Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Należy najpierw znaleźć powód tego, że grzejniki są „niewydolne”. Może się okazać, że powód leży po stronie innej niż sam grzejnik i jego wymiana nie przyniesie oczekiwanego skutku. 

Jeśli przyczyną okaże się sam grzejnik – inne zostaną wyeliminowane - to najlepiej zacząć od czynności jak najmniej inwazyjnych,  gdyż podjęte działania mogą nie przynieść oczekiwanego efektu. Dlatego zamiast wymiany grzejników w pierwszej kolejności warto np. spróbować wypłukać grzejniki. Użyte w pytaniu określenie „stare” sugeruje, że instalacja jest wykonana z materiałów tradycyjnych - żeliwo, stal. Możliwe, że spadek mocy wynika z niewystarczającego przepływu przez grzejnik. Przyczyną tego może być osad zebrany w dolnej części grzejnika. Po wypłukaniu grzejników przez instalatora może się okazać, że uzyskają one wymaganą moc. Funkcjonalnie grzejniki aluminiowe i stalowe można traktować prawie jako równoważne.

Jeśli wymiana grzejnika okaże się konieczna, to do wymiany w instalacji w układzie tradycyjnym (podłączenia boczne od pionów) z grzejników panelowych nadają się te z podłączeniami bocznymi np. typu Compact. Do wymiany za grzejniki żeliwne o wysokości 600 mm dedykowane są specjalnie grzejniki o takim samym rozstawie podłączeń czyli grzejniki wysokości  h=550 mm np. C22-550-… lub C33-550-…

Jeśli zależy na efekcie wizualnym można zdecydować na grzejniki z płaskim frontem dekoracyjnym np. Plan Compact FC22-550-… lub FC33-550-…

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli kogoś bardzo interesuje biznes to na pewno warto wejść na stronę https://ulozonybiznes.pl/ . Ja wszedłem i dużo się dowiedziałem.
    • O dzięki za tak ważne szczegóły wraz z potrzebnymi materiałami. Okno jeszcze tak dodam, że wymiarowo jest za małe, więc otwór ma okolo 1cm szerokości i głębokości 0,5-1cm około w tej chwili i trzy takie miejsca gdzie 1,5 jest. Czyli pianoklej i na koniec fugowanie silikonem w ciągu dalszym tak, czy jednak może akryl? Na zewnątrz zostalo wykończone silikonem i tynkiem. 
    • To trzeba zapianować powtórnie szczelinę  pianoklejem. Rurkę dozującą, wężyk ścisnąć kombinerkami, uformować, żeby wchodził w szczelinę. Rurkę wpychać głęboko  do zatrzymania, wtedy delikatnie wycofywać i dozować piankę. Starać się uzyskać ciągłość pianowania, dozując co kawałek dookoła futryny.   https://allegro.pl/oferta/tytan-60-sekund-szybki-pianoklej-uniwersalny-w-wersji-wezykowej-300ml-17086100860        Nadmiar obciąć drugiego dnia tapeciakiem. Na koniec, na wierzch fuga  silikonowa, najlepsza do wypełniania małych i średnich szczelin. Silikon  Soudal Silirub jest elastyczny, więc dobrze poradzi sobie z ruchami futryn okiennych i drzwiowych.   https://allegro.pl/produkt/soudal-silirub-2-neutralny-silikon-budowlany-i-szklarski-300-ml-bezbarwny-94c1bfd3-3ca1-4a71-8623-3add53c722c9?offerId=17615593030  
    • Czuć powiewy aktualnie  
    • A jest to szczelne, czy nie?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...