Skocz do zawartości

Opaska wokół domu a poziom gruntu


Macikaz

Recommended Posts

Dzień dobry,

Mam taki problem ze poziom gruntu jest dużo wyżej niż cokół,  i nie za bardzo wiem w jaki sposob wykończyć, czy wysypać kamieniem do poziomu ponizej cokołu, czy piaskiem albo gruntem rodzimym, a wykonczyc kamieniem? Cokół od spodu jest wykończony siatką, do połączenia ze styrodurem posmarowany Evomerem szybka powłoka.

Dziękuję za wszystkie sugestie

izolacja.jpg

Link do komentarza

Podstawowe pytanie - czy dom jest podpiwniczony, Jeśli nie to możliwe są dwa rozwiązania - wykorzystanie  kanały (jak na r4ysunku) jako odwodnienie (drenaż) z wypełnieniem np, kruszywem i zapewnieniem odpływu poza strefę domu. (pewnie potrzeba będzie studzienka i pompa). Druga możliwość  - utworzenie fosy( rowka)   w pewnej odległości od domu chroniącej  od napływu wody z otoczenia. Wierzchnia warstwa opaski - żwir bądź kostka.   i

Link do komentarza

Dom jest niepodpiwniczony. To czego sie obawiam to działanie wilgoci i wody na strefe okołocokołową i tynku i jaki będzie miało wpływ na tę strefę. bo po zasypaniu poziom gruntu byłby wyżej niż przeciągnięta izolacja pionowa powyżej poziomej.

Nie bardzo mam jak zrobić odprowadzenie wody poza strefę domu z takiej wanny jak również wykonanie fosy ze względu na zagospodarowanie.

Niestety warunki terenowe nie pozwalaja na niwelację ponizej poziomu cokołu. Więc mogę jedynie to zasypać kamieniem, piaskiem, gruntem rodzimym który jest gliniasty. Co byłoby najbardziej rozsądne?

 

Link do komentarza
18 minut temu, Macikaz napisał:

Nie bardzo mam jak zrobić odprowadzenie wody poza strefę domu z takiej wanny

wcześniej czy później okoliczności Cię zmuszą :bezradny:... Jak zasypiesz "wannę", to żadna izolacja dłużej nie wytrzyma naporu wody, ta sobie znajdzie drogę do murów i zawita do domku...

Ciekawy jestem, czy Ty kupiłeś ten dom czy budowałeś?

Nikt nie zwrócił uwagi, żeby poziom zero dać wyżej???

Link do komentarza

Niestety kupilem w takim stanie, zabudowa szeregowa wiec nie mam pola manewru, musialbym obnizyc grunt ze 40cm a wtedy cala moja czesc bylaby w niecce. Warunki glebowe wedlug projektu sa dobre, woda gruntowa na 2,5m a grunt przepuszczalny.

Zastanawiam sie tak jak wspomnialem, nad zasypaniem tego grubym kamieniem tak zeby od strony fundamentu byl przeplyw powietrza i woda wsiakala ponizej poziomu izolacji poziomej. Ale z drugiej strony bedzie tam splywala ta z gruntu powyzej? Moze najlepiej byloby zasypac to po prostu tym samym gruntem bo z piaskek takze bedzie sciagal wode? 

Izolacja jest lekka zrobiona na systemie Izohana plus xps bez folii kubelkowej.

Edytowano przez Macikaz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Wedlug opisu gleby w projekcie sa to piaski gliniaste. Sorry, wprowadzono mnie w błąd, czytam teraz że są to gleby słabo przepuszczalne.Nie wiem czy to dobrze czy teź źle dla mojej sytuacji?

Sasiedzi maja ten problem nie rozwiazany. Ocieplenie muru maja do poziomu izolacji poziomej i tak zasypana kamieniem opaake, ja przy powtornym robieniu hydroizolacji przeciagnalem ocieplenie ponizej poziomu chudziaka to tez cokol mi wyszedl tak nisko. Nie byl zamierzony wyaszedl z roznicy grubosci ocieplenia i xps. Poza tym poziom gruntu jest zroznicowany wokol budynku, ja mam delikatna skarpe od frontu oni zas plaski teren.

Edytowano przez Macikaz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 3 miesiące temu...

Witam, aby nie zakładać nowego tematu napisze tu, mam kilka pytań do wykończenia przy poziomie zero:

1. jak dalej poprawnie zrobić izolację pionową tzn czy malować jeszcze pustaki w pionie od XPS-a jeden lub dwa w górę dysperbitem ?

2. na jakiej wysokości obciąć folię kubełkową i wykończyć listwą czy tuż przy XPS czy dołożyć jeszcze np z 15 cm XPS i przykręcić ją wyżej nad gruntem ?

3. Ocieplenie będzie grube na 15 cm więc powstanie cokół i tu też pytanie na jakiej wysokości to robić? jak widać na zdjęciu XPS jest ucięty na poziomie zero ale czy już od tego miejsca dawać ocieplenie 15 cm? czy wyżej, dodam że będę dawał wewnątrz budynku 20 cm styropianu na podłogę dopiero potem ogrzewanie podłogowe z wylewka więc od poziomu zero będzie jeszcze jakieś 26 cm (czyli podłoga będzie sporo powyżej pierwszego pustaka).

4. poziom zero jak widać mam praktycznie 5-10 cm nad gruntem, do XPS powinno się przykręcić folie kubełkową zakończoną listwą systemową ale jak pisałem wcześniej mogę to trochę podnieść jeśli będzie potrzeba i tu mam także pytanie co do opaski wokół domu bo chce położyć kostkę na szerokość ok 40 cm na jakiej wysokości to robić? czy listwa systemowa może być zakryta czy musi wystawać ponad kostkę jak przykładowym zdjęciu nr 3? a może w ogóle nie dawać kostki ? tylko zasiana trawka i tyle ? a kostka była by jedynie przed wejściem do domu oraz na tarasie z tyłu domu.

 

Folie narazie przykręciłem do pustaka aby nie sypał się syf ze stawianych ścian oraz aby nie dostała się woda bo aktualnie sporo pada. Teren mam generalnie ze spadkiem, na 2 zdjęciu widać że jest nachylenie i stąd nadmiar gruntu będzie jeszcze przenoszony na przód budynku.

 

Buduję dom tzn robi mi to firma trochę jakby metodą gospodarczą do SOO i chciałbym dopilnować aby to było zrobione zgodnie ze sztuką. Firma kończy na pokryciu dachowym a ja będę chciał to jakoś sam dalej wykańczać i potrzebuję wskazówek aby zrobić to dobrze, wiedzę czerpię generalnie z Internetu ale pojęcie też tam mam, dużo majsterkuje i wykonuję rzeczy sam.

 

Z góry dziękuję za pomoc

1.jpeg

2.jpg

3.jpg

Edytowano przez adasiek231 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...