Skocz do zawartości

Malowanie podłogi drenianej na biało


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam,

Przedwojenne sosnowe deski, 8 lat temu bejcowane na biało, ciągle fajnie wyglądają, ale są nieco pożółkłe.
Chcę je przemalować na biało, ale tym razem chcę 100% krycia i zabezpieczyć przed żółknięciem.

Planuję użyć farby Teknofloor Aqua firmy Teknos, jeśli dostanę w PL.
Jakiego gruntu użyć tak, żeby zabezpieczyć dodatkowo przed żółknięciem?

Mam szlifierkę oscylacyjną, powierzchnia nie jest duża, więc powinnam dać radę. Czy muszę zdzierać bejcę do surowego drewna? Czy wytarczy porządnie oczyścić? Bejca trzyma się b. dobrze, nic nie odpryskuje itd.

Jakieś inne sugestie?

Z góry dziękuję!

Edytowano przez Orzechowka (zobacz historię edycji)
Napisano

Nie maluje się podłóg lakierobejcami, nie ten rodzaj farby, nie to zastosowanie. Jak nie wierzysz to poczytaj sobie kartę techniczną. 

Do pomalowania podłogi używa się specjalnych lakierów jednoskładnikowych albo dwu składnikowych.

Powinno zedrzeć się farbę do surowego drewna.

Napisano (edytowany)

Tak, wiem. Trochę niezrozumiale napisałam ;) Dlatego malować będę specjalną farbą do podłóg Teknos http://www.ac.teknos.pl/?pageid=H4135.

To, co jest teraz (jakaś bejca) trzyma się i wygląda bdb, nawet jeśli nie był to trafny wybór (ale prawie jestem pewna, że było dedykowane podłogom, o coś takiego https://www.tikkurila.pl/farby_dekoracyjne/produkty/tikkurila_parketti_assa_petsi). Przeszkadza mi jednak już żółcenie i widoczność słojów.

Czyli zdzierać do surowego drewna. :( Trudno, tak zrobię.

To jeszcze pytanie o jakiś produkt gruntujący pod ten Teknos. Najlepiej konkretna marka. Teknos ma jakiś grunt, ale zależałoby mi dodatkowo na czymś przeciwko żółceniu.. 

 

Edytowano przez Orzechowka (zobacz historię edycji)
Napisano

Wystarczy dobrze poczytać w linku w którym zapodałaś a tam między innymi pisze:

Cytat

STARE POSADZKI DREWNIANE:

Niezabezpieczone powierzchnie drewniane umyte i/lub zmatowione jeśli jest to wymagane , a następnie odpylone. Odpadające i słabo przyczepne powłoki starych farb powinny zostać usunięte mechanicznie. Wcześniej malowane powierzchnie należy umyć z zastosowaniem środka RENSA Paint Washing Liquid i spłukać dokładnie wodą. Zmatowić powierzchnie twarde i błyszczące. Odpylić.

I powiem Ci tak, lepiej stosuj się zaleceń producenta i stosuj środki takie jakie zaleca producent aby potem nie było, że coś nie wyszło. Podobno tak jak piszą nie potrzeba czyścić/zdzierać starej farby do surowego drewna.

  • 4 tygodnie temu...
  • 7 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...