Skocz do zawartości

POROTON-T 8 i POROTON-S 11


Recommended Posts

POROTON-T 8 i POROTON-S 11
Czy ktoś z Państwa spotkał się z takim materiałem ? Jestem ciekaw, czy w Polsce można to gdzieś kupić, ile ewentualnie kosztuje.
Mam zamiar w przyszłym roku rozpocząć budowę, teraz jestem na etapie projektu i zastanawiam się na takim rozwiazaniem.
Proszę o rady.
Link do komentarza
Jakto nikt nie wpadł!!! Od dawna (17 lat) piszę o bezsensowności ocieplania ścian na zewnątrz, o konieczności izolowania od środka czyli zamknięciu izolacji podłogi i ściany. Lecz dopiero teraz ceny energii i ograniczenia emisji CO2 oraz odejście od centralnych systemów ogrzewania zmusiły producentów materiałów budowlanych do dopasowania się do wymogów. Przyznam, że już T-8 nie spełnia najnowszych norm. 0.1W/m2xK Podobnie jest z YTONGIEM czy SILKĄ proszę porównać www.xella.pl a www.xella.de
czy www.isover.pl a www.isover.se
Link do komentarza
[quote name='T. Brzęczkowski' post='12248' date='Jun 20 2007, 08:26']
Możesz dać stary poroterm stelaż i 30 cm wełny od środka + folia i np fermacell. Pięknie się sprawdza i obniża koszty budowy, Bo w domach izolowanych nie stosuje się centralnych systemów ogrzewania.





Wiem, że jest pan zwolennikiem izolacji (i wykonawcą), ale pomijając ten fakt i nie biorąc go na chwilę pod uwagę, jakie jest Pana zdanie w tej konkretnej sprawie:T8 lub T9.[i]

Konstrukcja wydaje mi sie kompromisem pomiędZy ocieplaniem a izolacją. Co Pan myśli?
Link do komentarza
Dlaczego kompromis? To normalna izolacja od środka, pozwala zamknąć izolację ściany ze styropianem w podłodze. Szczerze, to izolacja termiczna z punktu widzenia fizyki (proszę nie mylić z "fizyką" budowli) nie toleruje kompromisów, średnich, itp. Termos to izolacja, a częściowy termos, jest poprostu nieskuteczny.
Jedyna moja uwaga dotyczy izolacyjności. Od kilkunastu lat obracam się w tym temacie i mogę zapewnić , że 0.1W/m2xK nie jest przesadą i, tak już podają dyrektywyUE np BBR 2006 Rt 2000.... W/w wyrób ma 0.18W/m2xK, więc jeszcze bym go doizolował, oczywiście nie zapominając o minimum 30cm styropianu w podłodze. Pamiętajmy na ile lat budujemy dom, oraz popatrzmy na ceny nośników energii, ich tendencje wzrostowe, oraz skąd są:
ceny z 1996 m3 gazu - 0.40zł litr oleju opałowego 0.60 zł kWh prędu 0.25 zł.
jeżeli tendencja się utrzyma a przyrost zapewnie będzie wyższy to za 10 lat ciężko będzie utrzymać domy zużywające powyżej 40kwh/m2 rocznie .
Link do komentarza
Są jeszcze inne rozwiązania, które mnie interesują, np. system Fortis JS łódzkiej firmy Sukiennik [www.sukiennik.pl], lub Leier. Co sądzicie o podobnych rozwiązaniach w keramzycie.
BRAMERA proszę o podesłanie na priv informacji o porotonie, które udało się znaleźć.
Link do komentarza
Cytat

Są jeszcze inne rozwiązania, które mnie interesują, np. system Fortis JS łódzkiej firmy Sukiennik [www.sukiennik.pl], lub Leier. Co sądzicie o podobnych rozwiązaniach w keramzycie.
BRAMERA proszę o podesłanie na priv informacji o porotonie, które udało się znaleźć.




