Skocz do zawartości

Historia edycji

8 godzin temu, wojciech_pi napisał:

Jeśli ta koncepcja zawiera gdzieś błędy, proszę o uwagi ekspertów z FORUM

Się od expertów nie wyzywaj .

8 godzin temu, wojciech_pi napisał:

1/ wyprowadziłbym 2-3 kominki wentylacyjne (takie jak widziałeś na moich poprzednich fotkach) przez istniejący dach

2/ nawiercił bym po kilka otworów zabezp. siatką na insekty (np fi 25/32/50- powiększyć zawsze można ) w ścianach kolankowych po obu stronach (tych gdzie masz okna) nad belką murłaty (niebieskie kółka na foto)

3/ pomalowałbym 2 razy anty-grzybem "EKO" deski , krokwie i słupy i odczekał 2-3 tyg

4/ jak grzyb zniknie zabrałbym się za zrobienie odrębnego sufitu z płyt OSB (uprzednio bym je zabezpieczył impregnatem grzybobójczym od górnej strony), odseparowując tym samym stary dach od pomieszczeń docelowych ( czerwone linie na foto), poniżej krokwi co zapewni wentylację tej przestrzeni

5/ w trakcie montażu tego sufitu wyprowadziłbym wentylację z pokoi  poprzez regulowane anemostaty i rurą SPIRO w otulinie przez przestrzeń między sufitem a dachem do odrębnych kominków wentylacyjnych

6/ do płyt OSB od dołu  , stelaże met. 5cm , między nie wełnę 5cm , folie paroizolacyjną  i płyty K-G na gotowo.

Przesuszenie konstrukcji i pokrycie przeciw grzybem jest poza wszelką dyskusją.

Dalej

w standardowym dachu układ warstw od góry :

pokrycie

łaty                   tu się odbywa wentylacja połaci

kontrłaty         tu się odbywa wentylacja połaci  

membrana paraprzepuszczalna 

krokwie między nimi ocieplenie

wieszaki i profile do GK

folia paroizolacyjna

płyta GK

warstwy wykończeniowe

Skoro nad krokwiami nie mamy miejsca na wentylację 

to moim skromnym zdaniem należałoby wentylować każdą przestrzeń między krokwiami z osobna

czyli w każdej powinien być nawiew i wywiew

Do osiągnięcia na 2-3 kominki po ingerencji w kalenicę aby robiła za wzdłużny kanał wentylacyjny  .

Jeśli mielibyśmy  załatwiony temat wentylacji połaci :

To nie widzę większego sensu aby nakręcać OSB na krokwie + 7 cm na stelaż GK + 0,1 cm folia + 1,2 Płyta GK + wykończenia 

czyli na starcie urywamy prawie 10 cm z wysokości

Jeżeli potraktujemy każde pole osobno

to zostawiamy 2-3 cm luzu na powietrze

tu przydałaby się folia paroizolacyjna ( bo może się coś skroplić i skapnąć a po co na wełnę)

kolejne 2-3 cm luzu

sznurek górny by nie wepchnąć wełny zbyt wysoko ( dotknij parasol od spodu w czasie deszczu i zawsze już będzie w tym miejscu przeciekał )

Wełna minimum 5 cm

I tu zaczyna się możliwość kombinowania

Albo chcemy sufit w całości z GK oprócz Stołka albo chcemy mieć widoczne krokwie i bawimy się w zamykanie poszczególnych pół

tak czy inaczej układ warstw 

profile

folia 

płyta

wykończenia

+/- obu rozwiązań

Sufit po całości .

+ na całej połaci sufitu mamy folię - para wodna nawet nie przenika przez krokwie

+ łatwiejsza obróbka bo szpachlujesz gładką powierzchnię

- utrata wysokości zależna od rozbieżności konstrukcji w wymiarach ( czyli wyznaczamy najniższą i od niej wyprowadzamy sufit )

- tracimy z oczu wyszlifowane krokwie

Można po skończeniu dokręcić dechy markujące krokwie i też się będzie zgadzać z założeniem początkowym

Sufit w kawałkach między krokwiami :

+ widzimy końcówki krokwi

+ nie tracimy wysokości

+ zysk na wieszakach są nam zbędne

+/- nie poziomujemy sufitu każde pole traktowane osobno zgodnie z linią konstrukcji ( raz wyżej raz niżej dla jednych artyzm dla innych po prostu krzywo )

- większe zużycie profili przyściennych oprócz krokwi zewnętrznych na każdą krokiew 2 szt

- folia jest tylko na kawałkach sufitu przy krokwiach i przez krokwie pary przedostanie się więcej

- bardziej upierdliwe wykończenie bo trzeba szpachlować do każdej krokwi z osobna

 

 

Wentylacja pomieszczeń jest sprawą odrębną aczkolwiek trzeba ją rozwiązać i przygotować przed rozpoczęciem zamykania połaci.

 

7 godzin temu, wojciech_pi napisał:

Jeśli ta koncepcja zawiera gdzieś błędy, proszę o uwagi ekspertów z FORUM

Się od expertów nie wyzywaj .

