Skocz do zawartości

Powiększenie tarasu i zmiana nawierzchni kosztowały 15 000 zł


Recommended Posts

Napisano

Wiedzieliśmy z mężem, że wkrótce trzeba się będzie poważnie pochylić nad remontem tego elementu domu. Wykluczyliśmy zastosowanie  płyty betonowej zbudowanej metodą na mokro, bo na dłużej nie nadaje się do naszego klimatu. Mimo większych kosztów inwestycyjnych, zdecydowaliśmy się na wyburzenie tarasu i zbudowanie go od nowa metodą na sucho. Był to odpowiedni moment, żeby dorobić boczne schody, a także powiększyć i zaokrąglić jego konstrukcję - mówią Joanna i Adam, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy remont tarasu przeprowadzili w 2014 r.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/remonty-i-modernizacje/a/21360-powiekszenie-tarasu-i-zmiana-nawierzchni-kosztowaly-15-000-zl

Napisano
Świetnie wyszło! Czy ktoś zna producenta/model tej kostki betonowej? Pozdrawiam
Napisano

Nie wiemy, jaki producent wyprodukował te konkretne płyty, jednak możemy w zamian polecić nasz produkt - płyty tarasowe Polbruk Linea, których faktura przypomina naturalną skałę - trawertyn. Płyty te powstają w technologii wet-cast, dzięki czemu bardzo wiernie odtwarzają naturalną fakturę. Oprócz Polbruk Linea w tej technologii powstają także płyty Aura (granit) oraz Lira (deska betonowa). Na zdjęciach widać również obrzeża - nieocenione, gdy trzeba wykończyć schody i ścieżki. Bardzo podobne znajdują się w naszej ofercie: http://www.polbruk.pl/pl/produkty/architektura/obrzeze-canto-trapez/

Polbruk Linea (4).jpg

Taras_Gdańsk_Linea3.jpg

Polbruk Aura.jpg

Polbruk Lira1.jpg

Obrzeże Canto Trapez Polbruk.JPG

  • 2 lata temu...
Napisano

W 2019 roku w sierpniu zakupiłem w firmie Polbruk produkt pod nazwą Linea. Po ok 3 miesiącach zaczęły się pojawiać przebarwienia na brzegach płytki. W 2020 w maju zglosilismy reklamacje i po zdjęciu kilku płyt z tarasu okazało się że pod płytką są rdzawe przebarwienia które z czasem przebijają się na wierzch. Firma stwierdziła że to jest z winy piasku którym częściowo były płyty zamieszczone. ( piasek przesiany którym wykonawca robi zawsze i w karcie produktu i nie ma jakiejś specyfikacji do piasku którym trzeba zageszczac). Po kilku telefonach nie widzą problemu i tak ma być. Nie polecam firmy. W ogóle nie widzą swojego problemu A kostka to koszt ok 100zl m2. Z daleka od takich "firm fachowców".

20200513_134018.jpg

20200513_134015.jpg

20200513_132919.jpg

20200513_132110.jpg

20200513_132107.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ja bym to dopianował i pokrył gumą w płynie.
    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
    • U góry w lewym rogu, to styk ze ścianą zewnętrzną? Gdzie podziała się folia, czy tam jest pustka, słabo ekran przylega do jastrychu? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...