Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
artp

zimna płyta fundamentowa czy klasyczny fundament - ekonomia

Recommended Posts

Witam 
Przymierzam się do budowy niepodpiwniczonego parterowego domku na wsi (ok. 110 m2 w rzucie prostokątnym) w miejscu w którym wcześniej stał przedwojenny budynek gospodarczy (stodoła połączona z oborą) ok . 80 % powierzchni domu. Z jednej strony (węższy bok prostokąta), na pow. ok 20 % projektowanego domu, będę musiał dosypać - jest skarpa o wysokości ok. 1,5 m i dalej obniżenie terenu. 
Ponieważ muszę liczyć każdego złocisza oraz dostosować się wysokościowo do zagospodarowania pozostałej części działki, chciałbym ograniczyć koszty robocizny -  wykopów pod klasyczny fundament planuję zrobić coś takiego: 

1. z grubsza na wyrównać teren w obrysie poprzedniego budynku (została z niego tylko kamienna podmurówka  ścian i pojedyncze elementy  z żelbetu), 
2. dosypać rozbiórkowego gruzu oraz ziemi  w miejscu obniżenia oraz dogęścić jak tylko się da , 
3. na cały obrys domu nasyp / warstwa wyrównawcza w wysok. ok. 30 cm z tłucznia, żwiru (czegoś co sie przyzwoicie zagęszcza), 
4. na to płyta fundamentowa 20 cm zbrojona, wzmocniona na obrzeżach dodatkowym zbrojeniem (pod ścianami zewnętrznymi) z dobrego betonu, ściany jednowarstwowe z grubego gazobetonu 42 cm; 
5. na płytę izolacja przeciwwilgociowa a potem od góry 20 cm styro i posadzki; ewentualnie dokoła płyty fund. opaska z 10 cm styro XPS. 

Wydaje mi się że przy ścianach z gazobetonu "ciepłego" straty ciepła na połączeniach ściany z płytą nie powinny być jakieś b. wysokie (wyższe niż tradycyjnym fundamencie) a statyka takiej konstrukcji lepsza. 
Może ktoś coś podobnego już robił ?  Będę wdzięczny za wszelkie rzeczowe opinie i głosy. 
Pozdro 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, artp napisał:

Witam 
Przymierzam się do budowy niepodpiwniczonego parterowego domku na wsi (ok. 110 m2 w rzucie prostokątnym) w miejscu w którym wcześniej stał przedwojenny budynek gospodarczy (stodoła połączona z oborą) ok . 80 % powierzchni domu. Z jednej strony (węższy bok prostokąta), na pow. ok 20 % projektowanego domu, będę musiał dosypać - jest skarpa o wysokości ok. 1,5 m i dalej obniżenie terenu. 
Ponieważ muszę liczyć każdego złocisza oraz dostosować się wysokościowo do zagospodarowania pozostałej części działki, chciałbym ograniczyć koszty robocizny -  wykopów pod klasyczny fundament planuję zrobić coś takiego: 

1. z grubsza na wyrównać teren w obrysie poprzedniego budynku (została z niego tylko kamienna podmurówka  ścian i pojedyncze elementy  z żelbetu), 
2. dosypać rozbiórkowego gruzu oraz ziemi  w miejscu obniżenia oraz dogęścić jak tylko się da , 
3. na cały obrys domu nasyp / warstwa wyrównawcza w wysok. ok. 30 cm z tłucznia, żwiru (czegoś co sie przyzwoicie zagęszcza), 
4. na to płyta fundamentowa 20 cm zbrojona, wzmocniona na obrzeżach dodatkowym zbrojeniem (pod ścianami zewnętrznymi) z dobrego betonu, ściany jednowarstwowe z grubego gazobetonu 42 cm; 
5. na płytę izolacja przeciwwilgociowa a potem od góry 20 cm styro i posadzki; ewentualnie dokoła płyty fund. opaska z 10 cm styro XPS. 

