Skocz do zawartości

balkon - jak wykończyć


Recommended Posts

Napisano
Proszę o podanie dobrych rozwiązań przy okazji wykończenia małych balkonów - jakie balustrady lepsze (drewno, metal), czy robić nadbudowę przed deszczem, jak rozwiązać odpływ wody (ma spływać w zwykły sposób?).
Gość Redakcja__
Napisano
Wybór materiału na balustradę okalającą balkon to głównie kwestia gustu i dostosowania do architektury budynku. Natomiast niezależnie od tego czy balustrada będzie drewniana czy metalowa, musi być odpowiednio zakotwiona w ścianie i podłodze. Najlepiej, jeśli przy wykonywaniu konstrukcji zostały osadzone metalowe wsporniki do których można będzie przykręcić lub przyspawać elementy nośne barierki. Jeśli tych wsporników nie ma, to trzeba zabetonować odpowiednie kotwy używając do tego celu specjalnego cementu montażowego. Balkon nie wymaga zadaszenia a spływ wody następuje samoczynnie, gdyż podłoga powinna być ułożona ze spadkiem ok. 1,5 %. Na krawędziach balkonu trzeba zamontować fartuchy z blachy zabezpieczające przed wnikaniem spływającej wody pod spód podłogi.
  • 3 lata temu...
Napisano
Ostatnio są modne balustrady które mi osobiście się nie podobają. Jest to taka luźna kratka z rur, która wymaga dodatkowej siatki zabezpieczającej u dołu balustrady. Balkon wygląda nowocześnie i lekko - widziany z dołu. Ja stojąc na takim balkonie mam wrażenie że zaraz spadnę. Dlatego wolę konstrukcje balustrad z płyty i nieprzezroczyste.
  • 1 rok temu...
Napisano
  Cytat

Ostatnio są modne balustrady które mi osobiście się nie podobają. Jest to taka luźna kratka z rur, która wymaga dodatkowej siatki zabezpieczającej u dołu balustrady. Balkon wygląda nowocześnie i lekko - widziany z dołu. Ja stojąc na takim balkonie mam wrażenie że zaraz spadnę. Dlatego wolę konstrukcje balustrad z płyty i nieprzezroczyste.

Rozwiń  

Jak to wygląda? Poproszę o obrazek, bo mam za ciasną wyobraźnię icon_smile.gif
  • 7 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...