Skocz do zawartości

Nie uczciwy kierownik budowy ???


Recommended Posts

Witam. Mam na imię Andrzej, wraz z małżonką kupiliśmy dom wykończony z zewnątrz nie oddany do użytku. O budowaniu I przepisach nie mamy pojęcia. Ówczesny kierownik budowy wciąż wciąż jest naszym kierownikiem. Już od samego początku wydał mi się nie uczciwy, naliczyl nam koszty około 3 tyś za rzekome przygotowanie dokumentów oraz za prowadzenie budowy. Nie dostaliśmy tablicy ani faktury. Teraz gdy chcemy już oddać dom do użytku koszty wraz z geodeta to 3500zl Gdy zapytałem za co to jest Pan wymijajaco powiedział że tyle kosztuje odbiór. doadam jeszcze ze dom był budowany ludzi którzy nie mieli o tym pojecia, sciany nie trzymają pionu, ławy krzywe. Stopnie schodów nie mają takich samych wymiarów. Rozumiem że ceny zależne są od rejonu. Jestem z powiatu ostrodzkiego. Powiedzcie mi proszę czy kwota ta jest wygórowana czy takie są stawki. Pozdrawiam serdecznie Andrzej

Link do komentarza

Dziennik budowy Pan na oczy widział? Tak z ciekawości pytam.

Te kwoty to kwestia umowy, różnie sobie liczą za wizyty, wpisy w dzienniku, spędzony czas na budowie, dojazdy. I najważniejszy zawsze jest podpis o zakończeniu robót. Geodeta musi sprawdzić, czy to się wszystko zgadza z mapką sytuacyjną. Geodeta ma również swoje stawki i można podpytać w Wydziale Geodezji I Kartografii, niby nie polecają Swoich ale Kontakty powinny wisieć w korytarzu lub poczta pantoflowa.

To jeden z punktów "programu" w mojej wyliczance punkt 5. Punkt 2a) to jest na wagę złota :)

 

Takie dokumenty są wymagane

Zgodnie z art. 57 ust. 1. ustawy Prawo budowlane do zawiadomienia o zakończeniu budowy obiektu budowlanego lub wniosku o udzielenie pozwolenia na użytkowanie inwestor jest obowiązany dołączyć:

1) oryginał dziennika budowy;
2) oświadczenie kierownika budowy:
a) o zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowę oraz innymi przepisami,
b) o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także – w razie korzystania – drogi, ulicy, sąsiedniej nieruchomości, budynku lub lokalu;
3) oświadczenie o właściwym zagospodarowaniu terenów przyległych, jeżeli eksploatacja wybudowanego obiektu jest uzależniona od ich odpowiedniego zagospodarowania;
4) protokoły badań i sprawdzeń;
5) inwentaryzację geodezyjną powykonawczą;
6) potwierdzenie, zgodnie z odrębnymi przepisami, odbioru wykonanych przyłączy.

 

Proszę się dopytać w Starostwie w Ostródzie czy jeszcze czegoś nie potrzeba Wydział Budownictwa Architektury i Inwestycji wg tego schematu

http://bip.powiat.ostroda.pl/system/obj/14662_struktura_organizacyjna_starostwa.pdf

 

Ja bym na końcu stwierdził - zbyt drogi Kierownik Budowy. Tu mamy wolny rynek. Proszę Go jeszcze podpytać, czy jest ubezpieczony w Warmińsko-Mazurskiej Izbie Inżynierów Budownictwa. To wymóg narzucony przez Ustawodawcę.

 

Link do komentarza

Dzieki za szybką odp. Widzialem dziennik budowy, z ciekowaści go przegladałem. Naszego pana na budowie nie było, od czasu gdy kupiliśmy dom. Co ciekawe w dzienniku budowy był wpis o wykonaniu inst. elektr i sanitarnej gdy my byliśmy dopiero byliśmy na tym etapie. Rozumiem że ceny to wartość bardzo względna. 

