Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam, 

zamierzam samodzielnie wyremontować salon w kawalerce. Na jednej ze ścian położone jest ocieplenie, które zamierzam zdjąć. Powstanie wtedy jednak szpara między sufitem podwieszanym a ścianą (chyba tynkowo-wapienna) na szerokość od około 2cm w górę.

Na innych ścianach ocieplenie zostało zdjęte już jakiś czas temu (tam szpara jest na max 1cm) i położone zostały listwy przysufitowe. Chcę z nich zrezygnować, ponieważ dodatkowo podkreślają falistość sufitu :-) Na ścianie, na której aktualnie znajduje się ocieplenie, dodatkowo przy łączeniu z sufitem na całej długości znajduje się rura grzejna (w odległości od 1cm do ok. 5cm). 

Czy jest jakiś sposób na zamaskowanie takiej szpary bez konieczności użycia listew oraz zabudowy? Będę wdzięczna za wszystkie dobre rady.

Edytowano przez themotka (zobacz historię edycji)
Gość stach
Napisano

A kto i po co, właściwie dlaczego ocieplał tę ścianę?

Zdejmiesz to ocieplenie, a po najbliższej zimie będziesz zastanawiać się, jak ocieplić ścianę, bo np. para wodna się na niej kondensuje...

Napisano

Ocieplali poprzedni właściciele mieszkania. Dodatkowo na to położone były tapety, ale to wszystko zanim spółdzielnia ociepliła budynek.

Jaka jest szansa, że po zdjęciu ocieplenia para wodna będzie się tam kondensować? Na pozostałych ścianach nie zauważyłam nic takiego.

Gość stach
Napisano

Jeśli faktycznie budynek jest ocieplony, to może będzie dobrze...

Sufit - jak piszesz - jest podwieszany... Na jakiej konstrukcji i jaka jest odległość płyty gipsowo-kartonowej od właściwego sufitu/stropu?

A jak wygląda/wyglądało to ocieplenie - jaka grubość, co ocieplało, jak będzie wyglądać ściana po zdjęciu ocieplenia?

Napisano

Ja bym wypełnił te szpary pianką montażową , po zastygnięciu pianki nadmiar odciąć , na to szpachla z siatką zbrojącą do regipsów , przy samych rurach sylikon akrylowy . Chyba najprościej i najszybciej....

Napisano

@stach, właściwy sufit znajduje się około 5cm wyżej od sufitu podwieszanego. Ocieplenie grube na około 2-3cm, nie wiem, w jakim celu zostało tam zamontowane, ale sądząc po całej wnęce, gdzie znajdują się rury, komuś się po prostu nie chciało wyrownywać ścian.

@joks, brzmi to bardzo dobrze. Powiedz jeszcze, czy odcinać piankę montażową? Nożyk do tapet da radę?

Dzięki wielkie za pomoc!

Gość stach
Napisano
7 godzin temu, themotka napisał:

komuś się po prostu nie chciało wyrównywać ścian.

To teraz ta robota Cię nie ominie, jeśli chcesz porządnie ten salon wyporządzić...

Jak zdejmiesz ocieplenie, to ta rura idąca pod sufitem będzie nie 1do 5 cm od ściany, a 3-4cm do 7-8 cm...

Obudowałbym ją również - niepotrzebne są jakieś specjalne konstrukcje...

Mam taki pomysł:

SUFIT.jpg.ecd3edade7b38a466d48d3a9639b6a4e.jpg

Wymiary do ustalenia, również jak i  szczegóły konstrukcyjne - przy okazji załatwisz dodatkowe oświetlenie :icon_biggrin:

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Szanowni Państwo,

w tym przypadku wykorzystanie płyt gipsowo-kartonowych do obudowania rury jest prostym i skutecznym rozwiązaniem. Obudowanie tego typu rurek lekką konstrukcją dobrze sprawdza się w praktyce. Do beztaśmowego spoinowania płyt można wykorzystać masę szpachlową ACRYL-PUTZ® MS 30. Korzyścią z jej zastosowania będzie szybsze wykonanie remontu.

Pozdrawiam serdecznie
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To prawda, ale od strony ściany ma prosty kanał, a tam jest jeszcze gorzej, nie widać przesyłu. Z tego zdjęcia widać, że strefa brzegowa u pana nie istnieje. Tam, gdzie powinna być wyższa temperatura podłogi, jest na odwrót.   Może trzeba było zrobić to tak. Pominąć suchy jastrych. Sander Alu Standard EPS 300        
    • Ja bym to dopianował i pokrył gumą w płynie.
    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...