Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Weststarr

Nowy Domek

Recommended Posts

Witam, jestem nowy na forum wiec jesli zly dzial to prosze o stosowna informacje to temat przreniose.

Ale do sedna, otoz zastanawiam sie nad budowa domu okolo 140m2 uzytkowej, dom mial by byc z uzytkowym poddaszem bez piwnicy (czyli okolo 70m2 na parter i 70 na poddasze) posiadam dzialke (z wyliczen komputera w geodezji wyszlo ze dzialka ma okolo 17a, geodeta ma przyjsc i wymierzyc dokladnie na dniach) chcial bym bydowac gospodarczo, i bardzo by mi zalezalo na ogrzewaniu podlogowym, czy na takiej dzialce ma sens taki dom ? czy dzialka jest za duza/ a moze za mala?, i jaki mniej wiecej oczywscie (wiem ze takie wrozenie z fusow na forum to nigdy nic dobrego) zaplacil bym za dom gotowy do wprowadzenia sie czyli wykonczony pod kluczyk? mieszkam okolo 30km od Krakowa na poludnie. Za wszelkie wskazowki i rady bede bardzo wdzieczny 

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale ty chcesz całą działkę podgrzewać podłogowo, ze zadajesz takie pytania? :D

Weź może przeredaguj swojego chaotycznego posta, bo w zasadzie nie wiadomo czego się obawiasz i jak brzmi pytanie.

 

- Dom 140 m2 to normalna powierzchnia, taka średnia współcześnie budowanych domów w Polsce (120-160 m2)

- ogrzewanie podłogowe czy kaloryferami to tylko kwestia estetyki. Obydwa sposoby ogrzeją ci dom bez problemów. 

- 17 ar to 1700 m2 . Jak na działkę w mieście, sporo; jak na wsi to też jest to średnia powierzchnia. Ani specjalnie mało, ani porażająco dużo. 

 

Koszt budowy obecnie, systemem zleconym (czyli ekipami, a nie własnoręcznie) to ok. 2,5-3,5 tyś/m2 pow. całkowitej budynku do stanu deweloperskiego (czyli z tynkami, wylewkami, podprowadzeniem instalacji w docelowe miejsca). Oczywiście da się taniej. Ale to już wymaga zaangażowania właściciela (np. samodzielne wyszukiwanie i zamawianie tanich materiałów budowlanych, wykonywania części prac samodzielnie).  Oczywiście na koszt budowy duży wpływ ma stopień skomplikowania bryły domu. Każdy element typu kolumna, balkon, ryzalit, lukarna generuje dodatkowe koszty. 

Pod klucz ci nikt nie powie, bo inaczej kosztować będzie wykończenie tanim gresem i panelami a inaczej naturalnym kamieniem i parkietem z pełnej deski. 

 

Natomiast w przypadku takiej wielkości działki szukałabym projektu domu parterowego.  Na całości podłogówka. Ogrzewanie bezobsługowe (gaz lub PC)

Schody to ZŁO. (Czasem zło konieczne, czasem spowodowane brakiem wyobraźni)

 

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I co udało Ci się wybudować ten dom? Pytam, bo również zastanawiamy się nad budową domu o podobnej powierzchni? Prosta bryła, 3-4 sypialnie, kuchnia itd. Zastanawiamy się tylko czy robić poddasze, czy typowa parterówka. Gdybyście mieli wybór, to co byście wybrali?

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, elpatron napisał:

I Zastanawiamy się tylko czy robić poddasze, czy typowa parterówka. Gdybyście mieli wybór, to co byście wybrali?

Zależy jak kto szykuje się do wojny. Z poddasza łatwiej prowadzi się ostrzał, ale i łatwiej namierzyć snajpera. Jeśli natomiast nie ma się planów wojennych, to lepsza jest parterówka.

