Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Impregnacja desek tarasowych z modrzewia europejskiego


Recommended Posts

Zakupiłem deski z modrzewia europejskiego.
Chcę je wyłożyć na balkonie. 
I teraz pytanie. Czy można to zaimpregnować samym olejem czy pierw np. sadolin slassic (który zabezpiecza przed pleśnią, wykwitami, chłonięciem wody) + później olej (olejowanie)?

 

Jakie środki polecacie które można bez problemu kupić w Bricomarché lub PSB Mrówka?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zanim położę deskę muszę zabezpieczyć beton balkonu przed wsiąkaniem wody, grzybem itd.
Przy ścianie są szpary - co w nie dać - jakiś silikon?
Później jak już uszczelnie szczeliny to pójdzie na to taśma uszczelniająca firmy sopro + zaprawa uszczelniająca - ale jaka?
Co na resztę powierzchni balkonu-jakaś folia w płynie? Wcześniej trzeba czymś gruntować?

 

Zdjęcia jak to teraz wygląda:

foto1.jpg

foto2.jpg

foto3.jpg

foto4.jpg

foto5.jpg

foto6.jpg

Edytowano przez jayp (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, joks napisał:

pomijając fakt że z tym betonem nie trzeba nic robić ......ale skoro się upierasz to zamazać wszystko dysperbitem na grubo , szczególnie na łączeniach ze ścianą i po kłopocie...

A może tak -> Szczeliny uzupełnić uszczelniaczem dekarskim.
Na powierzchnię betonową i na folię uszczelniającą dwuskładnikowa izolacja np Cemizol 2EP, albo Mapei Mapelastic

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczeliny są i będą bo to dylatacja. Nie kombinuj bo przekombinujesz z ta chemią, to nie jest podkład betonowy na gruncie abyś musiał dobrze go zaizolować. Chcesz to jak pisał joks, daj dysprerbit, pierwsza warstwę pomaluj pół na pół z wodą to taki grunt a potem z dwa, trzy razy samym dysperbitem. Deski chyba nie będziesz kład bezpośrednio na beton tylko jakieś legary dasz.

Co do impregnacji desek to sam wosk by wystarczył, ale jak chcesz go dodatkowo zaimpregnować to tylko impregnatami bezbarwnymi.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, mhtyl napisał:

Szczeliny są i będą bo to dylatacja. Nie kombinuj bo przekombinujesz z ta chemią, to nie jest podkład betonowy na gruncie abyś musiał dobrze go zaizolować. Chcesz to jak pisał joks, daj dysprerbit, pierwsza warstwę pomaluj pół na pół z wodą to taki grunt a potem z dwa, trzy razy samym dysperbitem. Deski chyba nie będziesz kład bezpośrednio na beton tylko jakieś legary dasz.

Co do impregnacji desek to sam wosk by wystarczył, ale jak chcesz go dodatkowo zaimpregnować to tylko impregnatami bezbarwnymi.

Czyli nie dawać nic w szczeliny? Bo ktoś na innym forum podpowiedział aby tam dać uszczelniacz dekarski.A na powierzchnię betonową i na folię uszczelniającą dwuskładnikowa izolacja np Cemizol 2EP, albo Mapei Mapelastic.


Czyli co - dysprerbit rozrobić pół na pół z wodą i użyć jakby gruntu. Potem na to sam dysprerbit i powinno być ok?
A ten dysprerbit to nie będzie zbyt szczelny? Beton też chyba musi trochę oddychać, co?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, jayp napisał:

Czyli nie dawać nic w szczeliny? Bo ktoś na innym forum podpowiedział aby tam dać uszczelniacz dekarski.A na powierzchnię betonową i na folię uszczelniającą dwuskładnikowa izolacja np Cemizol 2EP, albo Mapei Mapelastic.


Czyli co - dysprerbit rozrobić pół na pół z wodą i użyć jakby gruntu. Potem na to sam dysprerbit i powinno być ok?
A ten dysprerbit to nie będzie zbyt szczelny? Beton też chyba musi trochę oddychać, co?

Jeżeli już tak bardzo chcesz to możesz dać ten uszczelniacz, w końcu to nie jest dużo koszt ale ta izolacja o której piszesz to już znaczny wydatek i to na dodatek niepotrzebny.

