braku przywiezienie brakującego piasku . 
2,10 Obsypanie ścian fundamentowych poza obrysem budynku gruntem rodzimym 
z ukopu z zagęszczeniem do obecnego poziomu terenu, przy założeniu jego 
przydatności do wbudowania 


ETAP 3 Roboty Stanu Zero 
3,1 Wykonanie kanalizacji sanitarnej stanu zero, rozprowadzenie punktów z rur 
PP i PCV korkowanych na poziomie podłoża betonowego 
3,2 Wykonanie przepustów niesanitarnych stanu zero: przejście instalacji 
wodociągowej oraz nawiew do kominka z PCV, 
3,3 Wykonanie podłoża betonowego stanu zero - warstwa chudego betonu pod 
posadzki, z betonu klasy B 15 , grubości około 10cm 


ETAP 4 Konstrukcja parteru wraz ze stropem 

4,1 Izolacja pozioma przeciwwilgociowa pod ścianami nośnymi parteru, folia PCV 0,5mm 
4,2 Ściany nośne z bloczków ceramicznych POROTHERM Profi 25 - 
energooszczędny system murowania bezspoinowego, nadproża monolityczne 
lub prefabrykowane - zgodnie z projektem 

ETAP 5 
5.1 Słupy i rdzenie żelbetowe 
5,2 Przygotowanie i montaż szalunków stropowych, przygotowanie i montaż 
zbrojenia elementów konstrukcyjnych parteru: strop, nadproża, wieoce, belki, 
podciągi, schody wewnętrzne 
5,3 Wykonanie stropu żelbetowego monolitycznego zgodnie z projektem 




ETAP 6 Ściany działowe oraz kominy 

6,1 Komin spalinowy oraz wentylacyjne systemowe do kominka i kotłowni – np. Schiedel o przekroju fi 200mm . Ocieplenie komina, otynkowanie komina np. tynkiem silikonowym. Baranek 1,5mm w kolorze elewacji, ( tynk położony na etapie wykonywania elewacji zew.) 
6,2 Ściany działowe parteru z bloczków ceramicznych Porotherm Profi 11,5,nadproża 
monolityczne lub prefabrykowane - zgodnie z projektem 


ETAP 7 Konstrukcja dachu 
7,1 Wykonanie konstrukcji dachowej w oparciu o drewno konstrukcyjne impregnowane zanurzeniowo - zgodnie z projektem 


STAN SUROWY ZAMKNIĘTY 
ETAP 8 Pokrycie dachu 
8,1 Pokrycie dachu dachówką ceramiczną firmy Brass model Rubin 9V ( kolor do wyboru) ,obróbki blacharskie komina. System dachówek + blacha płaska, system rynnowy stalowy firmy Siba rynny 150 membrana dachowa, zszywki, gwoździe do gwoździarki .

 

 

 


Będę wdzięczny za wszystkie uwagi odnośnie zawierania umowy z wykoncawcą.

 

 

 

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Ja tak SSO zamknęłem kwotą 150 tyś,dom o powierzchni użytkowej około 160m2, stan SSZ licze że wtedy stanę gdzieś na kwocie 225 tyś. Budowa w woj. pomorskim. Ile wycenili Ci SSZ, bo nie widzę? Zimowanie budowy- ja po zalaniu chudziaka zimowałem,ale moi sąsiedzi jechali dalej do góry,zależy od pogody i od chemii zastosowanej przy budowie. Jak się rozliczać-- brać faktury,nie płacić z góry,JEŻLELI MASZ CZAS SZUKAJ MATERIAŁU SAM, sporo zaoszczędzisz,chyba że ekipa tez ma dobre ceny.... A koszty ogólne.zawsze trzeba coś dorzucić, nie da się wszystkiego przed budową dobrze wycenić,sztuka tylko pózniej aby nie dać się zrobić w bambuko:blowup:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...