Tu masz kolego stronke niemiecką z tą cegłą

http://www.schlagmann.de/kontakt/profi.html

ale na południu Polski mozna ją zamówić, cena będzie chyba niższa nawet. W tej chwili materiału na "surowy" w bród, i ceny nie ida w górę, szkoda, że nie chcą ruszyć w DÓŁ.

Ciężko będzie, oj ciężko, ale cóż...

Chyba lepiej ze zwykłego suporka albo maxa postawic i zainwestować w izolację fundamentu i grubsze ocieplenie dać + reku.
Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...
witam,
jesli niema pan zamiaru zadnych mebli ani karniszy do sciany przymocowywac to polecam panu t9. To jest bardzo dobra cegla poniewaz utrzymuje cieplo. T9 ma tez swoje wady: trzeba odpowiednich fachowcow ktorzy sie na tym znaja ( t9 niemozna uszkodzic- po uszkodzeniu wypada to wypelnienie ktore jest w cegle t9 i wtedy nieutrzymuje ona ciepla), po drugie jest t9 bardzo trudna w wykonaniu i nabyciu.
Lepiej jest kupic normalna cegle w ktora kazdy gwozdz wejdzie i nietrzeba sie obawiac ze mozna cegle uszkodzic. W przypadku normalnej cegly mozna tez kazdego muraza zamuwic. Normalna cegla nieutrzymuje tak dobrze ciepla jak t9 ale takze normalna cegla nieposiada chemii (t9 posiada chemiczne substancje).
Mam nadzieje ze moglem Panstwu pomoc
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień Dobry Mam działkę z domem ze starego budownictwa ogrodzoną prawie w całości prócz wjazdu, który należy do mnie. Ten fragment jest widoczny na mapie jednak nie jest ogrodzony dlatego, że 50 cm od granicy działki stoi dom sąsiada w którym umiejscowione są 2 okna wychodzące na moją działkę. Moje pytanie brzmi czy na swojej granicy mogę postawić płot - to jest 50 cm od domu sąsiada mimo tego, że ma okna ponieważ w tym momencie działka która należy do mnie nie jest w żaden sposób ogrodzona a zależałoby mi na tym aby ten metraż który dla mnie jest dosyć spory bo zmieszczą się tam spokojnie jedno za drugim 3 auta. Czy jest uzasadnienie prawne co do starych budownictw i grodzenia się płotem ? Zdecydowanie nie zależy mi na tym, żeby stawiać betonowy płot który zostawi im całkowicie okna tylko siatkę, która jedynie ma odgrodzić moją posesję od wsi gdzie każdy tak naprawdę na mój wyjazd może sobie wejść.
    • Ciągniemy w górę narożniki a razem z nimi ściany działowe, które będą przewiązywane razem z nośnymi. Zapraszam na krótką relację :)  
    • Ale to zależy, czy można taką operację BEZPIECZNIE wykonać... Zależy od budynku, w którym mieszka nasz pytacz... W jednorodzinnym - przy zachowaniu pewnych zabezpieczeń - można swobodnie, ale już w wielorodzinnym - nie za bardzo, bo to zależy od układu wentylacji...   Samym odkurzaczem - nierealne, ale z pomocą szczotki kominiarskiej i odciągania urobku pracy kominiarza przemysłowym odkurzaczem - już tak...   I dlatego zapytowywuję  
    • W przestrzeń nad dachem, a potem to jak przyroda da.     Wyssać się nie da z odległości większej niż 20 - 30 cm. Czyli najpierw należałoby skonstruować odpowiednią ssawkę wciąganą do kanału  wentylacyjnego i przeciąganą aż na dach. Nierealne.   Natomiast ozonowanie kanału wentylacyjnego jak najbardziej, to przecież oczywistość. 
    • Niestety były potrzebne pewne modyfikacje. Nie ze względu na wiatr ale na deszcze. Przy takiej powierzchni żagla nie pomoże super naciąg. Woda zbierała się w jednej częścią i stworzyła takie jajo pełne deszczu. Przez to sam materiał trochę się naciągnął i trzeba było dorobić jakąś podkonstrukcje   Teraz zwiększył się kąt a całość została podzielona na dwie czesci. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...