Tak, najpierw pół na pół z woda a potem samą masą. Pytasz czy nie będzie zbyt szczelny, a izolacje jaką chciałeś zastosować to nie była by zbyt szczelna?:icon_biggrin: zadaniem izolacji jest własnie szczelność.

Deski w jaki sposób chcesz układać?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, mhtyl napisał:

Jeżeli już tak bardzo chcesz to możesz dać ten uszczelniacz, w końcu to nie jest dużo koszt ale ta izolacja o której piszesz to już znaczny wydatek i to na dodatek niepotrzebny.

Tak, najpierw pół na pół z woda a potem samą masą. Pytasz czy nie będzie zbyt szczelny, a izolacje jaką chciałeś zastosować to nie była by zbyt szczelna?:icon_biggrin: zadaniem izolacji jest własnie szczelność.

Deski w jaki sposób chcesz układać?

A środek nie powinien być paroprzepuszczalny?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, jayp napisał:

A środek nie powinien być paroprzepuszczalny?

Jaki środek?

Pytałem dwa razy jak masz zamiar układać te deski bo to jest ważniejsze od tej izolacji.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mhtyl napisał:

Jaki środek?

Pytałem dwa razy jak masz zamiar układać te deski bo to jest ważniejsze od tej izolacji.

Środek który proponujesz.

Deski będą układane tak jak na zdjęciu - czyli tak aby swobodnie woda grawitacyjnie spadała.

unnamed.png

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, jayp napisał:

Środek który proponujesz.

Deski będą układane tak jak na zdjęciu - czyli tak aby swobodnie woda grawitacyjnie spadała.

unnamed.png

Coś z drewnochronu albo lepiej z Sadolina.

Pytając o ułożenie desek nie miałem na myśli w jakim kierunku tylko 

Dnia 9.06.2017 o 22:27, mhtyl napisał:

Deski chyba nie będziesz kład bezpośrednio na beton tylko jakieś legary dasz.

Co do impregnacji desek to sam wosk by wystarczył, ale jak chcesz go dodatkowo zaimpregnować to tylko impregnatami bezbarwnymi.

i desek nie układa się na styk.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, mhtyl napisał:

Coś z drewnochronu albo lepiej z Sadolina.

Pytając o ułożenie desek nie miałem na myśli w jakim kierunku tylko 

i desek nie układa się na styk.

Nikt na styk ich nie będzie układał. Pomiędzy deskami będzie przerwa 0,5 cm. Tak samo od ściany 0,5 cm.

 

A czy ten dysperbit nie śmierdzi jak się nagrzeje przez promienie słoneczne? Nie chcę aby uwalniał zapach alla asfalt.
Taki będzie dobry:

https://budujmy.eu/pol_pl_Dysperbit-DN-Hydroizolacja-20-kg-385_1.jpg

 

Na łączeniach płyty balkonowej ze ścianą trzeba wykonać tzw. Fasetę czyli wypełnienie tego połączenia materiałem (np. CX-5 ceresitu)? Czy nie jest to konieczne? Bo teraz tam jest kąt 90 stopni.


Co myślisz o Cemizol 2EP?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, jedno ustaliliśmy, desek nie będziesz układał na tyk, a na czym je będziesz układał, do czego je będziesz przymocowywał?

Ten dysperbit może być, nie będzie śmierdział bo jest on na bazie wody. Możesz zrobić probe gdzieś na boku aby się przekonać że po wyschnięciu nie śmierdzi.

Nie znam wymienionej chemii, więc nie wypowiem się czy to może czy nie może być.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Ok, jedno ustaliliśmy, desek nie będziesz układał na tyk, a na czym je będziesz układał, do czego je będziesz przymocowywał?

Ten dysperbit może być, nie będzie śmierdział bo jest on na bazie wody. Możesz zrobić probe gdzieś na boku aby się przekonać że po wyschnięciu nie śmierdzi.

Nie znam wymienionej chemii, więc nie wypowiem się czy to może czy nie może być.

Pierw pójdą podkładki 8 mm firmy spax. Na to legary. Na legary pójdzie specjalna taśma izolująca firmy spax. Następnie deski przykręcone do legarów odpowiednimi wkrętami ze stali nierdzewnej.

