Skocz do zawartości

Recommended Posts

Co jest praktyczniejszym rozwiązaniem: techniczne drzwi zamontowane w podwójnej bramie garażowej, dwie pojedyncze bramy, a może jedna podwójna i boczne (niezależne) drzwi do garażu?

Czy ktoś ma doświadczenie z takimi rozwiązaniami?

Niezależne drzwi są przydatne, gdy garaż pełni również funkcję składziku na rowery czy inne rzeczy (jak to zwykle bywa) lub przydomowego warsztatu i można do niego wejść z innej strony, nie przeciskając się przez zaparkowane samochody. A jak sprawa wygląda z drzwiami w bramie garażowej. Czy taka brama jest dużo droższa od modelu bez drzwi? Czy warto za takie rozwiązanie dopłacić?

Link do komentarza
13 godzin temu, Razmes napisał:

 

Do tego trzeba pilnować domknięcia drzwi przy prowadzącym automacie.

:icon_biggrin: Od tego aby brama nie zamknęła się z otwartym i drzwiami są zabezpieczenia elektroniczne i mechaniczne które to powodują samoczynny powrót/zamknięcie się drzwi, a jeżeli drzwi są otwarte nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne na zamknięcie się bramy z otwartymi drzwiami.

 

 

19 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

A jak sprawa wygląda z drzwiami w bramie garażowej. Czy taka brama jest dużo droższa od modelu bez drzwi? Czy warto za takie rozwiązanie dopłacić?

Z drzwiami dodatkowymi w segmentowej bramie garażowej to tak jak z oknami dachowymi, jeżeli jest już konieczność to założyć/zamontować jeżeli nie ma to po co? I jeszcze pytanie, ile  i jak bardzo często będziesz z tych drzwiach technicznych korzystać? jeżeli masz wejście inne do garażu.

Link do komentarza
Gość Razmes
2 godziny temu, mhtyl napisał:

:icon_biggrin: Od tego aby brama nie zamknęła się z otwartym i drzwiami są zabezpieczenia elektroniczne i mechaniczne które to powodują samoczynny powrót/zamknięcie się drzwi, a jeżeli drzwi są otwarte nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne na zamknięcie się bramy z otwartymi drzwiami.

A jakie to zabezpieczenia? Masz na myśli przeciążeniowe na automacie?

Link do komentarza

 

1 godzinę temu, Razmes napisał:

A jakie to zabezpieczenia? Masz na myśli przeciążeniowe na automacie?

A czy ja niewyraźnie napisałem?

4 godziny temu, mhtyl napisał:

zabezpieczenia elektroniczne i mechaniczne które to powodują samoczynny powrót/zamknięcie się drzwi, a jeżeli drzwi są otwarte nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne na zamknięcie się bramy z otwartymi drzwiami.

Przeciążeniowe zabezpieczenie  jest po to aby w razie ktoś lub coś znalazło się pod bramą w czasie jej zamykania i brama odczuje opór nie do pokonania to brama ma się cofnąć, tak działają między innymi szyby w samochodach.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość Razmes

Nie wiem, na czym opiera się Twoja wiedza, ale przeciążeniówka w automacie raczej nie uchroni zawiasów drzwi przejściowych przed wyrwaniem. Automat programuje się sam przy pierwszych ruchach i dobiera siłę, przez co przy cięższych skrzydłach i słabo wyregulowanych może dać maksymalną moc.

Raczej skłaniał bym się ku samozamykaczowi lub czujce otwarcia drzwi.

Link do komentarza

 

4 minuty temu, Razmes napisał:

Nie wiem, na czym opiera się Twoja wiedza, ale przeciążeniówka w automacie raczej nie uchroni zawiasów drzwi przejściowych przed wyrwaniem. Automat programuje się sam przy pierwszych ruchach i dobiera siłę, przez co przy cięższych skrzydłach i słabo wyregulowanych może dać maksymalną moc.

 

A twoja wiedza na czym się opiera? Sądzisz, że producent bramy segmentowej z drzwiami przejściowymi nie zabezpieczy swojego produktu tylko będzie opierał się na czujności inwestora aby zamykał drzwi przed otworzeniem bramy?

Przeciążeniowe zabezpieczenie nie ma nic wspólnego z uchronieniem bramy z otwartymi drzwiami.

Czytasz moje posty między wierszami. Czy ja pisałem o zabezpieczeniu przeciążeniowym przy otwieraniu bramy? Pisałem jak działa przeciążeniowe przy zamykaniu.

9 minut temu, Razmes napisał:

 

Raczej skłaniał bym się ku samozamykaczowi lub czujce otwarcia drzwi.

 

5 godzin temu, mhtyl napisał:

zabezpieczenia elektroniczne i mechaniczne które to powodują samoczynny powrót/zamknięcie się drzwi, a jeżeli drzwi są otwarte nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne na zamknięcie się bramy z otwartymi drzwiami.

Przecież o tym pisałem wcześniej o samo-zamykaniu i zabezpieczeniu przy otwartych drzwiach.

