Skocz do zawartości

Historia edycji

retrofood

retrofood

2 godziny temu, zenek napisał:

A co nas obchodzi wrzawa w Niemczech?

Rozumiem, że z argumentów zostało ci jedynie szambo. Zanurzaj się więc.

 

 

Kierowcy najwyraźniej jawią się politykom jako dojne krowy – jeszcze przed końcem roku w Sejmie miała miejsce gorąca debata nt. opłaty jakościowej pobieranej przy przeglądach. Ustawa trafiła do zamrażarki, ale to nie oznacza, że nie zapłacimy więcej. Już w marcu 2018 zakończył się proces legislacyjny ustawy o biokomponentach i paliwach ciekłych, która pozwoliła na doliczenie 80 zł do każdego 1000 litrów benzyny i oleju napędowego.

To oznacza, że za każdy litr zapłacimy 8 groszy więcej. Projekt ustawy nie określał, kto zapłaci. Pojawiły się głosy, że państwowi giganci Orlen czy Lotos nie przerzucą dodatkowych kosztów na kierowców. Ale przecież nie tylko oni sprzedają w Polsce paliwo. Trudno sobie wyobrazić, że zagraniczne firmy będę dawały rządowi pieniądze za nic, więc zapewne to kierowcy będą musieli pogodzić się z kolejnym podatkiem w cenie paliwa – obok akcyzy i VAT-u.

Na co zostaną przeznaczone dodatkowe środki finansowe? Na walkę o czystsze powietrze, przynajmniej w teorii. Mają one trafić do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (85 proc.) oraz nowo powstałego tworu zwanego Funduszem Niskoemisyjnego Transportu (15 proc.), z którego mają być finansowane projekty związane z rozwojem elektromobilności i transportem opartym na paliwach alternatywnych.

 

Od 1 stycznia 2019 roku zapłacimy więc ok. 4 zł więcej za każde tankowanie pełnego baku. Warto też zwrócić uwagę, że przez podwyżki na stacjach droższy będzie transport, co z kolei wpłynie na ceny towarów spożywczych.

 

Od 1 stycznia więcej za paliwo. Kolejna opłata w cenie

retrofood

retrofood

2 godziny temu, zenek napisał:

A co nas obchodzi wrzawa w Niemczech?

Rozumiem, że z argumentów zostało ci jedynie szambo. Zanurzaj się więc.

Kierowcy najwyraźniej jawią się politykom jako dojne krowy – jeszcze przed końcem roku w Sejmie miała miejsce gorąca debata nt. opłaty jakościowej pobieranej przy przeglądach. Ustawa trafiła do zamrażarki, ale to nie oznacza, że nie zapłacimy więcej. Już w marcu 2018 zakończył się proces legislacyjny ustawy o biokomponentach i paliwach ciekłych, która pozwoliła na doliczenie 80 zł do każdego 1000 litrów benzyny i oleju napędowego.

To oznacza, że za każdy litr zapłacimy 8 groszy więcej. Projekt ustawy nie określał, kto zapłaci. Pojawiły się głosy, że państwowi giganci Orlen czy Lotos nie przerzucą dodatkowych kosztów na kierowców. Ale przecież nie tylko oni sprzedają w Polsce paliwo. Trudno sobie wyobrazić, że zagraniczne firmy będę dawały rządowi pieniądze za nic, więc zapewne to kierowcy będą musieli pogodzić się z kolejnym podatkiem w cenie paliwa – obok akcyzy i VAT-u.

Na co zostaną przeznaczone dodatkowe środki finansowe? Na walkę o czystsze powietrze, przynajmniej w teorii. Mają one trafić do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (85 proc.) oraz nowo powstałego tworu zwanego Funduszem Niskoemisyjnego Transportu (15 proc.), z którego mają być finansowane projekty związane z rozwojem elektromobilności i transportem opartym na paliwach alternatywnych.

 

Od 1 stycznia 2019 roku zapłacimy więc ok. 4 zł więcej za każde tankowanie pełnego baku. Warto też zwrócić uwagę, że przez podwyżki na stacjach droższy będzie transport, co z kolei wpłynie na ceny towarów spożywczych.

 

Od 1 stycznia więcej za paliwo. Kolejna opłata w cenie

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Obecnie, poszukując wydajnych rozwiązań energetycznych, wiele osób zwraca uwagę na panele słoneczne. W stolicy Małopolski, by dowiedzieć się więcej o korzyściach płynących z inwestycji w energię odnawialną, warto odwiedzić stronę [url=https://skomat.pl/fotowoltaika/]fotowoltaika Kraków[/url]. Instalacje te cieszą się rosnącym zainteresowaniem zarówno wśród właścicieli domów jednorodzinnych, jak i przedsiębiorstw. Decydując się na montaż, inwestorzy przyczyniają się do redukcji emisji dwutlenku węgla i uniezależniają się od rosnących cen prądu. Nowoczesne technologie pozwalają na efektywną produkcję energii elektrycznej, a fachowcy zapewniają profesjonalne doradztwo i realizację projektu, dostosowując system do indywidualnych potrzeb. Długoterminowe oszczędności i dotacje stanowią silną zachętę do podjęcia tego ekologicznego kroku.
    • Napiszę Ci tak. Też miałem problem w domu na wsi, chciałem powiesić szafkę w łazience, a tam mam drewniane ściany i otwór wyszedł mi pomiędzy belkami. W mchu i paprociach (takie uszczelnienie pomiędzy belkami). Oczywiście, wcześniej jest płyta g/k i na niej glazura. Pojechałem z problemem do "Mrówki" i tam  gosciu pokazał mi praktycznie zwyczajne kołki fi 10, dość krótkie, chyba 60 mm. I zaręczył, że szafka nie spadnie. Będzie się trzymać na glazurze przyklejonej do płyty g/k. No i się trzyma! Na razie trzy lata minęły.  Płyta g/k mocowana jest do ściany drewnianej na placki klejowe, z tym że w miejscu placków w drewno wbijane były gwoździe tak, aby klej ich się trzymał. 
    • Podkład ma 0.01m2K/W, a panel >=0.081m2K/W. W obu przypadkach producenci deklaruja mozliwosc ukladania na ogrzewanie podlogowe. Wiec jesli u innych to zdaje egzamin, to tu jest cos nie tak...
    • Tak tak, ja wiem że kołek przydałby się dłuższy, ale jaki konkretnie zastosować? Chodzi mi o produkt.
    • Czyli takie rozwiązanie ma sens?   Odnośnie "sprzeczności" - masy KMB z tego co czytałem są bez rozpuszczalników, nakładane na zimno i mają niską emisyjność, spajają zarówno papę jak i folię PE, są elasyczne.   Dlaczego klej montażowy? Ma jakieś przewagi?   Ponadto pytanie czy tą papę (która ma już swoje lata) po wyczyszczeniu jakoś zagruntować?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...