Czy ten konkretny produkt będzie odpowiedni Dysperbit Dn http://www.izolex.pl/pl/dysperbit_dn.php
bo akurat jest u mnie bricomarche

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, jayp napisał:

Pierw pójdą podkładki 8 mm firmy spax. Na to legary. Na legary pójdzie specjalna taśma izolująca firmy spax. Następnie deski przykręcone do legarów odpowiednimi wkrętami ze stali nierdzewnej.

Czy ten konkretny produkt będzie odpowiedni Dysperbit Dn http://www.izolex.pl/pl/dysperbit_dn.php
bo akurat jest u mnie bricomarche

Własnie chodziło mi o te legary, czy będziesz je dawał czy nie. Takie zamocowanie jakie opisałeś spokojnie może być i nic nie trzeba robić z powierzchnia balkonu.

Tak, ten dysperbit może być, nic nie będzie Ci śmierdziało, tylko pamiętaj aby pierwsza warstwę pomalować pół na pół  rozrobioną  z wodą, to taki grunt a potem już dwie, trzy warstwy gotową masą. Tylko nie kupuj go w wiaderku 20 l bo byś cale osiedle nim wymalował:icon_biggrin:  Są w mniejszych, chyba najmniejsze to 5 l i takie wiadereczko spokojnie Ci starczy.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, mhtyl napisał:

Własnie chodziło mi o te legary, czy będziesz je dawał czy nie. Takie zamocowanie jakie opisałeś spokojnie może być i nic nie trzeba robić z powierzchnia balkonu.

Tak, ten dysperbit może być, nic nie będzie Ci śmierdziało, tylko pamiętaj aby pierwsza warstwę pomalować pół na pół  rozrobioną  z wodą, to taki grunt a potem już dwie, trzy warstwy gotową masą. Tylko nie kupuj go w wiaderku 20 l bo byś cale osiedle nim wymalował:icon_biggrin:  Są w mniejszych, chyba najmniejsze to 5 l i takie wiadereczko spokojnie Ci starczy.

Właśnie zadzwoniłem do producenta tego preparatu Dysperbit Dn i Pan z infolinii nie polecił mi stosować tego środka pod deski, legary, ogólnie na balkon. Powiedział, że lepszym środkiem będzie cemizol hsr. Chodzi szczególnie o odporność na uv i ewentualny zapach który jednak może się wydzielać przy wyższych temperaturach.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli o promienie uv to będzie przykryty deskami, jeżeli chodzi o zapach to jest to środek bezwonny na bazie wody, nie reaguje ze styropianem czyli nie zawiera żadnych substancji żrących, a czy faktycznie śmierdzi tak aby było czuć? wątpię ale i też nie powiem że nie. 

Ten Cemizol hsr być może jest dobry ale i cena tez jest wyższa od dysperbitu. Gdybyś miał np taras na gruncie z wylewka betonowa to izolacja była by jak najbardziej wskazana albo gdybyś chciał na tym balkonie położyć płytki to tez izolacja wskazana, ale Ty masz balkon w "powietrzu" więc nic nie będzie się działo.

Legary będą z pcv jak domniemywam, a mocować deski możesz za pomocą niewidocznych łączeń.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, mhtyl napisał:

Gdybyś miał np taras na gruncie z wylewka betonowa to izolacja była by jak najbardziej wskazana albo gdybyś chciał na tym balkonie położyć płytki to tez izolacja wskazana, ale Ty masz balkon w "powietrzu" więc nic nie będzie się działo.

To w końcu dać Dysperbit Dn czy nie... bo już się pogubiłem.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, jayp napisał:

To w końcu dać Dysperbit Dn czy nie... bo już się pogubiłem.

Wg mnie nie widzę powodu aby robić izolacje na balkonie. Z drugiej strony jak dasz dysperbit czy Cemizol hsr nie zaszkodzisz.  

