Skocz do zawartości

Usuwanie listew tynkarskich


Recommended Posts

Na różnych forach są różne opinie na ten temat ale interesuje mnie opinia kogoś kto miał jakieś problemy po nie wyjęciu listew tynkarskich. U mnie w domu tata właśnie tynkuje mój pokój i nie zamierza ich wyjmować a ja nie chcę mieć za jakiś czas problemu z ponownym remontem

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

 

 

Link do komentarza

Będzie to tynk gipsowy. Plan był taki żeby malować po otynkowaniu ale jednak zdecydowałem się wyrwać te prowadnice i trochę nie ciekawie teraz te miejsca teraz wyglądają. Przypuszczam, że jakaś gładź w tych miejscach będzie potrzebna bo będzie widać pod farbą miejsca gdzie te listwy były. Jakieś sugestie jak to fachowo rozwiązać?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
21 minut temu, karpies9 napisał:

Będzie to tynk gipsowy. Plan był taki żeby malować po otynkowaniu ale jednak zdecydowałem się wyrwać te prowadnice i trochę nie ciekawie teraz te miejsca teraz wyglądają


 

Czyli będzie czy jest już położony tynk gipsowy?

Zostawienie listw w tynku gipsowym to strzał w kolano, dobrze że zostały wyciągnięte a niedobrze że zostały one wyciągnięte za późno. Gdyby były wyciągnięte jak jeszcze tynk dobrze nie związał to wyszły by one jak z masełka a miejsca po listwach  zatrzeć tynkiem i śladu by nie było. Teraz to wyjdzie kiszka i jeżeli chcesz całość zamaskować to jedynie po całości gładź musiałbyś położyć bo kładzenie miejscowe gładzi zrobi więcej szkody niż pożytku, bo po malowaniu będzie się odznaczać gdzie jest tynk a gdzie gładź.

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Szanowni Państwo,

w przypadku tynków gipsowych listwy należy wyciągnąć – trzeba to zrobić delikatnie, w momencie, gdy tynki już delikatnie przysychają. Wówczas, w miejsce listew można nałożyć tynk oraz go zatrzeć. Jeśli listwy zostały wyciągnięte i widać różnicę w strukturze, polecam przeszlifować powierzchnię, odpylić ją i zagruntować oraz nałożyć gładź szpachlową ACRYL-PUTZ® ST10 START. Po wyschnięciu gładź trzeba przeszlifować, dokładnie odpylić i pokryć jeszcze cienką warstwą gruntu.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myślę, że warto przyjrzeć się podobnym produktom w sklepie globy platform . Zawsze istnieją produkty wysokiej jakości przeznaczone do różnych celów. Jestem bardzo zadowolony z usługi. Świetny sklep internetowy! Wszystko jest szybkie, wygodne i wysokiej jakości. Zamówię więcej produktów, których potrzebuję.
    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...