Wydaje mi się że przy ścianach z gazobetonu "ciepłego" straty ciepła na połączeniach ściany z płytą nie powinny być jakieś b. wysokie (wyższe niż tradycyjnym fundamencie) a statyka takiej konstrukcji lepsza. 
Może ktoś coś podobnego już robił ?  Będę wdzięczny za wszelkie rzeczowe opinie i głosy. 
Pozdro 

Tu możesz zastosować np. dedykowane bloczki cokołowe ISOMUR® Plus z oferty firmy Stahlton Polska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rekomenduję wykonanie podbudowy, w tym instalacja kanalizacyjna ( pamiętaj by były to rury klasy SN8 ) , a nastepnie izolacja XPS ( taka wanna ze styropianu) np 10 cm. W to zbrojenie podwójną kratownicą , dobry beton ( C20/25) i jest płyta fundamentowa .Nastepnie izolacja 10 cm EPS 100 (styropian) i posadzka. Powstanie wtedy tzw. płyta fundamentowa sandwich . Będzie energooszczędnie i niedrogo. 

Nasz strona jest w przebudowie, ale wkrótce pojawią się tam materiały na temat płyt fundamentowych ( rodzaje, wady ,zalety )   

www.pater-plyta.pl 

 

PATER przekrój płyta fundamentowa sandwich z opisem log Wrocław Lubin Świdnica dolny śląsk 2.jpg

Płyta Fundamentowa  PATER-plyta.pl xps pasywna Wrocław Świdnica  Dolny Slask (111) og www.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Powtórzę - dla mnie osoba która imputuje starszym ludziom ludziom "trumienny gust" - jest  burokiem. Bardziej dosadne określenia to prostak i cham. Dosadne - ale dokładnie oddające wrażliwość wypowiadającego taki osąd. I to mój pogląd. Bardzo dobrze poukładany. Ale nie tylko mój pogląd na forum, co widać było w postach.    A to co razi Redakcje - jest poglądem Redakcji. Jej forum - jej prawo kasowania, co jej sie nie podoba. Co nie znaczy, że zmienię poglądy 
    • Witam serdecznie zacne grono, bardzo proszę o poradę. Jestem na etapie ocieplania domu i posiadam rolety zewnętrzne podtynkowe. Niestety dwie rolety od dużych tarasowych okien wystają od sciany prawie na 20 cm tyle co położony styropian. W jaki sposób zasmakować je? Myślałem o dołożeniu styropianu i zrobić gzyms nad dwoma tymi oknami ale wizualnie mi się to nie podoba - reszta rolet okiennych ładnie schowana pod styropianem. Czy jest możliwość nałożenia siatki z klejem na aluminiową obudowę rolety? Czy będzie to pękać po jakimś czasie? Może macie jakieś inne patenty na zamaskowanie rolety? Z góry dziękuję za każde porady, sugestie. P.S. odkładanie styropianu na całą ścianę nie wchodzi w rachubę.
    • No właśnie, jak widać nikogo nie razi a Ciebie tak. Warto więc chyba zastanowić się nad sobą, bo może tam nie wszystko jest dobrze poukładane.
    • Nie wiem na co chce sie powołać geodeta, gdy będzie już postawiony dom w SSZ - co niby miało by to zmienić? Zapis w MPZP jest jednoznaczny, minimalna powierzchnia działki to 15a.   Z punktu widzenia banku na pewno lepiej gdy działka będzie podzielona. Ale nawet bez tego na pewno da się załatwić te formalności. Tyle że będzie trochę trudniej. Popytaj może w innych bankach...
    • Kable grzejne+PV też wydaje się dużo lepszą opcją do małego domu, niż proponowany zestaw PV+PC, który tak jak napisałeś, wyjdzie drogo inwestycyjnie. Może w przyszłości, gdy dachówki PV będą dużo tańsze i gdy w cenie dachu będzie już PV będzie miało to większy sens. Niedawno interesowałem się tematem (na potrzeby brata) to uznałem, że nie ma to sensu, właśnie ze względów ekonomicznych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...