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam,  kilka dni temu znalazłem ogłoszenie o sprzedaży 1,5hektratowej działki (powyżej 10 000m2) z mpzp.  Działka oznaczona jako R2 -> tereny rolne z dopuszczalną możliwością zabudowy zagrodowej.  Obok działki: prąd, woda, gaz, kanalizacja, dwóch sąsiadów z domami na R2   Jestem rolnikiem (studia podyplomowe). Chciałbym rozpocząć działalność (tzn. najpierw wybudować dom potem potrzebne obiekty) jako rolnik indywidulany, ale nie wiem od czego krok po kroku zacząć   Gdzieś "obiło mi się o oczy", że aby zacząć cokolwiek budować (najpierw zgoda KOWRu na zakup) działka musi być  powyżej średniej wielkości w gminie - ta wynosi prawie 3 hektary Nie chciałbym kupił działki którą musiałbym uprawiać bez możliwości zabudowy...    Czy jest to egzekwowane czy też 'do obejścia'. Do Urzędu Gminy mam prawie 150km, a nie chciałbym  tego rozstrzygać przez telefon z Panią z Gminy  a co najwyżej podjechać i rozpytać już konkretnie w realu.      dziękuje MIchał     
    • Chwila, moment. Z tego co piszesz wynika, że konstrukcja budynków jest wspólna. Znaczy ktoś kiedyś to spartolił i to jest zupełnie inna sytuacja, prawnie niedozwolona. A za naruszanie prawa przychodzi kiedyś beknąć, więc nie ma się czemu dziwić, że masz takie zastrzeżenia.  Normalnie każdy budynek winien być absolutnie samodzielną konstrukcją, w niczym nie może być zależny od drugiego. Chyba, że wyjątkowo uszczelnienie i połączenie połaci dachowej, ale to nie konstrukcja.
    • Właśnie sam to ćwiczę. Jeśli część sąsiada ma zostać, to konieczny będzie projekt wykonany przez konstruktora i wniosek złożony w Starostwie. W moim przypadku doszła jeszcze przebudowa pozostawianej części sąsiada polegająca na zmianie więźby dachowej i z tego powodu Starostwo zażądało adaptacji projektu przez architekta.   Pozwolenie dostałem po około 5 miesiącach (dwa razy uzupełniane dokumenty). Jeśli potrzebujesz więcej szczegółów, to pisz bezpośrednio. Chętnie pomogę (szczególnie w sprawie odpowiednich załaczników do wniosku).
    • Gość Zawiedziony
      Dom akustyczny okrutnie . Nie daje prywatności, wszystko słychać między pokojami mimo podwójnej wełny mineralnej w ścianach. Odradzam stanowczo.
    • Gość Zawiedziony
      Ja od pół roku mieszkam w nowym parterowym domu szkieletowym 100 m2. Dom powstał szybko w 4 miesiące i wprowadziliśmy się po następnych kilku. Jakie wrażenia ... ? Hmm jeśli miałbym wybór i aktualne doświadczenie i trochę więcej pieniędzy to nie wybrałbym to ponownie na pewno. Dom jest bardzo akustyczny. Wszystko słychać między pokojami. Nie ma żadnej przez to prywatności jakby mieszkać w jednym dużym pokoju przedzielonym ścianami. Z salonu słychać ciśnienie telewizora , który głośność ma ustawiony cicho , bo zaledwie 10 na 100. Dom jest ciepły to prawda 120 m3- 150 m3 gazu na mięs. czyli ok 250 zł. W lecie gorąco , bo widziałem u kolegi więc od razu 2 klimy założyliśmy. Nie wiedziałem , że będzie tak głośno , bo wtedy na pewno bym się nie zdecydował. Poddasza nie użytkuję , bo nie zrobione a wtedy od góry by pewnie jeszcze by było słychać. Dom myślę , że nie ma jakiś błędów w wykonaniu. Ma podwójne wełnę mineralną w ścianach. Budował to Gość , który kilkanaście szkieletówek postawił w Polscea , a fachu uczył się w Kanadzie i Holandii. Poprostu taka specyfika tych domów. Wię jeśli komuś zależy na ciszy, prywatności to na pewno nie pod adresem domu szkieletowego. Proszę więc dobrze się zastanowić, aby się nie rozczarować jak ja. Pozdrawiam i spełnienia marzeń o Swoim wymarzonym domu. Najlepiej uczyć się na czychś błędach.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...