7 godzin temu, wojciech_pi napisał:

1/ wyprowadziłbym 2-3 kominki wentylacyjne (takie jak widziałeś na moich poprzednich fotkach) przez istniejący dach

2/ nawiercił bym po kilka otworów zabezp. siatką na insekty (np fi 25/32/50- powiększyć zawsze można ) w ścianach kolankowych po obu stronach (tych gdzie masz okna) nad belką murłaty (niebieskie kółka na foto)

3/ pomalowałbym 2 razy anty-grzybem "EKO" deski , krokwie i słupy i odczekał 2-3 tyg

4/ jak grzyb zniknie zabrałbym się za zrobienie odrębnego sufitu z płyt OSB (uprzednio bym je zabezpieczył impregnatem grzybobójczym od górnej strony), odseparowując tym samym stary dach od pomieszczeń docelowych ( czerwone linie na foto), poniżej krokwi co zapewni wentylację tej przestrzeni

5/ w trakcie montażu tego sufitu wyprowadziłbym wentylację z pokoi  poprzez regulowane anemostaty i rurą SPIRO w otulinie przez przestrzeń między sufitem a dachem do odrębnych kominków wentylacyjnych

6/ do płyt OSB od dołu  , stelaże met. 5cm , między nie wełnę 5cm , folie paroizolacyjną  i płyty K-G na gotowo.

Przesuszenie konstrukcji i pokrycie przeciw grzybem jest poza wszelką dyskusją.

Dalej

w standardowym dachu układ warstw od góry :

pokrycie

łaty                   tu się odbywa wentylacja połaci

kontrłaty         tu się odbywa wentylacja połaci  

membrana paraprzepuszczalna 

krokwie między nimi ocieplenie

wieszaki i profile do GK

folia paroizolacyjna

płyta GK

warstwy wykończeniowe

Skoro nad krokwiami nie mamy miejsca na wentylację 

to moim skromnym zdaniem należałoby wentylować każdą przestrzeń między krokwiami z osobna

czyli w każdej powinien być nawiew i wywiew

Do osiągnięcia na 2-3 kominki po ingerencji w kalenicę aby robiła za wzdłużny kanał wentylacyjny  .

Jeśli mielibyśmy mieli załatwiony temat wentylacji połaci :

To nie widzę większego sensu aby nakręcać OSB na krokwie + 7 cm na stelaż GK + 0,1 cm folia + 1,2 Płyta GK + wykończenia 

czyli na starcie urywamy prawie 10 cm z wysokości

Jeżeli potraktujemy każde pole osobno

to zostawiamy 2-3 cm luzu na powietrze

tu przydałaby się folia paroizolacyjna ( bo może się coś skroplić i skapnąć a po co na wełnę)

kolejne 2-3 cm luzu

sznurek górny by nie wepchnąć wełny zbyt wysoko ( dotknij parasol od spodu w czasie deszczu i zawsze już będzie w tym miejscu przeciekał )

Wełna minimum 5 cm

I tu zaczyna się możliwość kombinowania

Albo chcemy sufit w całości z GK oprócz Stołka albo chcemy mieć widoczne krokwie i bawimy się w zamykanie poszczególnych pół

tak czy inaczej układ warstw 

profile

folia 

płyta

wykończenia

+/- obu rozwiązań

Sufit po całości .

+ na całej połaci sufitu mamy folię - para wodna nawet nie przenika przez krokwie

+ łatwiejsza obróbka bo szpachlujesz gładką powierzchnię

- utrata wysokości zależna od rozbieżności konstrukcji w wymiarach ( czyli wyznaczamy najniższą i od niej wyprowadzamy sufit )

- tracimy z oczu wyszlifowane krokwie

Można po skończeniu dokręcić dechy markujące krokwie i też się będzie zgadzać z założeniem początkowym

Sufit w kawałkach między krokwiami :

+ widzimy końcówki krokwi

+ nie tracimy wysokości

+ zysk na wieszakach są nam zbędne

+/- nie poziomujemy sufitu każde pole traktowane osobno zgodnie z linią konstrukcji ( raz wyżej raz niżej dla jednych artyzm dla innych po prostu krzywo )

- większe zużycie profili przyściennych oprócz krokwi zewnętrznych na każdą krokiew 2 szt

- folia jest tylko na kawałkach sufitu przy krokwiach i przez krokwie pary przedostanie się więcej

- bardziej upierdliwe wykończenie bo trzeba szpachlować do każdej krokwi z osobna

 

 

Wentylacja pomieszczeń jest sprawą odrębną aczkolwiek trzeba ją rozwiązać i przygotować przed rozpoczęciem zamykania połaci.

 

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Top Sport to ekspert w zakresie kompleksowego wykonawstwa i serwisu podłóg sportowych na terenie całej Polski. Firma specjalizuje się w montażu nowoczesnych, trwałych i bezpiecznych wykładzin sportowych, takich jak renomowany Taraflex od Gerflor, który jest jednym z najlepszych rozwiązań na rynku. Oferta firmy obejmuje: -doradztwo techniczne i pomoc w doborze najlepszych materiałów dopasowanych do specyfiki obiektu, -profesjonalny pomiar i przygotowanie podłoża, -montaż podłóg sportowych dostosowanych do różnych dyscyplin i wymagań użytkowników, -renowację i remonty istniejących nawierzchni, -serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Top Sport realizuje zarówno projekty dla nowych inwestycji, jak i modernizacje hal sportowych, sal gimnastycznych czy siłowni, zapewniając wysoką jakość wykonania i terminowość. Firma wyróżnia się indywidualnym podejściem do klienta oraz dbałością o każdy detal. Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej: https://www.topsport.pl/  
    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...