Skocz do zawartości

wybór pokrycia dachu ok.260m2 - dachówka ceramiczna


Recommended Posts

witam,
nasi fachowcy uświadomili nas, że jeszcze przed zrobieniem więzby/wywiązki powinniśmy być zdecydowani na rodzaj pokrycia dachu/dachówki.
Argumentował to w ten sposób: że niektóre elementy więzby/wywiązki są odpowiednio rozmieszczane/rozsuwane, tak aby pasowały pod daną dachówkę. Chcemy robić heblowane końcówki w związku z tym niby pole manewru jest bardzo ograniczone-jak wybierzemy już jeden rodzaj dachówki to drugi nie będzie pasował pod to rozmieszczenie więzby/wywiązki - ok. ale teraz nie o tym. 

Byliśmy w hurtowni i po przejrzeniu wizualnym i cenowym oraz pod względem jakości/trwałości dostaliśmy następujące propozycje:
BRAAS RUBIN V13 czarna błyszcząca: CENA za 12,6 szt. = 43,47 netto
CREATON FUTURA czarna glazura: CENA za 10,8 szt.=43,09 netto
BOGENER INNOVO 10 ANTRACYTOWA GLAZURA: CENA za 10szt.= 35,30 netto

Propozycji było oczywiście więcej, ale sprzedawca najbardziej proponował te pod każdym względem:cena/jakość itp.
Które wybrać?Nasz typ to BRASS RUBIN V13 - nie jest to najdroższa ale też wcale tania opcja.
Chcemy mieć ładny dach w dobrym stosunku ceny do jakości- kieszeń wcale nas nie swędzi 


Jakie są wasze porady i opinie?Czy może zupełnie inaczej sądzicie i proponujecie, inny rodzaj?
Jakieś linki i fotki?
pozdrawiam

P.S.
-dach dwuspadowy
-2x jaskółki
-ok 260m2

Link do komentarza
26 minut temu, boombox20 napisał:

witam,
nasi fachowcy uświadomili nas, że jeszcze przed zrobieniem więzby/wywiązki powinniśmy być zdecydowani na rodzaj pokrycia dachu/dachówki.
Argumentował to w ten sposób: że niektóre elementy więzby/wywiązki są odpowiednio rozmieszczane/rozsuwane, tak aby pasowały pod daną dachówkę. Chcemy robić heblowane końcówki w związku z tym niby pole manewru jest bardzo ograniczone-jak wybierzemy już jeden rodzaj dachówki to drugi nie będzie pasował pod to rozmieszczenie więzby/wywiązki - ok. ale teraz nie o tym. 

 

Jest w tym trochę prawdy co twoi fachowcy mówią, bo ograniczysz w razie czego docinanie dachówek. Każda dachówka zakładkowa ma pewną tolerancje na krycie wzdłużne i poprzeczne (na zsuwie i rozsuwie jest określana jako średnia długość  pokrycia i średnia szerokość pokrycia)  i w większości dachówek są one porównywalne, więc jak zrobisz więźbę np do dachówki firmy A a kupisz podobną z firmy B to przy nabijaniu lat zgubisz różnicę ale musi to być poprzedzone pomiarem który da wynik aby dobrze wymierzyć rozstaw łat.

Zajrzyj jeszcze na dachówki Robena, cena do jakości jest dobra.

Link do komentarza
17 minut temu, boombox20 napisał:

a jakaś konkretna nazwa/model?byle była czarna, czarna błyszcząca.Ale jakość i opinie ?

To już musisz sam sobie wybrać jak Ci si e podoba, "Błyszcząca" to glazurowana. Ja ma n a swoim dachu ale i w mojej okolicy tez jest dużo, czy nawet bardzo dużo dachów pokryty dachówka tej firmy.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...