Skocz do zawartości

Renowacja ścian wewnętrznych


Recommended Posts

Praktycznie każda ściana wymaga co kilka lat odświeżenia. Renowacja może się ograniczyć do odmalowania, ale czasami niezbędny będzie poważniejszy remont – naprawa tynku bądź położenie zupełnie nowej okładziny. Warto wykorzystać te okazję, aby wyraźnie poprawić estetykę wnętrz.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/remonty-i-modernizacje/a/21369-renowacja-scian-wewnetrznych

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Szanowni Państwo,
Stosowanie do remontu dobrych materiałów bezpośrednio przekłada się nie tylko na pożądany efekt końcowy, lecz również łatwość pracy. Aby zapewnić stabilność podłoża, warto stosować grunt polimerowy ACRYL-PUTZ® GP 40. Do wyrównania i wygładzania ścian służą gładzie szpachlowe ACRYL-PUTZ® – łatwe w aplikacji i obróbce, odporna na pękanie, tworzące idealne gładką powierzchnię.

                                                                                          

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Warto pamiętać, że jeśli ktoś ma zamontowane na ścianie nasze płytki (gipsowe lub betonowe) to w łatwy sposób może odświeżyć ich wygląd lub całkowicie zmienić klimat. Wystarczy płytki dokładnie oczyścić (najlepiej odkurzaczem lub szczotką) z kurzu i pyłu. Następnie należy płytki i fugi zagruntować "Gruntem STEGU". Po odpowiednim zagruntowaniu płytki można przemalować dowolną farbą i na dowolny kolor. W większości przypadków najlepszy efekt uzyskamy, wykorzystując metodę natryskową malowania :)

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Powłoka wykańczająca powierzchnię ścian, to ostatni etap prac. Bez względu na to co ostatecznie wybierzemy do udekorowania -farbę, płytki ceramiczne, okładzinę drewnianą, tapetę czy panele, remontowana ściana powinna być właściwie przygotowana i naprawiona. Pęknięcia, zagrzybienie czy łuszczące się powłoki, jeśli nie zostaną naprawione to dadzą o sobie znać wcześniej czy później. Bardzo przydatny artykuł.

 

Pozdrawiam serdecznie

E-rzecznik FFiL Śnieżka

Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Gość Ciekawski
Witam, dlaczego w artykułach o tynkowaniu, odnawianiu pomieszczeń nie wspomina się już o tynkach wapiennych i bieleniu wapnem. Na wsiach kiedyś bielono chałupę wapnem i robactwo uciekało, o grzybach też nikt nie wspominał. Teraz czytam, że najlepiej dać płyty G-K, zaszpachlować i pomalować. Szybko, tanio, nowocześnie. Czy tynki wapienne już zostały wyparte z rynku przez nowsze technologie?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Zaczynając nieco od końca pytania. Nie jest tak, że tynki oparte o wapno nie są częścią nowszych technologii oferowanych na rynku. Wyroby te musiano dostosować do wymagań techniczno - prawnych obowiązujących na rynkach UE. Czyli są one zazwyczaj workowane oraz w stanie, który wymaga dodania do nich jedynie wody w odpowiednich proporcjach.

Oczywiście najbardziej znane są tynki cementowo - wapienne, ale praktyczne ich stosowanie ogranicza się obecnie zazwyczaj do pomieszczeń mokrych. To ograniczenie wynika głównie z łatwości stosowania oraz szybkości wykonania, które są cechą tynków gipsowych. Tynki gipsowe są więc technologią, która ma najwięcej cech pożądanych dla wykonawcy robót budowlanych, lecz niekoniecznie dla przyszłego użytkowania pomieszczeń. Na tynku cementowo - wapiennym można wykonać gładź wapienną i korzystać z aseptycznych właściwości wapna. Należy jednak pamiętać, że wtedy należy dobrać odpowiednią farbę, która nie będzie niwelować charakterystycznej dla wapna dobrej paroprzepuszczalności.

Jednak pytanie dotyczyło tynków wapiennych więc teraz kilka słów o nowoczesnych  zaprawach wapiennych. Są one mniej popularne obecnie niż tynki cementowo - wapienne, ale są najczęściej oparte nie tylko o wapno wiążące powietrzne, czyli to wiązane z tradycją wiejską, ale także o wapno wiążące hydrauliczne. Dodatkowo w tych wyrobach są obecne domieszki i dodatki charakterystyczne dla współczesnej chemii budowlanej. Jednak te wyroby są dedykowane do zabytków lub specyficznych rodzajów nowoczesnego budownictwa, chociaż mogą być także stosowane na standardowe podłoża.

Nie tracą te wyroby pozytywnych właściwości wapna, ale ich stosowanie jest nieco bardziej czasochłonne i droższe niż wykończenie oparte na gipsie. Dodatkowo, aby zachować właściwości związane z wapnem trzeba stosować odpowiednie gładzie wapienne i farby, które nie będą tak łatwo zmywalne jak reklamowane w telewizji. Jest więc coś za coś.

Przechodząc do klimatów rustykalnych, wspomnianych na początku pytania to inny był wtedy rodzaj ściany, rodzaj tynku i oczekiwania eksploatacyjne. Ściany były drewniane, tynk oparty na wapnie powietrznym, te składowe razem dawały o wiele lepszą paroprzepuszczalność jak i właściwości aseptyczne. Jednak bielenie wapnem powtarzane co roku nie byłoby obecnie pożądaną czynnością. Jest zawsze coś za coś, ale nie jest tak, że zawsze trzeba stosować technologie standardowo używane na rynku.

 

Pozdrawiam,

Paweł Bałos

Ekspert SPW

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...