Link do komentarza

Tak, ceny to kwestia umowy dwóch stron procesu budowy :) O te wpisy bym się nie martwił, to wszystko zależy od uprawnień Kierownika lub osób, które dodatkowo mają prawo wpisać się do dziennika budowy, jeśli biorą udział w procesie budowy i mają stosowne uprawnienia. Elastyczność wpisów w dzienniku - cóż - grunt, ze nie ma przestoju i jest ruch na budowie, a przynajmniej na papierze :)

 

Kierownik zamknie budowę wpisem, podpisze się , przystawi pieczątkę z uprawnieniami etc. Zawsze można Kierownika zmienić ale to znowu koszty i ceregiele + zbędne nerwy. Podejrzewam, ze tam wszyscy się znają a teraz jest sezon. Taniej raczej nie będzie.

Geodeta weźmie swoje pieniądze - takie ma prawo. Z ciekawości może Pan zapytać Kierownika o Geodetę i jego stawkę.

 

Kierownik złoży komplet w Starostwie, może się wyczeka a może nie.  Jest pośrednikiem i reprezentuje Pana a raczej ten proces budowy i jego podpis jest wart kilka lat więzienia. Za to bierze pieniądze - za odpowiedzialność i organizację :)

Link do komentarza

Już widać koniec, można się dogadać. Niektórzy z tego żyją i sobie słono liczą, inni z "doskoku" dorabiają. Uprawnienia z dawnych lat nie były tak podzielone. Teraz są węższe specjalizacje a i formalności w urzędach zmieniały się.

 

Nie pytam o kwoty, które Pan do tej pory płacił ale myślę, że proces budowlany i kilka wizyt kierownika na budowie w newralgicznych momentach: tyczenie fundamentów, zbrojenie, wylewanie fundamentów, zbrojenie i wylewanie klatek schodowych, zbrojenie i zalewanie stropów, więźba dachowa itd to + odbiór i formalności przed oddaniem do użytkowania to "dobre" kilka tysięcy złotych, które trzeba przez 2-3 lata wygospodarować.

Tak to jest z tym budowaniem. Teraz wyręczają nas developerzy ale to już bardziej  "kot w worku" :).

 

Czasami jeszcze po drodze dochodzą pomysły inwestora i adaptacje, niektóre całkiem zwariowane :)

Czasami również KB robi jako zaopatrzeniowiec albo raczej koordynator, takie rzeczy też widziałem ale to już nie był dom mieszkalny a większa inwestycja a sam KB był związany z Inwestorem regularną umową na czas inwestycji.

Link do komentarza
Gość mhtyl
8 godzin temu, andrejus174 napisał:

Już od samego początku wydał mi się nie uczciwy, naliczyl nam koszty około 3 tyś za rzekome przygotowanie dokumentów oraz za prowadzenie budowy. Nie dostaliśmy tablicy ani faktury. Teraz gdy chcemy już oddać dom do użytku koszty wraz z geodeta to 3500zl

Tak to jest jak bierze sie fachowca nie pytając wcześniej o cenę. Było trzeba najpierw umówić się na cenę a potem działać brać go albo innego kierownika.

Odbierałem w tym roku dom (budowa trwała około 6 lat) koszty wraz kierownikiem i innymi potrzebnymi papierkami wyniosła mnie 3500 zł, podczas budowy żadnych pieniążków kierownikowi nie płaciłem, dopiero przy odbiorze.

Ta zapłata za prowadzenie budowy to od początku czy tylko od etapu tego jaki kupiliście dom?

Link do komentarza
Gość mhtyl

Jeżeli to jest ten sam kierownik budowy to nie rozumiem co on miał do ogarnięcia, gdybyście wzięli innego kierownika to wtedy jest  zrozumiałe, że musiałby sie nabiegać aby odtworzyć dokumentację. Ten kierownik wyszarpał kasę jak na moje oko za frajer. mam znajomych którzy płacili kierownikowi od początku budowy do końca znaczy sie z odbiorem 3-4 tys. Mój kierownik za dom wziął 900 zł za całą budowę i płaciłem mu na zakończenie przy odbiorze.

Teraz te 3,5 tys to dokładnie za co mielibyście mu zapłacić? mam wrażenie, że na tych 3,5 tys się nie skończy bo mogą pojawić się jakieś dziwne ukryte/zapomniane koszty.

