Skocz do zawartości

co za 100-150ty. zł


Recommended Posts

witam wszystkich icon_smile.gif

biorę ślub w kwietniu 2008r.

jestęsmy młodymi osobami w wieku 26-27 latek icon_smile.gif

chcemy wybudowac sobie domek icon_razz.gif mam działke (w spadku icon_smile.gif ) w wielkości około 1000m2 ale ona będzie dzielona na pól więc moja dziłeczka będzie w wielkości około 500m2

1. projekt KAMYK - nr 264 -
2. projekt SALSA - nr 328 -
3. projekt AGATKA - nr 315 -
4. projekt JACEK - nr 379 -

który wybrać ???

chcemy wziąść kredy hipoteczny pomiędzy 100-150tys. zł i szukamy czegoś nie dużego o powierzchni pomiędzy 75 a 90m2 max. najlepiej z poddaszem do adaptacji (bo nam sie podobają poddasza) ale poddasze będzie w późniejszym czasie wykonywane icon_smile.gif

domek ma być dla 3-4 osob (bo dzidziusai tez palunejmy ale po ślubie)


dome bedzie w województwie kujawsko pomorskim w okolicach Ciechocienka


co mi poradzice ????

pozdrowienia dla wszystkich icon_smile.gif
Link do komentarza
Gratuluję ślubu icon_smile.gif

Mi najbardziej przypadł do gustu projekt o nazwie Kamyk. Będzie w miarę tani bo jest prosta więźba dachowa.

Jak chcesz za tę kwotę wybudować polecam Ci budowanie systemem szkieletowym, bo drewno jeszcze tak bardzo nie podrożało i za tak mały domek na pewno się zmieścisz w tej cenie.
Link do komentarza
  Cytat

Gratuluję ślubu icon_smile.gif

Rozwiń  



dziękuję icon_smile.gif ja też się cieszę z tego ślubu icon_smile.gif icon_smile.gif icon_smile.gif

  Cytat

Jak chcesz za tę kwotę wybudować polecam Ci budowanie systemem szkieletowym, bo drewno jeszcze tak bardzo nie podrożało i za tak mały domek na pewno się zmieścisz w tej cenie.

Rozwiń  


a możesz coś więcej powiedzieć na ten temat a najlepiej dać przykłady tej konstrukcji i jakąs lekturkę zebym zrozumuaiła o co chodzi z tą konstrukcja.
bo dopiero zaczynam w tym tenacie raczkować i chce dobrze zrozumieć o co chodzi icon_smile.gif

pozdrowienia
Link do komentarza
  Cytat
Rozwiń  



raczej taki domek "drewniany" odpada icon_sad.gif nie podoba mi się to icon_sad.gif wygląda mało solidne i boje sie zimy icon_sad.gif icon_sad.gif icon_sad.gif niby pisze że jest w miare ciepły ale wyglada mało solidnie icon_sad.gif icon_sad.gif icon_sad.gif
Link do komentarza
  Cytat
Rozwiń  


rodzaj przyłącza kablowe* napowietrzone
[zł/kW] [zł/kW]
grupa przyłączeniowa IV V IV V <<<<< co to jest grupa przyłaczeniowa????
Energa
www.energa.pl 140 155 110 125

koszt zaleznosci od ilości kW wyszedł mi ok 2700zł do 3400zł


a jak się to ma gdybym chciał założyć tzw siłe ????
Link do komentarza
  Cytat

a jak się to ma gdybym chciał założyć tzw siłe ????

Rozwiń  


Przyłączenie "siły" to nic innego jak doprowadzenie prądu trójfazowego - czyli wykonanie standardowego przyłącza. Koszty przyłączenia przy odległości od linii 50 - 200 m (zależnie od rejonu energ.) to ryczałtowo ok. 90zł/kW dla przyłącza napowietrznego i ok. 120zł/kW przy kablowym.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Jestem świeżo po przyłączeniu prądu na działce.
Robiłem to dwufazowo tzn. najpierw założono mi prąd 1 fazowy a potem jak "przyszły" nowe potrzeby to 3 fazowy.
Opłaty to ZE wyniosły mnie ok. ponad 2 tys plus opłaty za dokumentację (mapkę geodezyjną miałem) oraz skrzynka i takie tam.
Na prąd 3 fazowy przy braku jakiś skomplikowanych sytuacji potrzeba lekko ponad 3 tys. PLN.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Endriuszko !
Moje gorące "sto lat" dla Młodej Pary icon_smile.gif
Projekt "Kamyk" coś mi dziwnie przypomina icon_wink.gif
http://www.lipinscy.pl/project.xml?id=54300&page=1
Jeżeli zdecydowalibyście się na ten projekt to polecam wymianę informacji:
https://forum.budujemydom.pl/index.php?showtopic=3283
Z tego prostego projektu domku parterowego można zrobić całkiem udany projekt domu z poddaszem użytkowym po niewielkich przeróbkach w projekcie icon_smile.gif
Koszt stanu surowego zamkniętego szacuję na ok. 110 000 - 120 000 zł (bez kosztów zakupu działki).
Z technologii dla oszczędnych polecam "prefabety' lub system "thermodom".
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...