Skocz do zawartości

Jakie zawory termostatyczne wybrać


Wełniak

Recommended Posts

Napisano
Witam!

Mam dylemat związany z wyborem zaworów termostatycznych do grzejników.

Hydraulik zdecydowanie odradza zawory firmy Hertz, bo mówi że są dosyć podatne na awarie, bardzo poleca zaś Danfoss.

Ja zaś znalazłem jeszcze zawory firmy Schlosser (komplet: kątowy zawór + głowica + zawór powrotny za ok 80zł). Bardzo podobają mi się głowice w tych zaworach - znacznie mniejsze niż typowo stosowane.

Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z zaworami tej firmy?

A może wybrać coś zupełnie innego?

Pozdrawiam
Napisano
Najbardziej niezawodne są w naszym kraju , zwykłe zawory kulowe.
Termozawory (firma nie ma znaczenia) by mogły działać musiałyby być montowane na dole i na wyjściu z grzejnika . U nas nader często umieszcza się termozawór na wejściu w górnej części grzejnika, tam temperatura jest constans niezależnie od temperatury w pokoju. Szkoda więc kasy na termozawory.
Napisano
Cytat

Najbardziej niezawodne są w naszym kraju , zwykłe zawory kulowe.
Termozawory (firma nie ma znaczenia) by mogły działać musiałyby być montowane na dole i na wyjściu z grzejnika . U nas nader często umieszcza się termozawór na wejściu w górnej części grzejnika, tam temperatura jest constans niezależnie od temperatury w pokoju. Szkoda więc kasy na termozawory.



A jednak producenci zaworów zalecają montaż ich na wejściu grzejnika.

Może dlatego, że jednak głowica zaworu termostatycznego zamocowana jest z boku i nie znajduje się bezpośrednio w strumieniu ciepłego powietrza unoszącego się znad grzejnika. Oczywiście zgadzam się, że temperatura głowicy i tak będzie wyższa od temperatury powietrza w pokoju, ale nadal będzie jej funkcją. Dlatego też, jak się domyślam, głowice termostatyczne nie są wyskalowane w stopniach Celsjusza tylko w nieokreślonych wartościach.

Pozdrawiam
Napisano
Tu zupełnie nie chodzi o to, że temperatura będzie wyższa, bo można by ustawić proporcjonalnie, tu problem jest, że nawet w pewnym oddaleniu temperatura otoczenia zaworu nie zmnienia się proporcjonalnie do temperatury pokojowej, a można to sprawdzć montując czujnik temometru na głowicy i pod grzejnikiem, następnie np otworzyć na troszkę okno.
A to, że producenci u nas.... U nas bardzo wiele, rzeczy robi się odwrotnie np ociepla się ścianę i fundament tak by zimno nie weszło! A w fizyce "zimna" nie ma jest tylko energia i to ona "wychodzi". Producenci produkują energooszczędne piece, grzejniki... a zadaniem pieca jest wpompować tyle ciepła ile nam "uciekło" i za to trzeba zapłacić. Producent sprzedaje nawiewniki higrosterowalne, choć coś takiego istnieć nie może, bo wilgotność względna przy zimnej obudowie nawiewnika jest znacznie wyższa od pokojowej. Często widzi się rurkowe grzejniki do łazienek!!!! Jak takie coś może działać, przy sprawnej wentylacji, która w łazience zawsze jest z dołu do góry???!!! A jeszcze jakiś "fizyk" nazwał to to "suszarką" choś nie suszy ciepło a wentylacja nawet przy mrozie.
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...