Skocz do zawartości

odnowienie hydroizolacj


wronx

Recommended Posts

Witam.

Chciałbym odnowić hydroizolacje i zrobić ocieplenie. Dom z 1979 roku. Połówka bliźniaka. Parterowy, podpiwniczony. Góra z pustaków. Dół chyba z cegieł, ale nie jestem pewny. Piwnica sucha, ogrzewana, brak jakichkolwiek oznak pleśni, zawilgoceni.

1) Od czego zacząć ?

2) Jak powinny być zrobione poszczególne warstwy ?

3) Drenaż ?

4) Koszty ?

 

 

WP_20170423_16_17_02_Pro.jpg

WP_20170423_16_22_18_Pro.jpg

WP_20170423_16_22_40_Pro.jpg

Edytowano przez wronx (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Dzień dobry,

Na podstawie zdjęć  oraz Pana opisu,  można wywnioskować, iż ma Pan skuteczną hydroizolację. Skoro w piwnicy jest sucho, izolacja spełnia swoją funkcję prawidłowo. Zawilgocenie i odpryski tynku na cokole budynku  jest  spowodowane brakiem wyciagnięcia izolacji pionowej na odpowiednią wysokość oraz tym iż przy opasce betonowej strefa rozbryzgowa jest wyższa , a destrukcyjne działanie wilgoci -większe. Przy opasce betonowej jak na zdj., strefa rozbryzgowa wynosi  min. 50 cm.

W pierwszej kolejności powinien Pan usunąć  istniejącą opaskę. Jeżeli w Pana planach jest ocieplenie ściany fundamentowe, należy odkopać fundamenty. Jeżeli natomiast chce Pan ocieplić budynek od strefy cokołowej, odkopanie do poziomu posadowienia nie będzie konieczne.

Ważne jest zorientowanie się, jaki rodzaj hydroizolacji został zastosowana na Pana obiekcie.  Dlatego należy wykonać odkrywkę  by sprawdzić z jakiego materiału wykonano hydroizoalcję i w jakim jest ona  stanie. Jeżeli jest to izolacja bitumiczna, należy sprawdzić czy jest to materiał rozpuszczalnikowy czy wodny. Ma to znaczenie, ponieważ rozpuszczalniki działają zanikająco na płyty ocieplające. Jeśli izolacja wodochronna jest prawidłowo wykonana i nieuszkodzona, aby móc bezpiecznie przykleić płyty ocieplające należy zastosować warstwę separacyjną z produktu IZOHAN ekolep ( patrz Kt wyrobu)

Jeżeli izolacja była wykonana z materiałów wodorozcieńczalnych, można kleić płyty bezpośrednio do izolacji stosując kleje do tego przeznaczone np.  IZOAHN WK, WK PLUS lub IZOAHN STYROPUK FUNDAMENT. Do termoizolacji fundamentów zaleca się stosować twarde płyty ocieplające , minimum EPS 150, lub płyty typy XPS.

Strefę cokołową najkorzystniej jest zaizolować produktami mineralnymi np.  IZOHAN EKO 2K. Są to wyroby o małym oporze dyfuzyjnym, co pozwoli na odparowanie wody przy ewentualnym zawilgoceniu przegród budowlanych. Możliwe jest także skorzystanie z materiałów bitumicznych wodnych np. IZOHAN WM 2k. Ważne jest połączenie nowej izolacji ze starą. Zakład powinien wynosić minimum 10 cm. Produkty mineralne nie mają przyczepności do bitumicznych, dlatego ważne jest, by zachować odpowiednią kolejność wykonywania warstw izolacji (patrz rysunek).

 

Nową opaskę wykonać  jako żwirową. Jej szerokość wynosi min. 30 cm (zalecane 50 cm). Wtedy izolacja pionowa powinna być wyciągnięta ponad nią na min. 30 cm. Płyty ocieplenia na poziomie cokołu można przykleić pianką poliuretanową IZOHAN STYROPUK ELEWACJA.

noo.pdf

Link do komentarza

Witam.

Na wstępie dziękuje za odpowiedź. Czy jak zrobię odkrywkę i zdjęcia, będzie pan w stanie rozpoznać jakiego rodzaju jest hydroizolacja ? W miejscu gdzie najbardziej widać zawilgocenia - powstały one dlatego że rynny są dziurawe, woda kapiąc na płyty dokoła budynku rozbryzguje się na ściany. Dodatkowo chciałem zrobić drenaż, z tego co się zorientowałem 1,5m - 2m od fundamentów oraz instalacje od burzową, gdzie woda z opadów zostałaby odprowadzona do rowu melioracyjnego który jest za działką.

Link do komentarza
  • 3 lata temu...

Ja miałem gorzej bo odrestaurowywałem stary budynek, gdzie izolacja pozioma już wzięła w łeb. Znalazłem technologię która jak dla mnie jest najbardziej pewna- wykonuje ją firma z Polski. Podcięli mi cały budynek i włożyli płytę z tworzywa i kliny. Od tamtej pory ŻADNEGO problemu. Polecam gdyby ktoś szukał rozwiązania problemu. Metoda podcinania- jakby ktoś szukał. Bodaj z Poznania są ale działają w całej Polsce

Link do komentarza
6 godzin temu, Symetria napisał:

Ja miałem gorzej bo odrestaurowywałem stary budynek, gdzie izolacja pozioma już wzięła w łeb. Znalazłem technologię która jak dla mnie jest najbardziej pewna- wykonuje ją firma z Polski. Podcięli mi cały budynek i włożyli płytę z tworzywa i kliny.

To opisz jaki był zakres prac , jakie ściany zostały podcięte i jakie efekty

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...