Masz poniżej linki do dwóch tematów które powinny rozświetlić trochę problem.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No i wiadomo jak jest mróz to plandeki I nagrzewnice idą w ruch no ale wiadomo że to znowu czas dodatkowy 
    • Zalanie mieszkania to jedna z najczęstszych szkód, jakie przydarzają nam się w mieszkaniu. W takiej sytuacji należy szybko zadecydować, czy chcesz zająć się naprawą samodzielnie czy też z pomocą profesjonalistów. My doradzamy to drugie rozwiązanie. Dlaczego? Ponieważ może okazać się to trudniejsze, niż się wydaje na pierwszy rzut oka. Jakie kroki należy zatem tutaj wykonać? Dlaczego naprawa sufitu po zalaniu jest ważna? W przypadku zalania sufitu należy postępować jak najszybciej. Dlaczego? Powodów jest wiele. W ten sposób nie doprowadzisz np. do osłabienia stropów, co mogłoby w przyszłości skutkować mniejszą stabilnością budynku. Co więcej, w skrajnych przypadkach istnieje możliwość spadnięcia tynku na Twoją osobę. Co więcej, zminimalizujesz w ten sposób koszty, ponieważ naprawa sufitu wynosi niekiedy nawet kilkanaście tysięcy złotych. Zależy to m.in. od poziomu uszkodzeń czy tez typu zastosowanych materiałów wykończeniowych. Jak naprawić sufit po zalaniu? Oto, jak krok po kroku naprawić sufit po zalaniu. Zidentyfikuj problem Na początku sprawdź, co spowodowało problem – mamy jednak świadomość, że w niektórych przypadkach nie jest to takie proste (wówczas należy skonsultować się ze specjalistami). W razie potrzeby porozmawiaj z sąsiadami w tej sprawie i zamknij zawory zimnej i ciepłej wody do czasu wyjaśnienia całej tej kwestii. Usuń zbyt dużą ilość wody i zalane przedmioty Następnie pozbądź się zbyt dużej ilości wody, np. przy pomocy pojemników, wiader i odkurzacza przemysłowego. Usuń z wnętrza mokre dywany, tekstylia, itd. Następny krok będzie można wykonać dopiero, kiedy powierzchnia sufitu będzie już sucha. Osusz powierzchnię sufitu Jak zatem przeprowadzić osuszanie? Najlepiej zdać się w tym przypadku na specjalistów i skorzystać z ich profesjonalnych osuszaczy i dużych wentylatorów. Możesz też samodzielnie spróbować zapewnić odpowiednią wentylację, otwierając okna i drzwi, jednak wtedy cała operacja osuszania będzie trwała znacznie dłużej. Jeśli do zalania doszło jesienią lub zimą, można też podkręcić kaloryfery – temperatura nie powinna wynosić jednak więcej niż 30 stopni Celsjusza. Jeśli skutki zalania są niewielkie, wystarczą także Twoje własne wentylatory i suszarka. Pamiętaj jednak, że osuszanie czasem trwa kilka dni, a nawet kilka tygodni. Uwaga! Warto zaznaczyć, że osuszenie sufitu nie zawsze daje pożądane efekty. Czasem konieczna jest częściowa wymiana płyty gipsowo-kartonowej. Wymień uszkodzoną izolację Czasem, wraz z zalaniem wody, dochodzi do destrukcji izolacji. Wówczas, aby nie wykształcały się w niej grzyby i pleśń, należy ją wymienić. Pozbądź się warstwy tynku i fragmentów powłoki malarskiej Usuń powłokę malarską, jeśli sufit się łuszczy. Pozbądź się również warstwy tynku, w przypadku którego doszło do nasiąknięcia wodą. Wykonaj całą czynność, korzystając ze szpachelki. Ubytki wypełnij, korzystając z tynku lub gładzi szpachlowej. Uwaga! Jeśli zalanie było niewielkie i powstały jedynie małe plamy, przetrzyj ten obszar i pomaluj farbą (np. izolacyjną). W sytuacji, gdy zauważysz pęcherzyki w farbie lub że nie przylega ona dobrze do ściany, możesz ja także najpierw przeszlifować, a dopiero nałożyć na nią produkt do malowania. Zagruntuj powierzchnię Miejsce, które ucierpiało w wyniku zalania, należy pokryć środkiem