Skocz do zawartości

Historia edycji

zenek

zenek

52 minuty temu, Razmes napisał:

Synu kurzu i wiatru... Jeżeli jętkowy (krokwiowo-jętkowy) to nie wiązar. Aru zrobił zrzut ekranu, tudzież wgrał obraz z Google z programu do projektowania/obliczania wiązarów. Co Ty tak z tym jętkowym teraz, skoro odnosisz się do schematu od Aru?

przecztaj jego post - to aru upiera sie że jest to dach jętkowy i że to najlepsza opcja

16 godzin temu, aru napisał:

płatwiowo-kleszczowy czy też płatwiowo-jętkowy potrzebuje słupów (lub innej konstrukcji do podparcia) -dla mnie nie do przyjęcia

tym bardziej odpada ten Twój mansardowy, w tym polski....

a już z tą kombinacją belek i wieńców żelbetowych + płatwie i krokwie to już pojechałeś

to masz mansardę:

strop-drewniany-poddasze-mansardowe.jpg.605a4476615410badfc6156914784193.jpg

mansarda.jpeg.1261c37b03c9603195a4666d5e42bbd3.jpeg

A tu kombinację żelbetu i konstr. drewn. dachu:

1.jpeg.ae515199020e11cfa6bffd35b842e4ff.jpeg2.jpg.ece9a131ff96546ed23bfa6e87895b97.jpg

58f152fbb10c9_resize708-708-1.jpeg.17117bb00403c9909b0d62710416594e.jpeg

Masz tu kombinację żelbetu i drewna wg mnie bardzo udaną.

Na koniec super-konstrukcja - ale to żelbet z drewnem kejonym:dr1.jpg.78abd30ab81ee90c62843368514bff21.jpg

 

zenek

zenek

39 minut temu, Razmes napisał:

Synu kurzu i wiatru... Jeżeli jętkowy (krokwiowo-jętkowy) to nie wiązar. Aru zrobił zrzut ekranu, tudzież wgrał obraz z Google z programu do projektowania/obliczania wiązarów. Co Ty tak z tym jętkowym teraz, skoro odnosisz się do schematu od Aru?

przecztaj jego post - to aru upiera sie że jest to dach jętkowy i że to najlepsza opcja

15 godzin temu, aru napisał:

płatwiowo-kleszczowy czy też płatwiowo-jętkowy potrzebuje słupów (lub innej konstrukcji do podparcia) -dla mnie nie do przyjęcia

tym bardziej odpada ten Twój mansardowy, w tym polski....

a już z tą kombinacją belek i wieńców żelbetowych + płatwie i krokwie to już pojechałeś

to masz mansardę:

strop-drewniany-poddasze-mansardowe.jpg.605a4476615410badfc6156914784193.jpg

mansarda.jpeg.1261c37b03c9603195a4666d5e42bbd3.jpeg

A tu kombinację żelbetu i konstr. drewn. dachu:

1.jpeg.ae515199020e11cfa6bffd35b842e4ff.jpeg2.jpg.ece9a131ff96546ed23bfa6e87895b97.jpg

58f152fbb10c9_resize708-708-1.jpeg.17117bb00403c9909b0d62710416594e.jpeg58f152fbb10c9_resize708-708-1.jpeg.17117bb00403c9909b0d62710416594e.jpeg

Masz tu kombinację żelbetu i drewna wg mnie bardzo udaną.

Na koniec super-konstrukcja - ale to żelbet z drewnem kejonym:dr1.jpg.78abd30ab81ee90c62843368514bff21.jpg

 

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...