Skocz do zawartości

Obudowanie drzwi pokoju od wewnątrz


Recommended Posts

Napisano

Witam. Mam problem w pokoju który jest przeze mnie użytkowany jako miejsce pracy. 

 

Drzwi do pokoju znajdują się zaraz obok drzwi wejściowych do domu, na dodatek naprzeciw moich drzwi (jakieś 2-2.5 metra) są drzwi do łazienki oraz kuchni.

 

Problem w tym, że bardzo mocno słyszę domowników robiących różne rzeczy czy zwyczajnie rozmawiających. Nawet drzwi wejściowe robią sporo hałasu. Oni zresztą też mnie słyszą, co przeszkadza podczas rozmów telefonicznych.

Drzwi są drewniane (chyba wiórowe) w dodatku przeszklone na większości powierzchni. (stare drzwi, na oko mają ze 30 lat) 

 

Na piętrze, dokładnie nad moim pokojem jest kolejny pokój, rzadko użytkowany, jednak słychać bardzo dobrze co się tam dzieje  (rozmowy itp). Niestety jest tak w całym domu, zostało to skopane podczas budowy.

 

Obrazek, aby pomóc w wizualizacji:

 

8atg9QE.jpg

MOJE PYTANIE:

Zastanawiałem się nad obudowaniem drzwi od wewnątrz i dodaniem drugich. Jak na obrazku niżej:

boPCkCs.jpg

 

Chodzi o zrobienie takiej "budki" wokół starych drzwi wewnątrz pokoju.

Dla testu "zatkałem" drzwi z obu stron grubym materacem i różnica była, dużo mniej słyszałem z zewnątrz. 

 

Chciałem zrobić szkielet z belek 10x10 (czyli w kształcie kwadratu), obudować z obu stron deskami a w środku wypełnić np. wełną mineralną. Same dodatkowe drzwi zapewniłyby mi trochę ciszy i intymności w pracy.


Czy ma to jakikolwiek sens i czy zmniejszy ilość dźwięków wychodzących z pomieszczania oraz tych wpadających z zewnątrz? Czy lepiej nie marnować pieniędzy i czasu? Drzwi oryginalnych wymienić nie mogę na ten moment.

Pozdrawiam.

Napisano
38 minut temu, sithrm napisał:

Drzwi oryginalnych wymienić nie mogę na ten moment.

1. daj uszczelki do drzwi - takie jak do okien

2 . daj kotary po obu stronach drzwi - ta od pokoju może być odsunięta (bo jest miejsce) od drzwi jakieś 10cm. Kotary muszą szczelnie przylegać do ścian i być z cięższego grubego materiału.

3. Możesz wyłożyć drzwi wykładziną - są takie skóropodobne np. marketach

 

Ale - i tak, dźwięk który pójdzie po scianie i stropie - dalej będzie słychać.

Z górą niestety gorzej - wytłumienie stropu to grubsza robota - ale możliwa

Napisano
Dnia 18.04.2018 o 10:34, Sławomir napisał:

Równie dobrze zadziała gruba kotara i obłożenie starych drzwi np. pianką materacową.

 

Zależy mi na rozwiązaniu permanentnym. Nie chcę się bawić z kotarą. 

Napisano
2 godziny temu, sithrm napisał:

Zależy mi na rozwiązaniu permanentnym. Nie chcę się bawić z kotarą. 

pernamentnie wg słownika znaczy  taki, który trwa nieprzerwanie, bez przerwy

 

a drzwi takie nie są. 

Ale jeśli upierasz się przy swego rodzaju śluzie z podwójnymi drzwiami - to oczywiście możesz to zrobić.

Konstrukcję, jaką pokazałeś, powinieneś oddzielić od ścian pianką wygłuszającą lub filcem (z 5 mm), a wkręty osadzić też w kołkach gumowych. Scianki mogą być z płyty gipsowej, do środka wełna min. - najlepiej z przerwą-szczeliną powietrza parę cm.

Oboje drzwi wyłożyć pianką wytłumiającą i uszczelnić uszczelkami. 

W ogóle ważna jest szczelność przegrody.

 

to tyle, jeśli idzie o drzwi. Pozostałe odgłosy przez ściany i sufit bez ich wytłumienia będą słyszalne.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To na głębszą wodę.  
    • Dziękuję za informację jednak proszę na przyszłość czytać uważniej to co napisane ponieważ pyta Pan o sprawy które już opisałem.    Taśma uszczelniająca dekarska to taśma uszczelniająca. Gdyby była paroprzepuszczalna lub wentylujaca to bym nie pisał że sąsiad rozciął żeby zrobić szczelinę wentylacyjna.    Budynek ma około 250m2 i każde pomieszczenie jest rozdzielone ścianami.  Spadek dachu 12%.  Okienka są na przelot.    Ten sposób z uchyleniem wejść to nie wiem czy to coś da bo ten filc jest mokry i raczej nie wyschnie tak szybko (o ile wogole o tej porze roku i wilgotności).    Sąsiad który zamontował wywietrznik polaciowy widoczny na zdjęciach ma jakby najwięcej miejsc gdzie dociera powietrze. Ma szczelinę wentylacyjna, w części okapowej usunął ten beton, na strychu są małe drzwi i tam od dołu są podcięte jakieś 15 cm gdzie też wlatuje powietrze. Wczoraj mówił że że filc był wilgotny a jak przejechał dłonią to dłoń była mokra. Dziś mówi że z daleka widać że filc jest mokry bo zrobił się ciemny od wody i widać zwisające kropel wody.  Mówi też że zastanawia się czy nie zamontować jeszcze dwóch wywietrzników ale też nie wiadomości czy to coś pomoże. Razem próbujemy cos z tym zrobić i dlatego postanowiłam popytać tu na forum.    Jeszcze raz dziękuję za wszelkie wskazówki i pozdrawiam        Dziękuję za odpowiedź jednak zawsze byłem w przekonaniu że forum to ludzie którzy wzajemnie sobie pomagają.  Gdybym chciał zatrudnić kolejnego fachowca to bym nie fatygował się tutaj na forum.  Jestem od wielu lat na różnych forach o różnej tematyce i zawsze jak ktoś potrzebował pomocy to jeżeli była taka możliwość to się pomagało. Nikt nigdy, nikogo nie "wyganiał" do fachowca.  Forum stworzyli ludzie dla ludzi. Jak ktoś szuka fachowca to pyta od razu a nie opisuje swojego problemu.  Trzeba być poprostu człowiekiem.  Po     
    • Komentarz dodany przez Ja: Data publikacji 2015 r i wszystko w temacie
    • W tej konkretnej sytuacji nie zachodzi taka sytuacja żeby profile musiały się stykać z instalacją grzewczą.  Napiszcie jeszcze że na rurki które będą przechodzić przez płytę GK trzeba założyć elastyczne kołnierze kompensacyjne bo rozsadzi gips.      To chyba oczywiste i zostało wkalkulowane w całą operację.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...