Nie chce mi się szukać w opisach technicznych producentów drzwi segmentowych jak fachowo nazywają się te zabezpieczenia, ale założę się na 200% że mają takie o jakich pisałem w poście #3.

 

Link do komentarza
Gość Razmes
4 minuty temu, mhtyl napisał:

a jeżeli drzwi są otwarte nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne na zamknięcie się bramy z otwartymi drzwiami.

Czujesz sens? Czy się przejęzyczyłeś?

Link do komentarza

:zalamka:O.o Po chińsku nie pisałem, czego nie rozumiesz?

a jeżeli drzwi są otwarte

nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne

na zamknięcie się bramy z

otwartymi drzwiami. 

 

Link do komentarza
Gość Razmes
54 minuty temu, mhtyl napisał:

Ale to nie zmienia faktu że nie wiedziałeś o co mi chodziło.

No dokładnie, nie wiedziałem o co Ci chodziło.

Samozamykacze zwykle są za dopłatą. Wszelakie czujki również. Co zwiększa koszt i tak niekiedy srogiej dopłaty za drzwi. Plus osłabia konstrukcję bramy ( w stosunku do złożonej z pełnych paneli). A to ma też wpływ na łatwość ewentualnego sforsowania przez włamywaczy.

Siły potrzebne do podniesienia bramy i jej opuszczenia są różne. Automat ustawia dwie wartości. Im większa, tym żywotność automatu spada (liczba cykli). Stań pod opuszczającą się bramą. Dodaj później na automacie +2. Poczujesz różnicę.

Tak, montowałem kiedyś bramy. Człowiek imał się różnych prac. Montowałeś bramy?

Link do komentarza
Gość Razmes

Podsumowując. Kupujesz bramę z drzwiami technicznymi- zapytaj o standardowe wyposażenie i zabezpieczenia na wypadek próby otwarcia bramy przy otwartych drzwiach.

Jeżeli są w standardzie- super. Jeżeli ich nie ma- lepiej dopłacić.

Choć kolega mhtyl twierdzi, że zawsze są w standardzie...

Link do komentarza

Na temat oferty i możliwości doposażenia bramy najwięcej wiedzą mają producenci/sprzedawcy, ale czy żaden z Forumowiczów takowej bramy (z drzwiami) nie ma. Oczywiście, jeśli do garażu jest oddzielne wejście dylemat nie istnieje.

Czy faktycznie dopłata ok. 1000 zł (jak piszecie) i doposażenie bramy w takie drzwi dużo ułatwia? Korzysta się z tych drzwi? Czy skoro brama działa np. na pilota, nie wygodniej w ten sposób wchodzić do garażu?

 

Link do komentarza

aa

56 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

Na temat oferty i możliwości doposażenia bramy najwięcej wiedzą mają producenci/sprzedawcy, ale czy żaden z Forumowiczów takowej bramy (z drzwiami) nie ma. Oczywiście, jeśli do garażu jest oddzielne wejście dylemat nie istnieje.

Czy faktycznie dopłata ok. 1000 zł (jak piszecie) i doposażenie bramy w takie drzwi dużo ułatwia? Korzysta się z tych drzwi? Czy skoro brama działa np. na pilota, nie wygodniej w ten sposób wchodzić do garażu?

 

Po pierwsze, na pewno takie drzwi w bramie garażowej nie ozdobią jej. Co innego jeżeli chodzi o bramę np do warsztatu samochodowego czy jakiegoś hangaru gdzie otwieranie całej bramy sprawia kłopot przy częstym wchodzeniu/wychodzeniu z pomieszczenia, ale brama do garażu jest mała więc  uważam, że takie drzwi będą tylko ja szpecić.

Po drugie, jeżeli jest dodatkowe, osobne wejście do garażu to drzwi w bramie garażowej uważam za zbyteczne.

Na koszty bym za bardzo uwagi nie zwracał bo chodzi o wygodę, jeżeli uważasz, że będziesz często wchodzić/wychodzić do garażu to takie drzwi przejściowe maja sens w innym przypadku nie.

Link do komentarza

A jeszcze naszła mnie taka myśl. W garażu przeważnie będzie zaparkowane auto i auto przeważnie stoi blisko bramy więc mi się nie widzi przeciskając koło autka aby coś wnieść czy wynieść z garażu i czasami autka nie zarysować.

A czy wizualnie  wygląda to ładnie?

OBRAZEK246.jpg

d2.jpg

Jeżeli jest możliwość zrobienia drzwi osobno to ja bym je zrobił.

Link do komentarza
Gość Razmes

Oprócz tego, jeżeli nie mamy możliwości montażu oddzielnych drzwi wejściowych, drzwi techniczne ograniczają szybkie wychładzanie się pomieszczenia, szczególnie zimą. Co innego otwierać całą bramę, a co innego tylko na chwilę drzwi.

Link do komentarza

Kluczowa chyba jest tu również wielkość garażu i to, co w nim, oprócz aut, zamierzamy przechowywać. Jeśli, jak to najczęściej bywa, samochody stoją tuż za bramą, a "składzik" jest z tyłu, lub z boku, to oddzielne drzwi warto mieć właśnie z tej strony, czyli przeciwnej do bramy.

