Skocz do zawartości

Materiały z Czech,Słowacji


Recommended Posts

Napisano
Witam
Czy ktoś z was kupował może jakieś materiały budowlane w Czechach,Słowacji lub gdzie indziej za granicą.
Bo z tego co wyszukałem na necie to jest tam taniej jak u nas,ale po np. kilka ton cementu się chyba nie opłaci jechać może ktoś ma coś do powiedzenia w tym temacie(własne doświadczenia).
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Witam
Właśnie ja też wczoraj się dowiedziałam że drewno np. na dom szkieletowy (mam zamiar taki budowac) jest dużo lepsze od naszego polskiego i tansze o 1/3 ,tyle że ta 1//3 to wyjdzie nas transport.
Myśle że inne towary wyjdą tez w podobnej cenie jak w polsce ale ważna jest tez jakosc.

Pozdrawiam
Napisano
Mam duże doświadczenie w sprzedaży materiałów budowlanych. Niejednokrotnie sprowadzałem suporeks z Litwy do Polski , różnica w cenie to 40% uwzględniajac w tym transport . Materjał który sprowadzałem miał wszystkie wymagane badania oraz certyfikat Europejski . To samo z cegłą z Niemiec . Jeśli ktoś poszukuje oszczędności w zakupie materiałów takich jak: STROP TERIVA , STROP FILIGRAN , STAL , ZBROJENIA , SUPOREKS , CEGŁA , BLACHODACHÓWKA lub inne proszę o maila
lukiko@interia.eu
od kwoty którą pomoge ci zaoszczędzić pobieram prowizje 10% .
Jeśli napiszesz do mnie podam ci nr.telefonu
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych
Łukasz
Napisano
pewnie takie sprowadzanie opłaca się tylko jeli mieszka się na południu Polski. Ja mieszkam w Radomiu. Napiszcie, mieszkańców jakich obszarów dotyczy ta opłacalność sprowadzania.
Napisano
Witam, mnie tez interesuje drzewo ze slowacji (okolo 100m3) na dom drewniany z bali z tego co sie zorietowalem to transport wyniesie okolo 1200-1500pln. ale niewiem jaki jest koszt zakupu jakby sie ktos orietowal to bardzo prosze odpisac icon_biggrin.gif

wacek40
Napisano
Cytat

Witam
Czy ktoś z was kupował może jakieś materiały budowlane w Czechach,Słowacji lub gdzie indziej za granicą.
Bo z tego co wyszukałem na necie to jest tam taniej jak u nas,ale po np. kilka ton cementu się chyba nie opłaci jechać może ktoś ma coś do powiedzenia w tym temacie(własne doświadczenia).


Za moim ogrodzeniem budowano 2 domy - bliźniaki - i materiały sprowadzali z niemiec, ale było tego dużo więc się opłacało - na 1 dom nie ma sensu. Chyba że skrzyknie się kilka osób - znajomych budujących swój dom.
Napisano
Jest producent domów z bali który oferuje je w stanie surowym od 1300 za metr kwadratowy. Może to będzie cena porównywalna. Ja w dalszym ciągu nie wiem jak jest cena bali z Czech.
Napisano
Cytat

Jest producent domów z bali który oferuje je w stanie surowym od 1300 za metr kwadratowy. Może to będzie cena porównywalna. Ja w dalszym ciągu nie wiem jak jest cena bali z Czech.





Czesc, no nie jest to cena rewelacyjna bo ja znalazlem za 1100 pln i tez uważam za drogo np. przy metrażu 140-160 m2, ci co oglaszaja się w sieci to chcą zaraz zarabiać krocie. To ceny urzędowe w Polsce http://www.lasy.com.pl/a/artykul/ida/1360/
  • 11 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
    • Na tę chwilę w ciemno nabędę 10x80 fischer duopower, tylko że z doświadczenia wiem, że dołączane wkręty lubią się ukręcać.   Macie jakieś sprawdzone wkręty 6x80 ?
    • Na jakiej wysokości względem poziomu gruntu jest warstwa chudziaka? Już wcześniej pisałem, że w sytuacji, gdy celem ma być obniżenie poziomu wilgotności samego chudziaka, to wkraczamy w obszar o wiele poważniejszych i bardziej kosztownych prac. Pytanie tylko czy porównując koszty i efekty warto się w to bawić? Wysoka wilgotność samego chudziaka nie musi być problemem, jeżeli skutecznie odetnie się go od wyżej położonych warstw. Do czego zwykle wystarczają minimum dwie warstwy starannie ułożonej folii PE oraz styropian o obniżonej nasiąkliwości lub jeszcze lepiej XPS. Ta bardziej skomplikowana wersja to utworzenie jeszcze poniżej chudziaka warstwy odcinającej podciąganie kapilarne. Czyli np. wybranie gruntu rodzimego, na to zaś: - geowłóknina; - tak z 0,5 m płukanego żwiru; - folia;  - chudziak;  - znowu folia;  - styropian; - jastrych; - wykończenie podłogi.  O ile poziom wód gruntowych utrzymuje się poniżej dolnego poziomu warstwy żwiru, to i drenaż nie jest potrzebny. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...