gruntującym. Dzięki temu zwiększysz właściwości przyczepne farby. Polecamy tu zwłaszcza produkty na bazie żywic alkidowych, chroniące przed wysokim poziomem wilgoci. Następnie pozostaw całość na 24 godziny. Pomaluj ścianę lub ją wytapetuj Sprawdź, czy powierzchnia sufitu została dokładnie osuszona i czy nie występują na niej zanieczyszczenia. Następnie dobrze jest pomalować powierzchnie specjalną farbą do zacieków, odporną na wilgoć. Zaaplikuj na sufit kilka jej warstw. Pamiętaj, że najlepiej całą operację zaczynać jest od narożników, a także przestrzeni, które są trudno dostępne – mowa tu np. o miejscach wokół gzymsów. Możesz też wytapetować sufit zamiast go malować. Zdecyduj się na ozonowanie lub odgrzybianie W niektórych sytuacjach warto zdecydować się na ozonowanie mieszkania lub jego odgrzybianie. Dzięki temu zyskasz pewność, że w domu nie istnieje żaden czynnik, który byłby zagrożeniem dla Ciebie czy Twojej rodziny. Zdezynfekować w ten sposób możesz jedno pomieszczenie lub całe lokum. Podejmij kroki zapobiegające przyszłym awariom Aby nie doszło jeszcze raz do podobnej sytuacji, należy podjąć kroki, które Cię przed nią uchronią. Należy więc np. konserwować instalację wodną, dokonywać przeglądu sufitu, monitorować dach, itd. Naprawa sufitu i ścian po zalaniu – Poznań Szukasz firmy, która usunie skutki zalania Twojego mieszkania? Dobrze trafiłeś! Wiemy, że w wyniku takiej sytuacji dochodzi nie tylko do uszkodzeń strukturalnych. Takie pomieszczenie stanowi też zagrożenie dla jego lokatorów. Dlatego chętnie Ci pomożemy. Zadzwoń na numer 691-847-677 i dowiedz się więcej! Zapraszamy na naszą stronę: Wykończenia mieszkań Poznań
    • Jak dostosować mieszkanie do potrzeb starszej osoby? Mieszkanie Twoich dziadków lub rodziców stało się za mało komfortowe do życia? Cóż, jest to normalne. Lokum dla seniora powinno być wyposażone w szereg udogodnień, które zdecydowanie ułatwią mu codzienne funkcjonowanie. W jaki sposób zorganizować całą tę przestrzeń? I o czym nie możesz zapomnieć? Podpowiadamy. Odpowiednie oświetlenie Osoby starsze często mają problemy ze wzrokiem, dlatego warto zadbać o odpowiednie oświetlenie. Przede wszystkim w mieszkaniu powinno znajdować się tzw. oświetlenie główne, czyli to, którego zadaniem jest zapewnianie światła w całym pomieszczeniu. Aby senior mógł łatwiej się poruszać nocą, dobrze jest pomyśleć o lampkach LED i umieścić je przy listwach podłogowych. Ciekawym pomysłem jest też zamontowanie czujników światła – reagują one w wyniku poruszania się, dzięki czemu nie trzeba szukać włącznika w ciemnościach. Co więcej, same włączniki najlepiej ustawić na odpowiedniej wysokości (85 cm), natomiast gniazdka na poziomie 40 cm (lub wyższym) od podłoża. Podłogi Raczej należy unikać w mieszkaniach seniorów niewielkich dywaników, a jeśli naprawdę takiej osobie na nich zależy, można je przykleić do podłoża. Alternatywą dla tego rozwiązania jest wyłożenie wykładziny. Co więcej, podłogi powinny być pozbawione progów, o które łatwo jest się potknąć – istnieje możliwości zastąpienia ich listwami posiadającymi półokrągły profil. Meble Dobrze jest również zadbać o meble z regulowaną wysokością – wówczas łatwiej będzie seniorowi z nich korzystać (w niektórych istnieje nawet możliwość ręcznego sterowania lub korzystania z pilota). Jeśli nie masz takich do dyspozycji, dobrze jest zadbać o to, aby ich powierzchnia (np. narożnika) zlokalizowana była na wysokości kolan. Ważne też, aby meble rozmieszczone były w taki sposób, aby senior mógł się między nimi swobodnie przemieszczać – zwłaszcza, jeśli