Skocz do zawartości

Na jakiej wysokości zainstalować trójnik spalin w kominie systemowym


Recommended Posts

Witam,

obecnie jeszcze nie wiem jakiego producenta kupie kocioł, a chciałbym już postawić komin systemowy.
Myślę, że kupię kocioł 5 klasy na pelet z automatycznym podajnikiem. 
Z szacunkowych obliczeń wyszło mi, że potrzebuje kocioł 20 kW.

I teraz najważniejsze,
czy może ktoś podpowiedzieć na jakiej wysokości osadzić trójnik spalin w kominie systemowym?

Link do komentarza
Gość mhtyl
37 minut temu, adrian_krc napisał:

na jakiej wysokości osadzić trójnik spalin w kominie systemowym?

Daj go jak najwyżej, znaczy się tak jak wyjdzie z wysokości rur. Lepiej dać wyżyj aniżeli za nisko bo spaliny na dół nie polecą. I tak nie zrobisz otworu idealnie pasującego do króćca od pieca znaczy się tak aby króciec od pieca wchodził centralnie do komina, do systemowego ceramicznego zawsze lepiej podłączyć piec poprzez jakąś "złączkę" kolano, redukcję itp.

Link do komentarza
Gość mhtyl

Bardziej obstawiałbym wysokość około 1,8 m, ale nie musisz się trzymać twardo tej wysokości, po prostu zobaczysz jaka wyjdzie wysokość z położenia rur, i najlepiej zrobić pomiar na sucho przed wymurowaniem komina bo w razie czego można będzie pod komin wstawić np bloczek betonowy aby go podnieść.

Link do komentarza

Właśnie sobie poukładałem na sucho gotowe rury i wychodzi mi, że bez żadnych cięć trójnik fi 180 mogę osadzić na wysokości 159 cm od posadzki. 

(Te 159 cm, to jest środek otworu wylotowego trójnika).

Rury systemowe ceramiczne mam długości 66 cm, więc jakbym dołożył kolejną, to już chyba za wysoko bym miał, co nie?

Ewentualnie mogę podwyższyć trójnik trochę przez skrócenie kolejnej rury ceramicznej. Ale wydaje mi się, że akurat dosyć fajnie pasuje te 159 cm, bez żadnych cięć.

Co o tym myślisz, zostawić tak? 

 

062cc91ef5e5022dmed.jpg

Patrzyłem wstępnie na ofertę kotłów Defro, to tego wylotu spalin wyżej jak 1m  nie miał żaden kocioł.

Edytowano przez adrian_krc (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
53 minuty temu, adrian_krc napisał:

Ewentualnie mogę podwyższyć trójnik trochę przez skrócenie kolejnej rury ceramicznej. Ale wydaje mi się, że akurat dosyć fajnie pasuje te 159 cm, bez żadnych cięć.

Nie ma sensu docinać rury, zresztą już o tym pisałem. Jeżeli wychodzi taka wysokość  to oczywiście może być. 

Gdzie masz rewizje do tego komina? Czy rewizja to to okrągłe nad skraplaczem?

 

Link do komentarza
3 minuty temu, mhtyl napisał:

Nie ma sensu docinać rury, zresztą już o tym pisałem. Jeżeli wychodzi taka wysokość  to oczywiście może być. 

Gdzie masz rewizje do tego komina? Czy rewizja to to okrągłe nad skraplaczem?

 

Tak, najpierw jest odskraplacz, potem trójnik z okrągłym deklem wyczystki.

Jest to komin Jawar Uniwersal Plus 
http://www.jawar.com.pl/kominy-ceramiczne/jawar-uniwersal-plus.html

Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony przykład, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę.
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...