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość Marcin
      ps. jedynym rozwiazaniem jest dobry sterownik. lecz co gdy i on zawiedzie lub(i) zresetują mu sie ustawienia ?
    • Gość Marcin
      Witam. Zastanawia mnie schemat CWU. Co gdy, nie upuszczana jest ciepla woda uzytkowa, a wlaczy sie pompa cyrkulacyjna... ? termostatyczny zawor mieszajacy moze ja zablokowac (oraz caly obieg)... i co wtedy ?
    • Jeszcze jest opcja cieku wodnego ze ściętym stożkiem z gliny  (czytaj przepiaszczenie warstwy gliny na wzniosie ) gdzie żaden dren nie zadziała  bo nie będzie miał co odprowadzić . Tu wróżenie ani chybanie  nie wiele wskóra . Albo znasz najczęstsze przyczyny i robisz z zapasem albo się nie zabierasz .    Za aronię to mogę podziękować  za ironię  niekoniecznie .
    • Gość Szkieletor
      Mialem w swoim zyciu 2 domy, 1. Szkielet 2. Murowany, porotherm Uwazam ze aby zarzucic cos szkieletom trzeba miec porownanie, ja mam. 1. Akustyka, to byl jeden z argumentow dla ktorych chcielismy przeprowadzic sie do domu murowanego. I wiecie co, zawiedlismy sie niemilosiernie. Strop zelbet, sciany porotherm, tynki gipsowe.. i slychac wszystko wszedzie. Pozniej zabralismy sie za poddasze, postawilem na technologie lekka. Prosta konstrukcja, profile, GK, welna. Zainwestowalem w lepsza welne akustyczna, GK tak samo. Profile podklejone guma aby ograniczy wibracje i co.. na gorze miedzy pokojami nic nie słychać a na dole wszystko. 2. Akumulacyjnosc cieplna. Kolejny powod dla ktorego uciekalismy z kanadyjczyka. Jakie bylo nasze zdziwienie jak po 3 dniach upalow nasze sciany nagrzaly sie i zaczely oddawac zakumulowane cieplo w nocy, tragedia. Pierwsze dwa dni upalow ok, pozniej dramat. To co wydawalo sie wada kanadyjczyka okazalo sie jego wielka zaleta w lato. W nocy wystarczy przewietrzyc i temperatura budynku obniza sie o kilka stopni momentalnie, w murowanym trwa to zdecydowanie dluzej. W zime rowniez ciezki murowany budynek jest zdecydowanie gorszy, niby trzyma cieplo, tylko pytanie po co? Czy nie lepiej szybko nagrzewac i w miare potrzeb szybko ochlodzic / przewietrzyc? W tych czasach i przy technologiach ktore same inteligentnie utrzymaja odpowiednia temperature w domu uwazam ze akumulacyjnosc cieplna budynku murowanego jest jego wada a nie zaleta. I to co uwazam za najwazniejsze i nie zrozumie tego nikt kto nie ma porownania. W domu szkieletowym (dobrze zbudowanym, bez tych wszystkich folii tylko z dobra wentylacja przegrody) oddycha sie zupelnie inaczej, duzo lepiej. Wracam do szkieletu jak tylko sprzedam murowany. PS sprzdaz pierwszego domu trwala tydzien. Wszystko zależy jak ma sie zbudowany dom. Niestety na rynku jest pelno badziewia stawianego w latach 90 poczatku 2000 ktore ni jak ma sie do porzadnego budownictwa drewnianego.
    • Napisałem chyba - to się nazywa przypuszczenie.  A za szacun dziękuję. A dlaczego tak przypuściłem? No bo z obu stron schodów (również ściany wewnętrznej schodów) widać ślady naciekow - czyli raczej z dołu ta wilgoś szła, a nie tylko z boku. Sharki22 napisał: No to jesli się woda pojawia po długich deszczach, to znaczy że to woda opadowa pojawia sie pod piwnicą. Podobno są dreny - powinny odprowadzić wodę - skoro się pojawia - no to znaczy że albo są źle założone, albo woda podchodzi z tej strony, gdzie ich nie ma, czyli od sąsiedniego budynku. Jeszcze dodam jedną możliwosć - też chyba  - być może po długich deszczach podnosi się poziom wody gruntowej wokoł piwnicy. No bo albo to jest woda opadowa bezpośrednia z opadów, albo zmieniająca okresowo (po deszczach ) poziom wody gruntowej.   Jak widać - nic tu z kryształowej kuli - tylko przypuszczenia z tego, co podał Sharki22.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...