ma on problemu z poruszaniem się (i korzysta np. z wózka inwalidzkiego, chodzika czy też kul). Tutaj należy uwzględnić kilka głównych ciągów komunikacyjnych: łóżko-toaleta, kuchnia-duży pokój oraz przejście do drzwi wejściowych na linii z kuchnią lub salonem. Pomoże to również w razie, gdyby zaistniała konieczność udzielenia starszej osobie pomocy. W niektórych przypadkach, w sypialni można ustawić dodatkowo łóżko rehabilitacyjne lub model wyposażony w barierki. Łazienka Jeśli chodzi o łazienkę, warto w pierwszej kolejności zadbać o obecność poręczy oraz uchwytów – zwłaszcza jeśli senior ma problemy z koordynacją ruchową oraz równowagą. Tutaj warto zwrócić uwagę zwłaszcza na te, które mają wysokie obciążenie i które przymocowuje się przy wykorzystaniu wiertarki. Lepiej umieścić w takim wnętrzu prysznic zamiast wanny, najlepiej pozbawiony również brodzika. Zamiast tego warto postawić w środku siedzisko, które może okazać się praktycznym rozwiązaniem podczas kąpieli. Ponadto dobrze jest zadbać o to, aby podłogi były antypoślizgowe, przydadzą się również odpowiednie maty pod prysznicem czy w wannie. Ciekawą opcją jest te zastosowanie termostatycznych baterii, które niwelują do zera ryzyko oparzeń. Inne wskazówki Sprzęty, z których korzysta senior, powinny znajdować się na wysokości, na jakiej schylanie się ani sięganie zbyt wysoko nie jest koniecznością. Podobnie wygląda to w przypadku innych przedmiotów codziennego użytku. Spraw, aby były one trwałe, niepotrzebnie się nie tłukły i można było z nic korzystać bez żadnego problemu. Dobrze jest też zadbać o to, aby w pomieszczeniu znajdowało się jak najmniej zbędnych bibelotów, których się po prostu nie używa. Jeżeli występują w mieszkaniu schody, powinny mieć szerokie stopnie i komfortową w użytkowaniu poręcz. Ważne też, aby struktura ściany była gładka, dzięki temu istnieje mniejsze ryzyko poranienia się. Dobrze jest pomyśleć również o oknach – ich klamki powinny znajdować się na odpowiedniej wysokości. Na rynku znajdziesz także rozwiązania z przedłużonymi uchwytami lub napędami, dzięki którym można je otwierać w sposób zdalny. Jeśli senior zmaga się z chorobą Alzheimera, dobrze jest też oznaczyć każde wnętrze i napisać, co znajduje się w poszczególnych szufladach. Warto też zwrócić uwagę na technologie wspomagające, które ułatwią życie każdej starszej osobie. Mamy tu na myśli np. wyposażone w duże przyciski telefony, oprogramowanie alarmowe czy, jak już wspomnieliśmy, zdalnie sterowane elementy wyposażenia (takie jak np. system smart dom, umożliwiający korzystanie systemem RTV w sposób zdalny). Dostosowywanie mieszkania do potrzeb seniora – Poznań Planujesz dostosować przestrzeń mieszkalną do potrzeb seniora i mieszkasz w Poznaniu lub okolicach? Mamy świadomość, że jest to duże wyzwanie, tym bardziej, że w takim lokum starsze osoby spędzają większość czasu. Dlatego chętnie Ci pomożemy: umocujemy niezbędne uchwyty i poręcze, umieścimy kontakty na odpowiednim poziomie, wyniesiemy z domu potrzebne sprzęty, zainstalujemy systemy zdalnego sterowania, itd. Zadzwoń na numer 691-847-677 i skontaktuj się z nami już dziś!   Zapraszamy na Naszą stronę: Wykończenia-mieszkań-Poznań.pl
    • No właśnie potrzebuje taką cenę z metra która już obejmuje powiedzmy cenę noclegu i ewentualne diety  Wiadomo że zawsze wyjdzie to inaczej ale potrzebuje podać uśredniona stawke na wszystkie elewacje  Nie chcę przesadzać ale z kolei np 75-80zl że wszystkimi kosztami  to wydaje mi się trochę mało?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...