Skocz do zawartości

Historia edycji

XandriX

XandriX

32 minuty temu, uroboros napisał:

No, właśnie...

To jest jeden z powodów, przez który zawsze odradzam robienie ścian, czy ich wykańczanie płytami g/k...

Wypada Ci faktycznie próbować z tym płynem do usuwania tapet i ostrożnie zrywać, pewnie razem z tym rozmoczonym kartonem, potem zaszpachluj zadrapania i uszkodzenia gipsu, wygładź, zagruntuj i wtedy klej nową tapetę.

Wychodzi na to, że po zrywaniu czekać mnie będzie szpachlowanie ubytków tak czy siak... i to dużych wygląda na to. Wniosek z tego jest taki, że bez szpachlowania się nie obejdzie.

Znalazłem takie rozwiązanie dla tapet z włókna szklanego. Jest to szpachla przeznaczona specjalnie do tego celu...  link poniżej

 

25 minut temu, uroboros napisał:

 

 

Tak myślę, że jeśli ściana jest nieduża, to mniej roboty będzie, jak na wierzchu dodasz nowe płyty g/k, zakleisz połączenia i będzie równiej

oj nie za dużo roboty i pokój się zmniejszy. 3 ściany z GK i 1 nośna z betonu. Do nowych płyt dochodzi również szpachlowanie. Zobacz na to rozwiązanie poniżej.

 

 

Ogólnie wydaje mi się, że to chyba będzie to ... co myślicie ? Chyba wyjdzie najtaniej i najmniej pieprzenia.

 

 

 

 

XandriX

XandriX

12 minut temu, uroboros napisał:

No, właśnie...

To jest jeden z powodów, przez który zawsze odradzam robienie ścian, czy ich wykańczanie płytami g/k...

Wypada Ci faktycznie próbować z tym płynem do usuwania tapet i ostrożnie zrywać, pewnie razem z tym rozmoczonym kartonem, potem zaszpachluj zadrapania i uszkodzenia gipsu, wygładź, zagruntuj i wtedy klej nową tapetę.

Wychodzi na to, że po zrywaniu czekać mnie będzie szpachlowanie ubytków tak czy siak... i to dużych wygląda na to. Wniosek z tego jest taki, że bez szpachlowania się nie obejdzie.

Znalazłem takie rozwiązanie dla tapet z włókna szklanego. Jest to szpachla przeznaczona specjalnie do tego celu...  link poniżej

 

4 minuty temu, uroboros napisał:

 

 

Tak myślę, że jeśli ściana jest nieduża, to mniej roboty będzie, jak na wierzchu dodasz nowe płyty g/k, zakleisz połączenia i będzie równiej

oj nie za dużo roboty i pokój się zmniejszy. 3 ściany z GK i 1 nośna z betonu. Do nowych płyt dochodzi również szpachlowanie. Zobacz na to rozwiązanie poniżej.

 

 

Ogólnie wydaje mi się, że to chyba będzie to ... co myślicie ? Chyba wyjdzie najtaniej i najmniej pieprzenia.

 

 

 

XandriX

XandriX

9 minut temu, uroboros napisał:

No, właśnie...

To jest jeden z powodów, przez który zawsze odradzam robienie ścian, czy ich wykańczanie płytami g/k...

Wypada Ci faktycznie próbować z tym płynem do usuwania tapet i ostrożnie zrywać, pewnie razem z tym rozmoczonym kartonem, potem zaszpachluj zadrapania i uszkodzenia gipsu, wygładź, zagruntuj i wtedy klej nową tapetę.

Wychodzi na to, że po zrywaniu czekać mnie będzie szpachlowanie ubytków tak czy siak... i to dużych wygląda na to. Wniosek z tego jest taki, że bez szpachlowania się nie obejdzie.

Znalazłem takie rozwiązanie dla tapet z włókna szklanego. Jest to szpachla przeznaczona specjalnie do tego celu...  link poniżej

 

3 minuty temu, uroboros napisał:

 

 

Tak myślę, że jeśli ściana jest nieduża, to mniej roboty będzie, jak na wierzchu dodasz nowe płyty g/k, zakleisz połączenia i będzie równiej

oj nie za dużo roboty i pokój się zmniejszy. 3 ściany z GK i 1 nośna z betonu. Do nowych płyt dochodzi również szpachlowanie. Zobacz na to rozwiązanie poniżej.

 

 

Ogólnie wydaje mi się, że to chyba będzie to ...

 

 

 

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...