Skocz do zawartości

Kosztorys wykonawcy za fundamenty - proszę o poradę


Recommended Posts

Napisano
Witam. Stawiam dom jednorodzinny niepodpiwniczony. Wedug projektu koszt fundamentów (chodzi mi o samą robocizne) zamyka się w kwocie do10.000 zl jednak wykonawca podaje kwotę 36.662.50 zl. Oto przykady z jego kosztorysu:
1 Wykonanie lawy fundamentowej (wykopy ręczne+piasek+chudy beton+ szalowanie+ zbrojenie+betonowanie+rozszalowanie) 83.5 mb x 65 zl/mb = 5472.50
2 Wykonanie izolacji poziomej lawy fund. (emulbit+papa termozgrzewalna) = 1000.00
3 Murowanie ścian fundamentowych 70.5 m2 x 45 zl/m2 = 3172.50
4 Wykonanie wieńca fund. (szalowanie+zbrojenie+betonowanie+rozszalowanie) 83.5 mb x 55 zl/mb = 4592.50
5 Tynkowanie fundamentu 75m2 x 20 zl/m2 + 105m2 x 10zl.m2 =2550.00
6 Wykonanie izolacji pionowej i poziomej (emulbit) 200m2 x 7zl/m2 = 1400.00
7 Wykonanie izolacji termicznej (styrodur+kolki+siatka+klej 2x) 75m2 x 35zl = 2625.00
8 Wykonanie izolacji pionowej 50m2 x 7zl/m2 = 350.00
9 Montaz membrany kubelkowej (guttabeta) 75m2 x 10zl/m2 = 750.00
10 Wykopy ręczne pod drenaże+montaż studni rewizyjnych+betonowanie studni+ podsypka żwirowa+ ulożenie rur z obsypaniem żwirowym (żwir 25 ton) + obsypanie calego budynku z zewnątrz = 6000.00
11 Wprowadzenie i wyprowadzenie instalacji WOD KAN budynku = 2200.00
12 Zasypanie fundamentów zgromadzonym materialem z wykopu + zagęszczenie + piasek zasypowy gr 30 cm + zagęszczenie (ok 250 ton) = 3100.00
13 Wylanie plyty z chudego betonu 170 m2 x 12zl/m2 = 2040.00
14 Wykop - koparka ok 14 godz x 65 zl/godz + nadzór 500zl/szt = 1410.00

Przypominam, że są to koszta tylko samej robocizny bez materialów. Wymiary domu to 20m x 10m pow. zabudowy 194 m2.

Materialy:

bloczki betonowe 1300szt x 3.20 zl 4160 zl
stal ok 5000 zl
beton ok 11000 zl
deski do szalowania ok 2500 zl (4m3)
kruszywa (żwir 2000 + piasek zas. 2300 +piasek 2350 +pospal 1000) 7650 zl
druty + śr4by + gwoździe+kolki papy termo ok 2000 zl
styrodur +klej+siatka+kolki+klej ok 4500 zl
maty guttabeta + listwy + siatki zbrojeniowe 70 szt ok 1600 zl
cement + plastyfikatory +emulbity ok 3200 zl
materialy do drenażu i WOD KAN ok 3500 zl

Proszę o rady.
Napisano
W mojej okolicy firmy biorą kasę ok, 120 zł za każdy wylany m3 fundamentu, jesli chodzi o szczegóły:
dzień 1: koparka wykopała jeden duży dołek ok 1m głęboki
dzień 2: przyszli ludzie przywieźli stalowe płyty szalunkowe (arov) zrobili szalowanie pod ławę ułożyli zbrojenie, po południu przyjechał beton, zalali
dzień 3: ława sobie stała w szalunku
dzień 4: rozebrali szalunek ław i ustawili szalunek ścian fundamentowych
dzień 5: przyjechała grucha zalała ściany
dzień 6: ściany sobie stały w szalunku
dzień 7: rozebrali szalunek
dzień 8: zadzwoniłem do betoniarni wyszło 27m3 betonu B20 (dom 13,70 x 8,70 m)
dzień 9: pojechałem do firmy zapłaciłem 120 zł x 27 = 3240 zł za robocizne

