Skocz do zawartości

zimna płyta fundamentowa czy klasyczny fundament - ekonomia


Recommended Posts

Napisano

Witam 
Przymierzam się do budowy niepodpiwniczonego parterowego domku na wsi (ok. 110 m2 w rzucie prostokątnym) w miejscu w którym wcześniej stał przedwojenny budynek gospodarczy (stodoła połączona z oborą) ok . 80 % powierzchni domu. Z jednej strony (węższy bok prostokąta), na pow. ok 20 % projektowanego domu, będę musiał dosypać - jest skarpa o wysokości ok. 1,5 m i dalej obniżenie terenu. 
Ponieważ muszę liczyć każdego złocisza oraz dostosować się wysokościowo do zagospodarowania pozostałej części działki, chciałbym ograniczyć koszty robocizny -  wykopów pod klasyczny fundament planuję zrobić coś takiego: 

1. z grubsza na wyrównać teren w obrysie poprzedniego budynku (została z niego tylko kamienna podmurówka  ścian i pojedyncze elementy  z żelbetu), 
2. dosypać rozbiórkowego gruzu oraz ziemi  w miejscu obniżenia oraz dogęścić jak tylko się da , 
3. na cały obrys domu nasyp / warstwa wyrównawcza w wysok. ok. 30 cm z tłucznia, żwiru (czegoś co sie przyzwoicie zagęszcza), 
4. na to płyta fundamentowa 20 cm zbrojona, wzmocniona na obrzeżach dodatkowym zbrojeniem (pod ścianami zewnętrznymi) z dobrego betonu, ściany jednowarstwowe z grubego gazobetonu 42 cm; 
5. na płytę izolacja przeciwwilgociowa a potem od góry 20 cm styro i posadzki; ewentualnie dokoła płyty fund. opaska z 10 cm styro XPS. 

Wydaje mi się że przy ścianach z gazobetonu "ciepłego" straty ciepła na połączeniach ściany z płytą nie powinny być jakieś b. wysokie (wyższe niż tradycyjnym fundamencie) a statyka takiej konstrukcji lepsza. 
Może ktoś coś podobnego już robił ?  Będę wdzięczny za wszelkie rzeczowe opinie i głosy. 
Pozdro 

Napisano
1 godzinę temu, artp napisał:

Witam 
Przymierzam się do budowy niepodpiwniczonego parterowego domku na wsi (ok. 110 m2 w rzucie prostokątnym) w miejscu w którym wcześniej stał przedwojenny budynek gospodarczy (stodoła połączona z oborą) ok . 80 % powierzchni domu. Z jednej strony (węższy bok prostokąta), na pow. ok 20 % projektowanego domu, będę musiał dosypać - jest skarpa o wysokości ok. 1,5 m i dalej obniżenie terenu. 
Ponieważ muszę liczyć każdego złocisza oraz dostosować się wysokościowo do zagospodarowania pozostałej części działki, chciałbym ograniczyć koszty robocizny -  wykopów pod klasyczny fundament planuję zrobić coś takiego: 

1. z grubsza na wyrównać teren w obrysie poprzedniego budynku (została z niego tylko kamienna podmurówka  ścian i pojedyncze elementy  z żelbetu), 
2. dosypać rozbiórkowego gruzu oraz ziemi  w miejscu obniżenia oraz dogęścić jak tylko się da , 
3. na cały obrys domu nasyp / warstwa wyrównawcza w wysok. ok. 30 cm z tłucznia, żwiru (czegoś co sie przyzwoicie zagęszcza), 
4. na to płyta fundamentowa 20 cm zbrojona, wzmocniona na obrzeżach dodatkowym zbrojeniem (pod ścianami zewnętrznymi) z dobrego betonu, ściany jednowarstwowe z grubego gazobetonu 42 cm; 
5. na płytę izolacja przeciwwilgociowa a potem od góry 20 cm styro i posadzki; ewentualnie dokoła płyty fund. opaska z 10 cm styro XPS. 

Wydaje mi się że przy ścianach z gazobetonu "ciepłego" straty ciepła na połączeniach ściany z płytą nie powinny być jakieś b. wysokie (wyższe niż tradycyjnym fundamencie) a statyka takiej konstrukcji lepsza. 
Może ktoś coś podobnego już robił ?  Będę wdzięczny za wszelkie rzeczowe opinie i głosy. 
Pozdro 

Tu możesz zastosować np. dedykowane bloczki cokołowe ISOMUR® Plus z oferty firmy Stahlton Polska

  • 7 miesiące temu...
Napisano

Rekomenduję wykonanie podbudowy, w tym instalacja kanalizacyjna ( pamiętaj by były to rury klasy SN8 ) , a nastepnie izolacja XPS ( taka wanna ze styropianu) np 10 cm. W to zbrojenie podwójną kratownicą , dobry beton ( C20/25) i jest płyta fundamentowa .Nastepnie izolacja 10 cm EPS 100 (styropian) i posadzka. Powstanie wtedy tzw. płyta fundamentowa sandwich . Będzie energooszczędnie i niedrogo. 

Nasz strona jest w przebudowie, ale wkrótce pojawią się tam materiały na temat płyt fundamentowych ( rodzaje, wady ,zalety )   

www.pater-plyta.pl 

 

PATER przekrój płyta fundamentowa sandwich z opisem log Wrocław Lubin Świdnica dolny śląsk 2.jpg

Płyta Fundamentowa  PATER-plyta.pl xps pasywna Wrocław Świdnica  Dolny Slask (111) og www.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...