Kwestia wychładzania ogrzewanego garażu, też nie jest bez znaczenia, acz zimą zwykle rzadko wyciąga się rower czy kosiarkę:)

Link do komentarza
Gość Razmes
27 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

Kwestia wychładzania ogrzewanego garażu, też nie jest bez znaczenia, acz zimą zwykle rzadko wyciąga się rower czy kosiarkę:)

Ale łopatę do śniegu, taczkę do jego wywiezienia, czy też znowu sanki dzieciom jakoś czasami trzeba i codziennie wydobywać :) Ale wszak każdy ma swój przydomowy bałagan i swój sposób na jego ogarnięcie :)

Link do komentarza

aa

6 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

Fakt, łopata do śniegu i sanki są na czasie, acz odwilż, przynajmniej w Wawie, więc szybciej rower może być potrzebny :) 

Ale po co wyolbrzymiać problem? przecież do domu wchodzi i wychodzi się częściej niż do garażu, więc kryteria, że garaż będzie się wychładzał są śmieszne bo przez kilka minut ileż może się wychłodzić?

A tak poza konkursem mam pytanie. Czy ten dom jest już wybudowany czy dopiero w trakcie realizacji? Bo domniemywam, że chodzi o indywidualne podejście do tematu.

Link do komentarza

Mam drzwi w bramie garażowej, dopłata wcale nie wynosiła 1000 PLN, znacznie mniej, a zabezpieczenie przed manewrami przy otwartych drzwiach to kwestia kilkudziesięciu złotych. Wystarczy zwykły, przemysłowy czujnik indukcyjny, stosowany powszechnie w obrabiarkach już od lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku.

https://www.google.pl/search?q=czujnik+indukcyjny&client=firefox-b-ab&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjT2YO2wJ7SAhUJtxQKHSHeA0QQsAQIdg&biw=1280&bih=611

Umieszcza się taką "śrubkę" w odpowiednim miejscu na ramie i ona bezbłędnie "wyczuwa" obecność lub nie, krawędzi skrzydła. Da się to wyregulować z precyzją do części milimetra.

Nie muszę chyba dodawać, że mnie drzwi bardzo się przydają, a czy szpecą... mam to w rzyci.

Link do komentarza

Czyli jak ze wszystkimi wyborami,  powinny być dostosowane do konkretnych potrzeb.

Osobiście uważam, że garaż musi być duży, bo ma służyć jako dodatkowe pomieszczenie gospodarcze z funkcją parkowania - właśnie w takiej kolejności. Samochód, to tylko samochód, nie musi mieć swojego pokoju, acz zdecydowanie przyjemniej wsiada się do niego bez konieczności odśnieżania, etc. Drzwi są moim zdaniem więc niezbędne, kwestia, czy w bramie garażowej czy oddzielne, zostaje do rozstrzygnięcia na etapie dopracowywania projektu.

 

Link do komentarza

a

3 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

Drzwi są moim zdaniem więc niezbędne, kwestia, czy w bramie garażowej czy oddzielne, zostaje do rozstrzygnięcia na etapie dopracowywania projektu.

 

Proponuję drzwi oddzielne oraz jeżeli garaż będzie w bryle budynku to musowo aby było wejście z garażu do domu.

Link do komentarza
Gość Razmes

Garaż bez przejścia do części mieszkalnej liczony jest na innych stawkach vat. Więc wtedy nawet brama z montażem będzie liczona 23%, co według mnie nie jest opłacalne. Chyba, że np. pod własną działalność gospodarczą.

Link do komentarza

Przejście do części mieszkalnej nie ma raczej znaczenia czy jest ono czy nie. Jedyna różnica o jakiej słyszałem to jest garaż wolno stojący i w bryle budynku, na wolno stojący nie masz żadnych ulg budowlanych.

Link do komentarza
Gość Razmes

Może i faktycznie. Kojarzę tylko akcję sprzed 10-15 lat, gdy sąsiad się przeprowadzał do szeregowki. Zażyczył sobie jednak usunięcie zaprojektowanych drzwi do garażu. A deweloper stwierdził, że będzie musiał kupić wtedy garaż oddzielnie na wyższej stawce vat. Może tylko go tak próbował odwieźć od pomysłu. Finalnie nie zamurowano, więc ostatecznie pewien tego nie jestem. Co do oddzielnej bryły to się nie wypowiem.

Link do komentarza

a

5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Skoro mamy garaż w bryle domu, mamy też wejście do garażu z wewnątrz domu. Wtedy, zgaduję, rezygnujemy z dodatkowych drzwi w bramie garażowej. Poza tym drzwi takie chyba nie w każdej bramie dadzą się zamontować?

Tylko nie będziesz przecież przechodził np z rowerem przez dom na zewnątrz:icon_biggrin:, drzwi zewnętrzne najlepiej aby były z tylu garażu aby wyjście było na ogród, a wejście z garażu (który jest w bryle domu) do domu to dzisiaj chyba standard.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
    • I takowe falujące powietrze właśnie u mnie występuje👍. Tylko przy rozpalaniu pojawia się troszkę dymu a później już tylko czyste fale😁
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...