teraz muszę tylko skończyć ocieplać i zasypać
Napisano
ja dziś otrzymał koszt robocizny stanu zerowego (fundamenty). Budynek niepodpiwniczony, ok 10x15, powierzchnia 150 m2. Koszt robocizny 10 000 zł. Szczegóły będę miała w środę. Z twojego opisu wynika, że u nas bez punktu 9 i 10.

Pozdro
Napisano
hej
jesteśmy po spotkaniu z budowlańcem, ostatecznie cena fundamentów z zalaniem płyty = 8500 zł. Tak więc wydaje mi się, że twoja cena trochę przesadzona, może ten gość podał z materiałami?? Choć piszesz, że nie icon_neutral.gif
Buduję dom LEO II , więc możesz sobie porównać:
http://www.domus.wroc.pl/projekt1.html?id=99

W jakich okolicach budujesz? My w okolicach Wroclawia, a nie jest tu najtaniej.
życzę powodzenia w negocjacjach.
Napisano
Witam
Niestety nie ta cena dotyczy tylko samej robocizny, z materiałami kwota zamyka się w okolicach 75,000 zł icon_sad.gif(( Budynek typu "Libra" plus ocieplanie styrodurem i drenaż.
Bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Odpowiem w temacie na którym na 100% się znam.
na samych bloczkach betonowych naciągna cię na 600 zł....
cena bloczka betonowego dziś zaczyna się od 2,7 zł za szt.
to pomyśl po ile naciąga cię na każdej innej pozycji....

poza tym co on ma na myśłi pisząc w pozycji 11 Wprowadzenie i wyprowadzenie instalacji WOD KAN budynku = 2200.00
bo jeśli tylko przeciągnięcie pod fundamentem odpowiedniej średnicy rur to chyba sobie za dużo policzył za operację która zajmuje tak około 10 minut

generalnie rozumiem że może to być bardzo skomplikowana bryła czy super materiały ale niektórzy za te pieniądze budują stan surowy otwarty. ja bym co najmniej upenił się u innych
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Czytam o cenie fundamentów w projekcie: 10 tys. Gdzieś dalej jest informacja o domu w stanie surowym za 14 tys. Różnice w cenach zależą od regionu ale jak wypośrodkować te wydatki i nie dać się oszukać? . Bo chyba nie opłaca się sprowadzać ekipy z drugiego końca polski do wylania fundamentów?
Napisano
Witam, wydaje mi się ze facet chce cie dobrze naciagnac, jak masz czas i ci nie spieszno z ta robota to postaraj się uzyskać ceny wykonania innych firm najlepiej 2-3 z dalszych stron i tak aby nie miały ze sobą kontaktu, bo to co ci ta firma obliczyła to chyba cena robocizny całego podpiwniczenia (albo gościu byl na dobrej bani jak to obliczal) a najlepiej zmien wykonawce
jeszcze znalazłem cennik usług: http://www.dobrebudowanie.pl/lista.php?a=105
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
moja rada bo jestem budowlańcem. posieć sobie w necie i wejdż w książkę cen budowlanych za robociznę a następnie jak ty kupujesz towar to warto w składach popytać się o mniej markowe produkty a z takim samymi parametrami. Ceny podał z materiałem ale jeżeli robi dobrze to ci się wzróci bo nie będziesz musiał potem poprawiać, a inna ekipa która np. bedzie robiła tynki, glazurę itp. nie stwięrdzą np. że ściana jest tak krzywa że szok bądż są peknięcia.
Napisano
Zdarza się ,ze sprzedawcy nie mają pojęcia o parametrach. Człowiek zna nazwy kilku producentów wie że oni są dobrzy i nic więcej. Nie doradzi i nie pomoże.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...